Ok, sgu ked af at skulle gå ind i den her diskussion og dine udtalelser viser endnu mere at du ikke har styr på tingene. Jeg siger ikke at linkbuilding ikke fungerer, linkbuilding er en absolut nødvendighed hvis man skal ranke i en hård niche. Men brug en effektiv linkbuilding strategi og skab dermed en god og varig backlinking profil for dit moneysite. Men backlinking er ikke bare at skabe backlinks. Der er ikke nogen der ved bare en smule om SEO der vil være i tvivl om at linkkataloger blev slagtet af Google tilbage i 2010 (faktisk også i 2009), sammen med en masse artikeldatabaser. Du kan læse mere om det inde på Googles blog: http://googleblog.blogspot.com. Selvfølgelig kan du stadig få nogle resultater ved at placere dine links i linkkatalogerne, men der er kun nogle få der er tilbage der oprigtigt giver noget - og det er formentlig kun i kort tid endnu - men nu taler vi også om lille DK, her kan du få hvad somhelst til at ranke uden de store problemer. Enhver der ved en anelse om SEO, og her taler jeg ikke om de store bureauer eller mig selv for den sags skyld, da det her er begynderviden, vil kunne fortælle dig at det mest effektive er at skrive artikler med dine søgeord, sørge for at der i artiklerne er en god vægt af dit søgeord, synonymer, fed skrift, kursiv, mere end 600 ord osv. Distribuere artiklerne i de store anerkendte artikeldatabaser og blogs og sørge for at disse bliver indekseret. Udover det bør man få optaget artikler i nyhedsindeks, arbejde med Youtube, Wikipedia og en helvedes masse andre Web 2.0 sites på nettet. Sørg for at arbejde i tiers og skab noget trust og authority til dit moneysite og dit første tier - hvis du er oppe mod massiv konkurrence bør du arbejde i mindst 3-4 tiers og skabe trust og authority til alle fire tiers. Undskyld at det her skal gå ud over dig, men at sige man skal linkbuilde og så servere en liste over linkkataloger - er simpelthen for useriøst og den slags der giver branchen et dårligt ry. /Lars |
Det er dejligt med så mange råd, men jeg kan som totalt nybegynder blive en smule forvirret over forskellige meninger om, hvad der får sider op i søgemaskinerne