Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vognmandstilladelse på en nem måde ?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Vejby
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.


Jeg har gået og overvejet springet med at få en vognmandstilladelse. MEN, for nyligt
fik jeg besked på at min gæld til det offentlige er over 50 kg, som gør at jeg ikke
kan godkendesSkype-Wondering.

Er der ikke noget med at jeg kan ansætte en i firmaet, som HAR en tilladelse, og dermed
benytte den ?

Er der andre måder jeg kan gøre det, uden at erhverve den selv (som jeg jo ikke kan).

Svar gerne med link til dokumentation Skype-Wink 

 

Bedste hilsner

JN

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt at det her ikke er det svar du ønsker...

Men du kunne jo starte med at knokle røven ud af bukserne for en vognmand, opbygge en masse (mere) erfaring, betale din gæld til det offentlige og derefter starte som selvstændig.

Jeg kan fint forstå at du ikke kan få tilladelse pga din gæld til det offentlige, da vognmandsbranchen jo altså er en ganske usikker branche hvor konkurrencen vist er sådan cirka så benhård som den kan være og hvor der vælter en del virksomheder omkuld hvert eneste år.

Og selv hvis du laver stuntet via en mellemand, ja så er det så bare ham lorten ligger og lugter hos hvis det går på røven.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. May 08
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Jeg ved godt at det her ikke er det svar du ønsker...

Men du kunne jo starte med at knokle røven ud af bukserne for en vognmand, opbygge en masse (mere) erfaring, betale din gæld til det offentlige og derefter starte som selvstændig.

Jeg kan fint forstå at du ikke kan få tilladelse pga din gæld til det offentlige, da vognmandsbranchen jo altså er en ganske usikker branche hvor konkurrencen vist er sådan cirka så benhård som den kan være og hvor der vælter en del virksomheder omkuld hvert eneste år.

Og selv hvis du laver stuntet via en mellemand, ja så er det så bare ham lorten ligger og lugter hos hvis det går på røven.

YesYes

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke låne de 50k af banken til at betale det gæld du har  ?

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Nielsen:

Hej med jer.

Jeg har gået og overvejet springet med at få en vognmandstilladelse. MEN, for nyligt fik jeg besked på at min gæld til det offentlige er over 50 kg, som gør at jeg ikke kan godkendesSkype-Wondering.

Er der ikke noget med at jeg kan ansætte en i firmaet, som HAR en tilladelse, og dermed benytte den ?

Er der andre måder jeg kan gøre det, uden at erhverve den selv (som jeg jo ikke kan).

Svar gerne med link til dokumentation Skype-Wink 

Bedste hilsner

JN

Det lyder jo ikke umiddelbart som musik i mine ører, at du vil springe over hvor gærdet er lavest, da jeg jo selv i det forrige årtusinde møjsommeligt erhvervede mig en dyrekøbt vognmandstilladelse, efter at have været selvstændig vognmand i en årrække med en lille lastbil i starten (dengang gik grænsen ved 6.000 kg., nu er det 3.500 kg.) for så endeligt at få vognmandstilladelsen.

Tilladelsen er jo ikke bare et stykke papir, det er en certificering af DIG som virksomhedsejer, et bevis på at du forstår de love, paragraffer og faldgruber du vil kunne komme i forbindelse med ved udførelsen af dette erhverv, som med årene absolut ikke er blevet hverken nemmere eller mindre konkurrencepræget med tiden.

Jeg vil også, ligesom Anders Christensen, anbefale dig at gå den rigtige vej, kom af med din gæld, få din EGEN vognmandstilladelse, så er du heller ikke afhængig af at din 'ven' med den 'udlånte' tilladelse lige pludselig, hvis i bliver uvenner, trækker sit 'udlånstilbud' tilbage, så hænger du lige pludselig der med røven endnu mere i vandskorpen og en gæld der måske er mangedoblet.

Der er ingen grund til at grave hullet dybere end højst nødvendigt...

Sådan bliver du vognmand

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op..:-) Men kan ikke lade være at skrive det..

Tag en flyver til Lithauen, med en lille kuvert og få de papire du har brug for det er jo et EU land så mon ikke de er okay i Danmark også..

Skal nok guide dig de steder du skal hen..

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Povl Christian Bandholm:

Hej,

Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op..:-) Men kan ikke lade være at skrive det..

Tag en flyver til Lithauen, med en lille kuvert og få de papire du har brug for det er jo et EU land så mon ikke de er okay i Danmark også..

Skal nok guide dig de steder du skal hen..

 

Povl Christian Bandholm:
Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op

Jeps den er god nok - det vil det!

 - er kæden da fuldstændig hoppet af!?

/Søren

Fra Vejby
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt høre hvad folks mening er...  jeg bør knokle r.. ud af bukserne og køre lige efter bogen, - Og tro mig, det ville jeg også gerne. Jeg har haft firma i 5,5 år, som blandt andet beskæftiger sig med transport ( og der er jo ikke så meget man skal vide når det er under 3500 kg. (???)).

 

Det kan være at jeg skal vente og se hvad det her bliver til:
http://www.danskegodschauffoer.dk/print.php?type=N&item_id=770 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

 - er kæden da fuldstændig hoppet af!?

/Søren

 

Nej det er den ikke men jeg syntes ærligt at Danmark er et Lorte land hvis du træder ved siden af en gang, er du straffet resten af livet, men alle glemmer og tænke på de mennesker der træder ved siden af gør det med en mening om at få deres virksomhed til at yde til Danmark, men nej ingen hjælp, bare betal ved kasse 1..:-(

Er det fair for dem der vil yde noget for samfundet...??

Men vil sige KÆDEN er hoppet af for dem der mener folk kun har en mulighed for at slå noget op, Syntes helt ærligt det burde være meget nemmere for iværksættere der har fejlet at de får hjælp og kommere videre, det skaber jo arbejdspladser osv, så spænd hjælmen og se fornuftigt på det..:-)

Hvis Danmark bestod af sådan en flok der ikke turde gøre noget, hvordan skulle vi så finansere alle de Pizza steder der skifter mellem fættere pga glemt betalt moms, a-skat osv..??

 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jacob Nielsen:

Jeg kan godt høre hvad folks mening er...  jeg bør knokle r.. ud af bukserne og køre lige efter bogen, - Og tro mig, det ville jeg også gerne. Jeg har haft firma i 5,5 år, som blandt andet beskæftiger sig med transport ( og der er jo ikke så meget man skal vide når det er under 3500 kg. (???)).


 


Det kan være at jeg skal vente og se hvad det her bliver til:
http://www.danskegodschauffoer.dk/print.php?type=N&item_id=770 




Jeg må sige at hvis skal igang så er det hvor behovet er der - men vil du have biler til eksport eller indenrigs

Hvis det er sydpå så drop det med Danmark og lav din afdeling i Polen

Mvh
Side 1 ud af 4 (32 indlæg)