Jeg skal starte en web shop og sidder pt og gennemgår de mange udbud. Jeg synes det er noget af en jungle, det er svært at overskue hvad der er billigst i drift. Der er jo mange ting at tage hensyn til, ikke blot domæne navn men særligt betalingsbetingelserne er svære at gennemskue. Jeg vil helst at man kan betale med dankort, men overvejer også paypal. Paypal har dog en fuldstændig uoverskuelig hjemmeside, det er svært at se hvad det reelt vil koste om måneden hvis kunderne skal betale denne vej.
Er der nogen af jer der kan komme med gode tips og MEGET gerne priser så ville jeg blive ovenud lykkelig.
Her er omkostningsstrukturen for paypal, deres computer regner det selv ud men du kan regne med at du skal betale ca. 5-6% i omkostninger. Det er gratis for dine kunder.
Hvis det er billigst i drift skal du kigge på open source systemer såsom blandt andet Magento og holde dig fra de "hostede systemer" såsom DanDomain og Scannet.
Hos de sidstnævnet kommer man hurtigt op på en 5-700 om måneden, mens Magento hosting kan fåes fra ca 1000 om året.
Husk på at billigst ikke automatisk er lig størst overskud, så er det fordi du vil tjene penge så bør du sætte nogle flere krav op - og som det foreslås evt. læse e-pusher.
Eks. vil du (med mindre det er nogle helt specifikke niche markeder) helt sikkert miste mange ordrer, hvis du kun har paypal.
Derudover skal du også tænke på at de faste udgifter til hosting og betaling blot er(eller bør være) en lille del af de samlede udgifter ved at have en shop. Lager, SEO, markedsføring, test osv. fylder alt sammen.
Er det bare for at "prøve" at have en shop uden forventning om salg er sagen lidt en anden...
Mvh Regin Madsen www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento