Generelt kan man vel godt sige, at enten tilbydes en høj service og tilsvarende høj pris, eller en lav service og tilsvarende lav pris. Det er også min erfaring, at fragtfirmaerne sjældent er konkurrencedygtige på alle slags forsendelser indenfor pakker og paller. I mit koncept kombinerer jeg den højere service med en lavere pris på både pakker og paller. For at kunne tilbyde en højere service til en lavere pris, har jeg udviklet et system som reducerer udgiften til administration betydeligt. Desuden er logistikken udviklet, så der også på dette område reduceres i udgifterne, med blandt andet 2 hverdages leveringstid, som gør levering til yderområderne mere rentabel. Set ud fra slutresultatet, nemlig at fragte en forsendelse fra A til B, er der ingen forskel. Forskellen ligger i måden at gøre det på, tiden det tager og pris kontra service.
Mvh. Kurt |
nature4pets:Har nu læst lidt frem og tilbage, og måske er jeg ikke den skarpeste kniv i aminoskuffen,,,
Men. Jeg forstår ikke en hujene f.. af det her.
Jeg har arbejdet i transportbranchen i 12 år, og set mange forsøg på alt muligt, og jeg har selv ,indrømmet, gået konkurs med et ordentlig brag inden for den branche. Konkurencen er blevet usansynlig hård, ikke mindst efter de åbne grænser. Kør en tur på motorvejen og se hvor mange danske trailere der køre men med udenlandske trækkere foran. Hvor mange chauførrer taler dansk ?
Den eneste måde man kan vinde i denne branche idag, er ved at minimerer udgifterne. En bil koster det den koster, diesel er pi... dyrt for ALLE, lønnen, ja der kan man jo vælge at underbetale, men så får det ende på et tidspunkt alligevel, og man får den arbejdskræft man betaler for ( bitre erfaringer )
Men det jeg ikke forstår i dit projekt er:
Hvor skiller det sig ud fra den måde andre køre det på ?
Hvad er det nye som ikke andre har forsøgt ?
Og hvordan kan du få de vognmænd du lejer dig ind hos til at køre frem og tilbage hvis kunden på industrivej 14 ønsker sin vare kl 10 om formiddagen, og ham i nr. 18 ønsker det kl 14 om eftermiddagen ??? Jo diesel er jo som bekendt dyrt, Vil din vognmand så holde og vente til kl. 14 ?? nej vel.
Du skriver at i så vil ordne det over telefon med leveringstider. Hvem skal betale løn til den der sidder hele dagen og laver aftaler om de forskellige tidspunkter ? Det skal vi der betaler for at sende pakken. Og erfaringer viser jo også i den branche, at faste tidspunkter kan tage livet af en stresset vognmand. Uheld, kø, sne o.s.v.
JEg vil ikke lyde som en negativ idi.. men blot dele erfaringer og minde dig om at det er en råden branche der kræver rigtig meget, og et virkelig gennemtænkt projekt for at det lykkeds.
Men alt muligt held og lykke skal du have med på vejen.
Du har helt ret i at det gælder om at holde udgifterne nede og én af måderne at gøre det, er ved at gøre processerne så effektive som muligt. Uanset om det drejer sig om kørslerne eller administrationen. Det er det jeg har gjort.
Jeg skal ikke kunne sige om andre har prøvet et lignende koncept, men jeg er ikke stødt på det. I forrige svar, beskriver jeg på hvilke måder jeg skiller mig ud.
Når modtager oplyser et tidspunkt på dagen, hvor levering vil passe bedst, er det et ønske om levering på dette tidspunkt, ikke andet. Hvis det ikke kan imødekommes af chaufføren ringer denne til modtager og aftaler et nyt leveringstidspunkt. I praksis vil chaufføren ringe til modtager, hvis han enten ikke kan nå at levere på det ønskede tidspunkt eller hvis han har mulighed for at levere før.
Det har end ikke været med i mine overvejelser, at benytte ulovlige metoder. Et seriøs firma følger den gældende lovgivning.
Mvh., Kurt