Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4,5 milliarder af dine penge!!! brugt på gejl...

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Bliver i ikke!  endnu mere trætte af at betale DR Licens ???  Når!  DR skyder +4,5 milliarder kroner på et skide hus, som de kan "lave" noget TV i.  Og  det ender nok i 5 milarder...  Og hvad koster det at holde det i gang fremover når det er færdig ???

Er det ikke verdens dyreste (hobby) TV minutter  -hver enkel ser her ???    hvor mange min. tror du bruger på DR ialt om året ???     

Er det ikke syg i hovedet at man er tvunget til at deltage i sådan noget gejl.  Man kan jo ikke bare melde sig ud af den der DR klub.   

Det der "folke TV"  hører fortiden til !!!

Hvor er friheden / demokratiet her = SUKS !!!      Og HUSK nu !!! Det er lovpligtigt at betale licens til DR  hvis du vil se lidt andet tv/radio = min bare røv !!!


        DR = KR. 4.500.000 .000
.-

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne så absolut ikke være mere enig med dig.

 

Har prøvet at undlade at betale skidtet, så skal de nok selv hente pengene, det er svineri.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter min mening består det dumme i, at man ikke betaler for DR over skatten.

Hvorfor skal staten bruge penge på at administrere licens, i stedet for bare at hente pengene over skatten sammen med pengene til opera, forfatterstøtte, svømmehaller, skoler osv. i samme kategori?

Det er noget underligt noget, synes jeg.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
> Hvor er friheden / demokratiet her


Jeg synes du blander nogle ting sammen her. Demokrati handler ikke om at DU skal have ret. Vi har et parlamentarisk demokrati i Danmark og det er faktisk de helt demokratisk folkevalgte som har besluttet at systemet skal være som det er. Se DET er demokratisk. Det vlle være helt udemokratisk hvis du fik det som du ville have, helt udenom de demokratiske organer vi har.

Men jeg er enig med dig Anders - det er tosset at TV-licsensen ikke opkræves over skatten, særligt med det nye medieforlig. Men sålænge regeringen holder krampagtigst fast i deres skattestop, så kan den slags helt logiske omlægninger, der sikkert også kunne spare en masse dobbelt-administration, ikke lade sig gøre. Godt eksempel på hvor stift og ødelæggende det skattesop er.

Dybest set er det også lidt underligt, at vi fordeler de fleste andre udgifter i samfundet "progressivt" - så dem der tjener mest betaler mere end dem der tjener mindst, men ikke gør det med TV-licensen. Kulturstøtte, støtte til sporten osv fordeles over skatten og så kan de omkostninger der er ved at drive en statsradiofoni da også hentes her. Jeg forstå ikke fornuften i det dobbeltbogholderi - ikke in dag, hvor stort set alle i praksis har adgang til det.

Når det så er sagt, synes jeg også det var en dum ide at flytte DR ud af den gamle TV-byen. Der var masser af frie arealer derude man kunne have bygget på. Årsagen til flytningen tror jeg ikke man skal finde hso en flytteliderlig DR-ledelse, men hos de politikere som gerne ville have sat lidt mere skub i Ørstaden. Jeg opfatter det som et Ørestads-støtteprojekt, og som sådan kan ikke helt tillade sig at tilskrive hele det overforbrug i nye lokaler DR.

 

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan forstå du er sur!
Men jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver.
Hvis du er sur over at byggeriet har overskredet budgettet, så kan jeg godt forstå dig, men hvis du er sur over du skal betale licens, så er du på herrens mark. Det er som det tidligere er nævt i denne tråd noget de folkevalgte styrer, og sådan er det. Det kan du kun lave om på ved at stemme anderledes (altså stemme på nogen der vil afskaffe licensen) eller selv stille op til valg. Du kunne jo gøre det til valgløfte nummer 1 at du vil afskaffe licensen.
Hvis du nu stiller op, kunne du så ikke lige sørge for at skille kirken fra staten, det kunne jeg godt tænke mig. Så var jeg måske fri for ufrivilligt at at betale til  noget jeg finder fuldstændig uacceptabelt og som jeg ikke har det fjerneste at gøre med.

På forhånd tak ;-)

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-02-2007 01:14:36 Forfatter: MT9

Hvis du nu stiller op, kunne du så ikke lige sørge for at skille kirken fra staten, det kunne jeg godt tænke mig. Så var jeg måske fri for ufrivilligt at at betale til  noget jeg finder fuldstændig uacceptabelt og som jeg ikke har det fjerneste at gøre med.



På forhånd tak ;-)







 



Så vidt jeg ved, kan du godt frabede dig at betale kirkeskat....

Personligt er jeg nu meget glad for at vi har en upolitisk nyhedskanal i DR. Men jeg mener nu også at man har "strammet den" ved at indføre den omtalte medielicens.. Det er i mine øjene, ikke længere muligt at undgå licens, hvis man lever et forholdsvis normalt liv. Derfor er jeg helt enig i at man ligeså godt kunne betale det over skatten.

Hvad angår det sindsyge byggeri de har gang i, kan jeg kun ryste på hovedet over at, folkene bag stadig har deres job. Hvis min økonomirådgiver regner 1,7mia. ved siden af i vores budget, bliver han altså fyret ;-)

Men er nu spændt på at se hvordan DR redder sig ud af det....



 



Men sur? Nej det gider jeg ikke spilde min tid på..

