Hej alle her inde håber i kan hjælpe mig lidt med et par spørgsmål vedr et månedsblad eller hvad vi skal kalde det altså samme slags magasiner som (Vmax, Tidens kvinder, M) og hvad de nu hedder alle sammen. Ville høre om der er nogen der har kendsbab til at lave den slags blade? Altså jeg mangler svar på. Hvad vil det ca koste at få det på gaden? Lille eller stort forlag eller bare en pisse god printer? kræver det nogle særlige tilladelser at lave self i henhold til matriale og indhold? Og ja er der noget i synes jeg bør vide omkring den slags arbejde som jeg ik har spurgt om er i meget velkomne til at skrive om det. På forhånd tak
|
En pisse go' printer! Den var god Hvis du lige har en 3-4 millioner kroner kan du jo nok godt købe en offset trykmaskine. Det kræver så også lige at du har 2-300 m2 den kan stå på :-)
Spøg til side ... Den ene del er jo udgiften til få trykt magasinet. Prisen afhænger helt af oplag og antal sider. Så det skal du være klar over inden der kan gives en pris ...
Med mindre du selv er grafiker, så er der udgift til grafisk arbejde. Det er en meget vigtig del af et magasin, at det rent grafisk, er i orden. En grafiker skal jo ha' alt mellem 300 og 1.200 kr. i timen alt efter hvem du bruger. én time pr. opslag er ikke helt ved siden af.
- Så du skal komme med noget mere konkret, hvis du vil ha' et svar på det ...