Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

KIver:

Jeg er selv i transportbranchen og har været der i mange år, men jeg kan ikke helt

se hvor du adskiller dig fra øvrige som Link? IRS? TNT? DPD? Post DK?

Generelt kan man vel godt sige, at enten tilbydes en høj service og tilsvarende høj pris, eller en lav service og tilsvarende lav pris. Det er også min erfaring, at fragtfirmaerne sjældent er konkurrencedygtige på alle slags forsendelser indenfor pakker og paller. I mit koncept kombinerer jeg den højere service med en lavere pris på både pakker og paller. For at kunne tilbyde en højere service til en lavere pris, har jeg udviklet et system som reducerer udgiften til administration betydeligt. Desuden er logistikken udviklet, så der også på dette område reduceres i udgifterne, med blandt andet 2 hverdages leveringstid, som gør levering til yderområderne mere rentabel.

Set ud fra slutresultatet, nemlig at fragte en forsendelse fra A til B, er der ingen forskel. Forskellen ligger i måden at gøre det på, tiden det tager og pris kontra service.

Mvh. Kurt

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 18:37

nature4pets:

Har nu læst lidt frem og tilbage, og måske er jeg ikke den skarpeste kniv i aminoskuffen,,,

Men. Jeg forstår ikke en hujene f.. af det her.

Jeg har arbejdet i transportbranchen i 12 år, og set mange forsøg på alt muligt, og jeg har selv ,indrømmet, gået konkurs med et ordentlig brag inden for den branche. Konkurencen er blevet usansynlig hård, ikke mindst efter de åbne grænser. Kør en tur på motorvejen og se hvor mange danske trailere der køre men med udenlandske trækkere foran. Hvor mange chauførrer taler dansk ?

Den eneste måde man kan vinde i denne branche idag, er ved at minimerer udgifterne. En bil koster det den koster, diesel er pi... dyrt for ALLE, lønnen, ja der kan man jo vælge at underbetale, men så får det ende på et tidspunkt alligevel, og man får den arbejdskræft man betaler for ( bitre erfaringer )

Men det jeg ikke forstår i dit projekt er:

Hvor skiller det sig ud fra den måde andre køre det på ?

Hvad er det nye som ikke andre har forsøgt ?

Og hvordan kan du få de vognmænd du lejer dig ind hos til at køre frem og tilbage hvis kunden på industrivej 14 ønsker sin vare kl 10 om formiddagen, og ham i nr. 18 ønsker det kl 14 om eftermiddagen ??? Jo diesel er jo som bekendt dyrt, Vil din vognmand så holde og vente til kl. 14 ?? nej vel.

Du skriver at i så vil ordne det over telefon med leveringstider. Hvem skal betale løn til den der sidder hele dagen og laver aftaler om de forskellige tidspunkter ? Det skal vi der betaler for at sende pakken. Og erfaringer viser jo også i den branche, at faste tidspunkter kan tage livet af en stresset vognmand. Uheld, kø, sne o.s.v.

JEg vil ikke lyde som en negativ idi.. men blot dele erfaringer og minde dig om at det er en råden branche der kræver rigtig meget, og et virkelig gennemtænkt projekt for at det lykkeds.

Men alt muligt held og lykke skal du have med på vejen.

Du har helt ret i at det gælder om at holde udgifterne nede og én af måderne at gøre det, er ved at gøre processerne så effektive som muligt. Uanset om det drejer sig om kørslerne eller administrationen. Det er det jeg har gjort.

Jeg skal ikke kunne sige om andre har prøvet et lignende koncept, men jeg er ikke stødt på det. I forrige svar, beskriver jeg på hvilke måder jeg skiller mig ud.

Når modtager oplyser et tidspunkt på dagen, hvor levering vil passe bedst, er det et ønske om levering på dette tidspunkt, ikke andet. Hvis det ikke kan imødekommes af chaufføren ringer denne til modtager og aftaler et nyt leveringstidspunkt. I praksis vil chaufføren ringe til modtager, hvis han enten ikke kan nå at levere på det ønskede tidspunkt eller hvis han har mulighed for at levere før.

