Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En idé? Et standard spørgeskema til webshops?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg kunne ikke lige finde et forum der passede, så nu prøver jeg her.

Jeg håber du lige vil bruge lidt tid på at give noget feedback på en idé jeg har.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et website hvor man som webshop, nemt kan få lavet et spørgeskema, man kan sende til sine kunder eller man kan ligge på sin shop, så ens brugere kan svare på det.

Det jeg hører er at det kan være svært at finde ud af hvad man skal spørge om. Så det jeg tænkte på var at lave et site med en lille formular man udfyldte med ting som webshop navn, link osv. nogle ganske få ting.

Så ville mit website generere et spørgeskema for dig, med nogle gode spørgsmål, og du ville kunne vælge mellem.

• linke til spørgeskemaet på din webshop
  • få et link til spørgeskemaet du kunne emaile til folk
  • få noget html-kode du kan indsætte på din webshop, så der kommer et lille (udfyld vores spørgeskema) banner skråt i hjørnet eller lign.

Ideen, er at hele processen med at få det sat op skal tage 5 min, for hvem har tid og ekspertise til at skrive gode spørgeskemaer?

Hvad synes du om ideen?

Hvilke spørgsmål ville være vigtige at stille?

Jeg tænker på fx:

Hvordan ville du have det hvis [webshopnavn] ikke fandtes mere?

• Jeg ville savne [webshopnavn] meget, der er ikke andre der er lige så gode
  • Jeg ville bare finde en anden webshop der kan det samme
  • Jeg bruger ikke  [webshopnavn] mere
  • ...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21

Hej

Ja, ideen er god nok, hvis det er noget du vil leve af, så er det nok lidt op af bakke, da der findes et hav at systemer til dette formål. Vi sender kundeundersøgelser ud for rigtig mange af vores kunder og informationerne i guld værd. Men det er ikke selv systemet eller funktionaliteten i sig selv som er giver værdi, det er faktisk at du finder de rigtig spørgsmål og metode samt efterfølgende at kunne handle rigtigt på baggrund af undersøgelsen.

Ikke for at have nej-hatten på, men systemet/konceptet i sig selv, det er der for mange der har lavet før, tænk måske mere i et koncept hvor du også indarbejder noget rådgivning til at finde de spørgsmål som den enkelte forretning får noget værdi ud af, samt håndtering og analysering af resultater og evt. kunne levere en konkret konklusion og handlingsplan til forbedring.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 09:31

Hej Henning

Ja, et skræddersyet spørgeskema og tilhørende analyse vil selvfølgelig altid slå en standardløsning. Det her er mere tænkt til dem der ikke har råd/tid til at købe sig til den dyre pakke. Det er meningen at det skal være en gratis service, uden reklamer.

Jeg har allered spørgeskema-løsningen til det http://obsurvey.com

Jeg har også løsningen til at vise en rapport.

Det her vil bare vær en ny måde at pakke min spørgeskemaløsning ind på. Jeg vil faktisk kunne lave det på ret kort tid.

Det betyder også at løsningen ville kunne tilbyde at man skrædersyer sit spørgeskema med egne spørgsmål hvis man skulle have lyst til det. (Måske ville du kunne bruge det?)

Pt. er det ikke noget jeg skal leve af.

Når nu du har erfaringen, har du så ideer til spørgsmål der er vigtige at stille?

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 09:39
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 14:00

Hej Arlo 

Jeg har set Userreport og jeg tror der er plads til andre løsninger end den på markedet.

Kunne du uddybe hvorfor Userreport er godt? Er det noget du har brugt på din webshop? Hvorfra kender du UserReport? Hvad var godt ved det?

Jeg har umiddelbart tænkt mig at holde spørgeskemaet meget kort og spørgsmålene til noget der er relevant for webshoppen.

Jeg tænker mere noget i retningen af survey.io

Jeg undrer mig også over hvorfor UserReport har spørgsmål man ikke kan fjerne? (det er nok en god idé at kigge på deres privacy policy grundigt inden man melder sig)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)