/Charly



Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er IKKE sur over at nogen vil bruge mange penge på et byggeri af den art, men det skal ikke være for tvunget indkrævet penge, altså som de ikke selv kan finanser, og lige frem sige at DR koncept ikke er politisk hehe, den skal man lige spørg en  lært mand/kvinde fra udlandet hvad han syndes... 

DR er noget gammel ussel  Socialdemokratis holdninger som stadig spøger i hvor moderne samfund. Og i dag er det slet ikke nødvendig, er TV2 ikke lige så dansk og godt eller beder end DR ??? Det er noget fis....




Har siddet og regnet lidt,, DR ser jeg ca 5-10 timer om året max.   " Nyheder ser jeg på TV 2 og alle de andre kanaler TV3, discovery, zullu osv, betaler vi  via antennelaug og at vi ser deres reklame. Så det er nogen dyre DR minutter for den enkel person. Og bruge for et FOLKE TV hehe er det ikke noget gammel pis at komme med ? hehe  Hvad med et FOLKE INTERNET, der er sku fler der bruger tiden der nu!  GRATIS INTERNET OG PC TIL ALLE ,en GRATIS 10mega bit linje var nok mere på sin plads i dag.  Hvor mange PC/internet kunne vi få for 4.5 milliarder til folket...



Og Det samme gælder også STØTTE til aviser (folke aviser) = igen min bare røv - Sidder de ikke der og tjener penge avisejer, men støtte JAJA,  igen noget  Socialdemokratis ussel rod fra fortiden....

Ang. kirke skat, nu hvor der var en som fik det på banen også  :-)  Jeg betaler helle ikke kirke skat mere, stoppede for ca 4 år siden da jeg pludselige opdagede at jeg ren faktisk betale over 8500 kr om året + konens og det kan man så gange x antal de år man nu er på arbejdsmarkedet =  ALT for meget igen for nogen som ikke er det være.    Altså her er igen loft på hvor meget man skal betale til den slags, er også en syg gammel politik (men er dog frivillige :-)  så næsten igen ting at brokke sig over her...  Jeg husker ikke hvor mange kirker der er i Danmark som kører med fuld personale/hammer osv. = rigtig mange kr.  og der er flere 1000 af dem. Jeg siger ikke de skal rages ned, men forfanden da ikke have fuld hammer på alle  "Teater forstillinger" når interessen ikke er stor nok.  Det koster dæleme IKKE så mange penge for at holde nogen gravsteder/lidt byggninger så det ikke skvatter sammen...  Vi glemmer at fordele/bruge penge på noget fornuftig her igen.  Eks. så kan vi lave en beder folkeskole ???  Jeg gav vide hvad statistikken siger hvor mange ansatte arbejder med kirke Hokus Pokus  vs folkeskole ansatte,  hvor det er en ringe standart, som faktisk skulle der hvor den højeste standart var af hensyn til de kloge børn og de "dumme"....   Nå nok om det,  man skal helst ikke tænker for meget over "samfundet/politik osv. i hverdagen det går ud over en egen virke, så er det beder at bruge energi på at  "rede sign egen seng, så man ligger godt"




Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor er friheden / demokratiet  

For MIG  MIkkel er et  samfund med demokrati =  frivillige valg (frihed) så meget som overhovet mulige, man bestemmer selv hvad man vil stemme på, regelion osv... og ikke mindst TV valg  :-)    (kan i ikke se at TV er lidt lavt at sammenblande i de vigtige ting her i livet)  

Og hvor er den tvunget avis henne ?  skal vi ikke have en  licens avis uden reklamer - det var lige før det var mere relevant
 



Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Du glemmer vist at vi har en bogerlig regering. Hvis DR er et rent Socialdemokratisk projekt hvorfor nedlægger denne regering så ikke DR? Det gør de ikke, fordi at selv de borgerlige partier i Danmark gerne vil have en stærk statsradiofoni. Det kan man så mene om hvad man vil, men udemokratisk er det sgu ikke.

Vedrørende kirken, så er det ikke kun kirkeskatten der går til at dække omkostninger til vores statsreligion. Der går også penge fra de almindelige skatteopkrævninger. Du kan som borger i Danmark ikke helt undgå at betale til kirkerne!

Og der er mange andre ting, som der opkræves skat til, som ikke alle bruger, eller som ikke alle synes man skal betale til. Men sådan er det nu engang i et demokrati.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med flere ovenstående debattører: Licensen skal naturligvis betales over skattebiletten  Vi skal naturligvis alle betale til DR-institutionen, da det er vigtigt vi har en ikke-kommerciel TV/radiostation (se bare hvordan det gik i Italien med Berlusconis medie imperie). Byggeriet i Ørestaden var nok delvist en politisk idé for at sætte skub i området (hvem kunne vide at vi fik et sådant byggeboom efterfølgende derude? Måske har netop DRs byggeri betydet at grundpriserne er steget til gavn for Ørestadsselskabet og dermed staten og Københavns Kommune??)....Og den store aktivitet i byggebranchen er vel skyld i 20-25% af budgetoverskridelserne - en håndværkerløn er ligesom ikke det samme i dag som for 6 år siden..........

Men, når det er sagt, så skulle de nok ikke have bygget dén koncertsal...mon ikke den alene kommer til at tegne sig for 1½ mia...og dét er for meget efter min mening, specielt da det er mere af ''fin-kulturel værdi'', som måske nok ikke er det vigtigste ved DR........

Martin
Side 1 ud af 3 (28 indlæg)