Det har end ikke været med i mine overvejelser, at benytte ulovlige metoder. Et seriøs firma følger den gældende lovgivning.

Mvh., Kurt 

Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Flyttefirma Sjælland Skrevet kl. 22:57

Ja jeg forstår ikke de priser man kan få sendt pakker for i dag, jeg ville ikke røre det marked med en ildtang, beundre du tør kaste dig ud i det, og slås med internationale firmaer som DHL, GLX, UBS og TNT osv osv osv.. Cool

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 15:56

Thomas :

Ja jeg forstår ikke de priser man kan få sendt pakker for i dag, jeg ville ikke røre det marked med en ildtang, beundre du tør kaste dig ud i det, og slås med internationale firmaer som DHL, GLX, UBS og TNT osv osv osv.. Cool

Jo, men stadig mener jeg at der er plads til forbedringer på flere områder, som jeg tidligere har beskrevet. Udover det har mindre virksomheder svært ved at opnå fornuftige priser eller bliver pålagt en minimumsmængde. Ikke hos mig, hvor både pris og service er fornuftig uanset mængde. En anden vigtig ting er, at man hos mig betaler for den ydelse man får som f.eks. afhentning. Samtidig kan man så altså spare udgiften, hvis man selv indleverer. Visse konkurrenter tilbyder gratis afhentning. Men gratis er det ikke, for udgiften er blot lagt på pakke / palle prisen og så er spørgsmålet om det kan betale sig for afsender på længere sigt.

Mvh., Kurt

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:02
Kære Parcel Transport

Som jeg læser indlæggene, er der intet nyt under himmelen.

Jeg ser kun en masse ord som andre også bruger, men kan ikke få øje på nye anderledes ting, der kan fungere bedre.

Det du skriver, kan alle de andre aktører også gøre, så det er meget svært at se, hvordan du skulle kunne gøre det meget bedre end andre.

Mange andre har forsøgt og det er mislykkedes og har du ikke en masse millioner ledige kroner, er projektet dømt nede på forhånd.

Det skal så lige skrives, at jeg har 30 års erfaring indenfor transport og kender en masse ting intern.

mvh

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 00:59

LANTHER:
Kære Parcel Transport

Som jeg læser indlæggene, er der intet nyt under himmelen.

Jeg ser kun en masse ord som andre også bruger, men kan ikke få øje på nye anderledes ting, der kan fungere bedre.

Det du skriver, kan alle de andre aktører også gøre, så det er meget svært at se, hvordan du skulle kunne gøre det meget bedre end andre.

Mange andre har forsøgt og det er mislykkedes og har du ikke en masse millioner ledige kroner, er projektet dømt nede på forhånd.

Det skal så lige skrives, at jeg har 30 års erfaring indenfor transport og kender en masse ting intern.

mvh

Du har helt ret i, at det kan være svært at se hvor jeg skiller mig ud, når jeg ikke kan beskrive konceptet mere detaljeret af konkurrencemæssige hensyn og jeg ved at det kræver en massiv investering og at mange har forsøgt det uden held.

Jeg kan se nu, at min indgangsvinkel til denne tråd har været misvisende og det vil jeg forsøge at rette op på. Jeg er ikke bange for om min logistik og system udvikling kan holde, men mere om der er et kundegrundlag til det jeg kan tilbyde.

Mvh., Kurt

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:15
Parcel Transport:

Du har helt ret i, at det kan være svært at se hvor jeg skiller mig ud, når
jeg ikke kan beskrive konceptet mere detaljeret af konkurrencemæssige
hensyn og jeg ved at det kræver en massiv investering og at mange har
forsøgt det uden held.

Jeg kan se nu, at min indgangsvinkel til denne tråd har været misvisende og
det vil jeg forsøge at rette op på. Jeg er ikke bange for om min logistik
og system udvikling kan holde, men mere om der er et kundegrundlag til
det jeg kan tilbyde.

Ja, det med kunder er ikke nemt, for mange kunder fastholder transportører i faste perioder og dem kan man ikke bare lige komme ind til.

Andre kunder vil have vished for, om dit projekt er holdbar, dine vognmænd er seriøse og særligt om du nu også eksisterer året efter.

Ikke nemt at tage konkurrencen op på ttransportområdet.

mvh

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 13:20

LANTHER:
Parcel Transport:

Du har helt ret i, at det kan være svært at se hvor jeg skiller mig ud, når
jeg ikke kan beskrive konceptet mere detaljeret af konkurrencemæssige
hensyn og jeg ved at det kræver en massiv investering og at mange har
forsøgt det uden held.

Jeg kan se nu, at min indgangsvinkel til denne tråd har været misvisende og
det vil jeg forsøge at rette op på. Jeg er ikke bange for om min logistik
og system udvikling kan holde, men mere om der er et kundegrundlag til
det jeg kan tilbyde.

Ja, det med kunder er ikke nemt, for mange kunder fastholder transportører i faste perioder og dem kan man ikke bare lige komme ind til.

Andre kunder vil have vished for, om dit projekt er holdbar, dine vognmænd er seriøse og særligt om du nu også eksisterer året efter.

Ikke nemt at tage konkurrencen op på ttransportområdet.

mvh

Det bekræfter mig i, at det ikke er prisen alene som er afgørende for hvem man vælger som fragtfirma. Det er også et spørgsmål om leveringssikkerhed og troværdighed. De samme kriterier har jeg selv haft som ejer af en webshop.

Men det kræver kunder for at bevise at jeg holder det jeg lover og for overhovedet at kunne starte op, så hvordan ville du gribe det an?

Mvh., Kurt

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:05
Parcel Transport:

Men det kræver kunder for at bevise at jeg holder det jeg lover og for
overhovedet at kunne starte op, så hvordan ville du gribe det an?

Jeg ville absolut ikke forsøge at starte op med 0 kunder.

At forsøge sig fra 0 er for besværligt og koster kassen uden garanti for overhovedet at tjene penge.

Bedste bud er, at man overtager (køber) et firma med en bestående kundekreds og udvider langsom til mere og mere med dine præmisser.

mvh

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 14:38

LANTHER:
Parcel Transport:

Men det kræver kunder for at bevise at jeg holder det jeg lover og for
overhovedet at kunne starte op, så hvordan ville du gribe det an?

Jeg ville absolut ikke forsøge at starte op med 0 kunder.

At forsøge sig fra 0 er for besværligt og koster kassen uden garanti for overhovedet at tjene penge.

Bedste bud er, at man overtager (køber) et firma med en bestående kundekreds og udvider langsom til mere og mere med dine præmisser.

mvh

Det er selvfølgelig en mulighed, men er bange for at investere i en andens omdømme og frygter at det kan være svært at ændre forretningsgange m.m. 

Jeg vil i stedet gøre det helt klart, hvad det er som jeg kan tilbyde og der igennem håbe på feedback og mulige interesserede. Hvis interessen er lav, giver det sig selv, men er interessen fornuftig, får jeg mulighed for at bevise at jeg holder det jeg lover. Som jeg ser det, kan interesserede afsendere prøve mig af med nogle af deres forsendelser. Under alle omstændigheder er der ingen som, mig bekendt, er stavnsbundet til aftaler med fragtfirmaer, så afsendere kan til en hver tid skifte helt eller delvist. Ingen bliver i hvert tilfælde stavnsbundet til mig og det gør samtidig også, at jeg hele tiden skal arbejde for at beholde kunderne. Det er sund fornuft i min verden.

Mvh., Kurt

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)