Jeg har et firma (et ApS med mig selv som eneste ansatte), hvor et af produkterne (og samtidig det største produkt) er et administrativt IT system, jeg har udviklet og solgt igennem de sidste 4 - 5 år. Jeg har nu bevist at produktet fungerer og kan sælges, men jeg føler at den lille størrelse på mit firma sætter nogle begrænsninger. Min tid er jo lidt begrænset, da jeg står for udvikling, support og salg, så salg bliver ofte nedprioriteret. Jeg kan også mærke på en del af de potentielle kunder der henvender sig, at størrelsen på firmaet trækker ned i deres vurdring. Og så er der selvfølgelig det rent praktiske, da jeg jo også gerne vil holde ferie af og til, men kunderne betaler til en serviceaftale, for at kunne kontakte mig. Som systemet er opbyttet nu, bruges det på én måde til en bestemt type kunder, men jeg har planer om at ændre lidt i det, så det kan bruges til andre typer kunder. Ændringen er ikke så stor, men antallet af potentielle kunder bliver noget større. Det er dog ikke så let alene, da det nye til kræve endnu mere salgsarbejde, og tid som jeg ikke har. Jeg ved ikke, om det er det rigtige sted jeg søger, men er du selv interesseret, kender du nogen, eller har du bedre forslag til, hvor jeg kan søge, så hører jeg meget gerne fra dig! Jeg er ret åben over for hvordan et samarbejde kan foregå, men min tanke er, at jeg søger en partner der overtager 50% af ejerskabet på systemet, så vi begge har en stor interesse i at udvikle og sælge systemet. Jeg tænker at en form for IT virksomhed vil være optimalt, da der gerne skulle være en lidt større partner med i det, af hensyn til de potentielle kunder der ønsker at handle med et lidt større firma, support og evt. en eksisterende salgsorganisation. Jeg er klar over, at det kræver meget mere information end jeg skriver her, men dette er blot et spørgsmål om gode råd, for at finde den rette kanal til at finde en partner. Og er du selv en mulig partner, så kontakt mig endelig for mere information! |
Hej Kristian.
Jeg kunne godt være interesseret i at blive "ansat", forstået på den måde at jeg vil varetage nogle af opgaverne, som du selv knokler med, så som support til kunderne - altså det administrative arbejde, hvis det er noget, du kunne være interesseret i?
Jeg har stor kendskab til IT, og at servicere kunder ville være en fornøjelse.
Du skal være velkommen til at kontakte mig i en privat besked, hvis det har interesse - så kan vi tage en snak.