Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

måneds magasin/blad

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle her inde håber i kan hjælpe mig lidt med et par spørgsmål vedr et månedsblad eller hvad vi skal kalde det altså samme slags magasiner som (Vmax, Tidens kvinder, M) og hvad de nu hedder alle sammen. Ville høre om der er nogen der har kendsbab til at lave den slags blade?

Altså jeg mangler svar på.

Hvad vil det ca koste at få det på gaden?

Lille eller stort forlag eller bare en pisse god printer?

kræver det nogle særlige tilladelser at lave self i henhold til matriale og indhold?

Og ja er der noget i synes jeg bør vide omkring den slags arbejde som jeg ik har spurgt om er i meget velkomne til at skrive om det. På forhånd tak

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 13:18

En pisse go' printer! Den var god Big Smile Hvis du lige har en 3-4 millioner kroner kan du jo nok godt købe en offset trykmaskine. Det kræver så også lige at du har 2-300 m2 den kan stå på :-)

Spøg til side ... Den ene del er jo udgiften til få trykt magasinet. Prisen afhænger helt af oplag og antal sider. Så det skal du være klar over inden der kan gives en pris ...

Med mindre du selv er grafiker, så er der udgift til grafisk arbejde. Det er en meget vigtig del af et magasin, at det rent grafisk, er i orden. En grafiker skal jo ha' alt mellem 300 og 1.200 kr. i timen alt efter hvem du bruger. én time pr. opslag er ikke helt ved siden af.   

- Så du skal komme med noget mere konkret, hvis du vil ha' et svar på det ... 

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 13:19

Har du overvejet at lave det som et digitalt magasin? Det er jo noget billigere ... Ift. trykudgiften ... 

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Skrevet kl. 13:50

Hej Morten tak for det hurtige svar. 2-300 m2 kan godt klares det være med de 3-4 millioner Smile

Kender godt nok en der kan lave det grafiske arbejde. men efter som et blad man kan købe i brugsen som vi alle kender dem koster ca 50 kroner tænker jeg jo på hvad sådan et blad koster dem at køre igennem trykken færdigt klar til hylden det er vel små 40-50 sider.

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Skrevet kl. 13:54

Ja den tanke med det digitale har godt rundet min hjerne men tror og holder stadig på at folk gerne vil have varen mellem hænderne selv om alt efterhånden er computer og internet.

P.S hvad vil du skyde på det ville koste at lave det som et magasin på nettet?

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:04

Udover tryk, papir, grafiker og formentlig også skribenter og fotografer, skal du lige huske udgifterne til distribution. 

Prisen afhænger jo stadig af oplagets størrelse, udgivelseområdets størrelse osv .

At lave et magasin på nettet koster vel alt fra få tusinde kroner til 40-50.000 alt efter hvordan det skal se ud, hvilke features det skal have og hvor meget du selv kan lave....så sparer du tryk og distribution men skribenter og fotografer får du nok stadig brug for. Og markedsføring ikke mindst - men det gør du uanset.

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Skrevet kl. 17:52

Altså det du siger majbritt er at det ville være både nemmere og billigere at starte på nettet i forhold til bladet man kender fra hylden i den lokale kiosk?

Hvordan vil du forslå jeg starter op med en side på nettet.

Lave selv (hvor kommer jeg igang med det)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 18:03

Det afhænger jo lidt af din økonomiske formåen - men de magasiner du kender fra butikkerne laves på pænt store forlag, så de er svære at konkurrere direkte med.

Hvordan du laver et onlinemagasin er jeg ikke den rette til at svare på - men der er mange herinde, der ved hvordan man gør.

Udseendet på siden skal jo også passe til det emne du har valgt, så det gælder om få det lavet ordenligt fra starten, så læserne tager det alvorligt:)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 18:04

By the way - hvis I Form lagde alle artikler fra deres blad ud på nettet betalte jeg gerne 25,- om måneden for at læse med. Halv pris i forhold til magasinet og sikkert nogenlunde samme fortjeneste til dem, der laver det.

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Skrevet kl. 18:33

Ja det kan der jo være noget om det er aldrig nemt at være den lille fisk men man skal jo spise sig stor på en eller anden måde..

og kan nu godt se din ide med halv pris for det samme som i et rigtigt blad.

og tak for hjælpen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)