Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fogedforreting mod Aps med samme adresse som privatadresse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine 2 Aps'er er under tvangsopløsning (har meddelt E&S er jeg er fratrådt som direktør, og at der ikke vil blive indsat ny ledelse)

Frist for insættelse af ny ledelse er meget nær, og derfor er begæring om opløsningen nært forestående.

For 1 år siden flyttede jeg selskaberne til min privatadresse.

I dag er det forsøgt afleveret stævning på adressen (var ikke hjemme men stævningsmand opserveret ved hoveddør)

Jeg formoder at en kreditor vil kræve udekørende fogedforetning mod et af selskaberne.

Kan jeg nægte fogeden adgang med den begrundelse, at jeg ikke længere er direktør for selskaberne, og at selskaberne opløsning er nært forestående?

Hvordan forholder jeg mig til fremtidige henvendelser til selskaberner, som jo er samme adresse som min privatadresse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

baarts46:

Kan jeg nægte fogeden adgang med den begrundelse, at jeg ikke længere er direktør for selskaberne, og at selskaberne opløsning er nært forestående?

Nej. Selskabet er registreret på adressen - og det giver fri adgang for foged og SKAT til at besøge adressen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:23

Nu kan det godt være jeg ikke fatter en skid !

Mine 2 Aps'er er under tvangsopløsning (har meddelt E&S er jeg er fratrådt som direktør, og at der ikke vil blive indsat ny ledelse)

Frist for insættelse af ny ledelse er meget nær, og derfor er begæring om opløsningen nært forestående.

Du skriver fra start af at der ikke bliver indsat ny ledelse ?

For 1 år siden flyttede jeg selskaberne til min privatadresse.

I dag er det forsøgt afleveret stævning på adressen (var ikke hjemme men stævningsmand opserveret ved hoveddør)

Han er så opserveret selv om du ikke er hjemme ?

Jeg formoder at en kreditor vil kræve udekørende fogedforetning mod et af selskaberne.

Hvordan forholder jeg mig til fremtidige henvendelser til selskaberner, som jo er samme adresse som min privatadresse?

Hvorfor kan folk ikke stå ved det de har lavet/gjort og betale det de skylder.

kan være jeg har misforstået dit indlæg, så beklager jeg det

Jeg bliver total harm over folk der løber fra sit ansvar, som det lyder det som om du er ved?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:33

Johnny Nielsen:

Jeg bliver total harm over folk der løber fra sit ansvar, som det lyder det som om du er ved?

Ja, Johnny, du har åbenbart ikke forstået indlægget.

Trådstarter har 2 ApS'er, som alt andet lige er insolvente uden nogen mulighed for overlevelse.

Derfor har direktøren (trådstarter) i overensstemmelse med selskabsloven fratrådt sin stilling i selskaberne, hvorfor der kræves en ny direktion i selskaberne. Hvis der ikke indsættes en ny direktion, så vil selskaberne blive tvangsopløst af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Trådstarter spørger så til reglerne for eks. en fogedforretning, når nu selskaberne har adresse på trådstarters privatadresse.

Håber dette er mere forståeligt.

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:37

Tonny Skov Pedersen:

Johnny Nielsen:

Ja, Johnny, du har åbenbart ikke forstået indlægget.

Trådstarter har 2 ApS'er, som alt andet lige er insolvente uden nogen mulighed for overlevelse.

Derfor har direktøren (trådstarter) i overensstemmelse med selskabsloven fratrådt sin stilling i selskaberne, hvorfor der kræves en ny direktion i selskaberne. Hvis der ikke indsættes en ny direktion, så vil selskaberne blive tvangsopløst af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Trådstarter spørger så til reglerne for eks. en fogedforretning, når nu selskaberne har adresse på trådstarters privatadresse.

Håber dette er mere forståeligt.

Tonny

Så beklager jeg meget, det var ikke den måde jeg læste det på

Takker for beskrivelsen af problemet.

og undskyld til trådstarteren

Tilmeldt 9. Feb 11
Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak Tonny

Orkede ikke selv at svare. Det er sgu hårdt nok i forvejen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:41

baarts46:

Tak Tonny

Orkede ikke selv at svare. Det er sgu hårdt nok i forvejen.

Beklager meget, havde åbenbart de total negative briller på

God vind

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:41

Johnny Nielsen:

Hvorfor kan folk ikke stå ved det de har laver/gjort og betale det de skylder.

Jeg bliver total harm over folk der løber fra sit ansvar, som det lyder du er ved?

Det er aerlig snak at du har den holdning, men jeg kan ikke se hvad din fordoemmende kommentar hjaelper nogen?

Det burde staa kreditorer klart, at naar de handler med et ApS saa haefter indehaverne kun med den ansvarlige kapital, intet mere, altsaa under forudsaetning af at de oevrige spilleregler overholdes - og denne risiko boer man have med naar man handler med selskaber. Det er simpelthen SPILLEREGLERNE.

Om man er en mand der aerer sin gaeld uagtet de juridiske spilleregler er en anden sag. Respekt til dem der goer det, og jeg haaber selv jeg har rygrad og ressourcer til at goere det, skulle uheldet en dag ramme mig.

Hvad faar vi saa ud af at lade folk gaa nedenom og hjem med en masse gaeld som slettes naar korthuset falder sammen? Forhaabentlig giver de mere vovede initiativer, der rent faktisk lykkes, et nettooverskud, set fra et "makrooekonomisk perspektiv" naar tabene der foelger med er trukket fra. Det er vel ikke for sjov at vi har opfundet virksomhedsmodeller med begraenset haeftelse - de maa jo have haft en ide med det paa Christiansborg.

Jeg har som kreditor vaeret med til at finansiere op til flere ApS'er som gik i graven. Det gjorde ondt paa pengepungen, men det er en risiko jeg har taget, og en risiko jeg ved at jeg baerer ved at have ydet kredit lidt uagtsomt.

Og til traadstarter. Jeg ville oenske jeg kendte svaret. Jeg synes du skal koebe en time hos en revisor - evt. telefonisk kunne goere det - hvis du altsaa har raad. Saa kan du faa at vide hvor skabet staar - eller evt. en advokat. Jeg kan anbefale Jimmy Olsen & Jacob Toejner som ogsaa er paa amino - og jeg er sikker paa at de begge ved besked.

Du kan dog ogsaa vaere heldig at tante olga kigger forbi denne traad med et kvalificeret svar :)

Held og lykke med det hele - og det goer mig ondt at dit projekt ikke gik. Jeg haaber ikke at det gjorde alt for ondt paa dig, og jeg haaber at du proever at realisere dine droemme paa anden vis.

Tilmeldt 9. Feb 11
Skrevet kl. 23:56

Tak for dit indlæg Jørgen

Som lidt tilføjelse til dine kommentarer kan jeg oplyse at den aktuelle kreditor er en af vores største advokatvirksomheder, der mangler at få 5.000,- af en i forvejen meget stor advokatregning som ikke har hjulpet mig med andet end jeg i forvejen godt vidste, og jo som det måske allerede er klart, bestemt ikke har reddet mine selskaber.

Udover dem er det meget beskeden hvad ganske få kreditorer taber på mig. Banken har dog krævet indfrielse af engagementer, som så har gjort det umulig for mig at videreføre selskaberne.

Den eneste store taber her er mig selv, som mister 750.000,- bl.a. på grund af personlige kautioner overfor banken. De skal nu forsøges afdraget som beskatte indkomst og til 16% i rente.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)