Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sitemap skal den indeholde produkterne eller...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sitemap som skal bruges til google webmaster tools. Skal den indeholde links til alle produkterne eller skal de kun være til fx. hovedsiden, kategorierne, om, kontakt, kurven.

Hvis der er et smart værktøj til at lave et godt SEO sitemap må i meget gerne linke det.

takker på forhånd :)

opdate: Tillægsspørgsmål : )

Har det nogen betydning for fx google . hvor ofte man opdatere sit sitemap. Hvis jeg nu laver et system til at opdatere dagligt. Skader det på nogen måde hvis der ikke er lavet ændring på siden?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis det er det Sitemap jeg tænker på så behøver du ikke submitte noget. Du skal bare sikre dig at det er nemt at komme rundt på sitet. Så finder søgemaskinerne selv rundt.

At submitte Sitemap betyder ikke at du får det indekseret hurtigst muligt.

Hvis du vil submitte det så ja så skal/kan du have produkter med. Jeg har aldrig selv brugt Sitemap og det har kørt uden problemer.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 07:48

Jeg endte selv med at bruge en masse tid på at lave et xml sitemap og synes ikke at jeg har fået det store ud af det. Det giver dog et rimelig nemt overblik i webmaster tools over, hvor mange links fra dit sitemap, som rent faktisk er indekseret af google. Men hvis jeg skulle vælge i dag, ville jeg også fokusere mere på at gøre navigationen mellem mine sider god, få sat noindex på mine produktoversigtslister osv.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:35

Kim Vinberg:
Sitemap som skal bruges til google webmaster tools. Skal den indeholde links til alle produkterne eller skal de kun være til fx. hovedsiden, kategorierne, om, kontakt, kurven.
Et sitemap (XML sitemap) skal helst indeholde alle de sider som må indekseres eller blive follow'ed. Man kan evt gøre det at man deler sitemappet op i flere stumper så du nemmere kan følge hvilke sider som Google har fået indekseret. har du et sitemap og rigtig mange sider, vil det blive mindre overskueligt.

Kim Vinberg:
Hvis der er et smart værktøj til at lave et godt SEO sitemap må i meget gerne linke det.
Det smarteste vil helt klart være at det er et dynamisk sitemap, altså et sitemap som dit system generere. At bruge et program til at lave sitemappet med, er fint nok, men du risikerer at du ikke får det opdateret i ny og næ, og det er jo ikke meningen med et sitemap af den type.
Kim Vinberg:
Har det nogen betydning for fx google . hvor ofte man opdatere sit sitemap. Hvis jeg nu laver et system til at opdatere dagligt. Skader det på nogen måde hvis der ikke er lavet ændring på siden?
Meningen med et XML sitemap er at holde google underrettet om hvilke sider der er oprettet/opdateret/ændret og hvornår dette er sket, det betyder samtidig også at det klart bedste er at det bliver opdateret når der sker en af ovenstående, sker det så 100 gange i løbet af en dag, ja så sker det 100 gange.

Når det så er sagt, så ser jeg ingen grund til at man som udgangspunkt bruger et XML sitemap, både fordi du ikke opdager om din interne linkbuilding er som den skal være, men også fordi det ikke ligefrem hjælper dig i din ranking af siden at have et XML sitemap.

Det du skal fokuserer på er og bliver dine backlinks og ikke mindst din interne linkbuilding. få skaffet backlinks til din hjemmeside, og her mener jeg minimum 1 backlink pr side, fra hver sin kilde. Har du derfor 100 sider, skal du have 100 forskellige hjemmesider til at linke til hver deres side.

Så det skal du arbejde på, backlinks og intern linkbuilding/linkstruktur.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:30

Wow!  Takker for alle de meget gode svar :D Så kan jeg komme videre med det her :)

Godt med Amino :)

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 18:50

KTJ-Media.dk:

....fordi det ikke ligefrem hjælper dig i din ranking af siden at have et XML sitemap.

Jeg forstår ikke lige den der... Mener du det ligefrem skader ranking hvis man bruger et sitemap.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:52

Det kan Demib svare på.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 19:17

Lasse Smith:

Det kan Demib svare på.

Mjae, joe... De problemer er jeg nu ikke stødt ind i på de sider hvor jeg bruger sitemaps.

(Det kan selvfølgelig være fordi det ikke er nogle særlig højt prioriterede sider, så e holder heller ikke rigtig øje med dem... Big Smile)

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 17:10

Du kunne overveje A1 Sitemap Generator :)

http://www.microsystools.com/products/sitemap-generator/

(Kan godt sættes til automatisere sitemaps hver dag.)

Du vil have dit XML sitemap skal indeholde links til alle sider du ønsker bliver indekseret af Google. (Så junk osv. skal ikke med. Men der bruger du nok allerede fx robots.txt, noindex, canonical eller ligende hvilket også fx A1SG understøtter)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:01

Thomas Ardal:

få sat noindex på mine produktoversigtslister osv.

Den har jeg ikke lige hørt før, så med chance for at lærer noget nyt vil jeg da gerne lige hører hvorfor vil du ikke have at søgemaskinerne indexere dine produktoversigter?

Vi er enige om at du med produktoversigt mener sider som fx vores oversigt over smukke kjoler eller er det noget helt andet du snakker om?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)