Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google optimering

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan argumentere herfra og til evigheden, faktum er dog at I ingen vejne kommer i hverken Google eller andre søgemaskiner med mindre der er andre website der linker til jeres. Det er i sig sel hamrende uinteressant at Google KAN finde jeres website, eller om de inkluderer det i deres indeks - hvis ikke lortet ranker på de søgninger som jeres målgruppe laver er det uden nogen som helst værdi.

> Men det er jo nemt nok at teste.
 
Nej, det er ikke bare svært men umuligt! Du er velkommen til et beskrive et test-scenario, så skal jeg fortælle dig hvorfor din opstilling ikke holder vand.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man ikke smide en sprit-ny side på nettet, sørge for at ingen kender til adressen, besøge den med en browser med Google Toolbar og så ellers bare vente og se, om den bliver indekseret på Google?

Men du har da ret i, at bare fordi skidtet er indekseret, så hjælper det et fedt, hvis man ligger som nummer sjok i indekset. Det var heller ikke ment som svaret på alle SEO-spørgsmål, men blot en pudsig opdagelse.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

> Toolbar og så ellers bare vente og se, om den bliver indekseret på Google?

I den tid der går, har du ingen mulighed for at vide om der er nogle der linker til den. Jeg har tidligere kunne konstatere links til sider, som ingen burde kende til, få dage efter de blev lagt på nettet - det var kun fordi jeg tilfældigvis opdagede linket i en newsgroup at jeg fandt ud af det. Den eneste måde at undgå at nogle linker til din side er ved ikke at ligge den på Nettet - når det først er gjort har du ingen mulighed for hverken at undgå det eller at finde ud af det med sikkerhed.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej - det er selvfølgelig umuligt at sikre sig mod. Der er en vis usikkerhed. Men det er jo det tætteste man kommer på at afprøve det.

Vælger man et tilpas langt ude domænenavn, så er sandsynligheden for at folk linker til det vel forsvindende lille. Specielt hvis man bare skriver "Dette er en test" på siden. Hvem ville have interesse i at linke til sådan en side? Men det er da korrekt, at man ikke med 100 % sikkerhed kan sige, at der ikke findes et link derude et eller andet sted.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/4/2005 2:54:22 PM Forfatter: Molvins Nej - det er selvfølgelig umuligt at sikre sig mod. Der er en vis usikkerhed. Men det er jo det tætteste man kommer på at afprøve det. Vælger man et tilpas langt ude domænenavn, så er sandsynligheden for at folk linker til det vel forsvindende lille. Specielt hvis man bare skriver ''Dette er en test'' på siden. Hvem ville have interesse i at linke til sådan en side? Men det er da korrekt, at man ikke med 100 % sikkerhed kan sige, at der ikke findes et link derude et eller andet sted.

Den her vil linke til den med det samme, hvis det var et .dk-domæne :)
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, det vil den ikke. Jeg har i over et halvt år ejet et .dk-domæne, som ikke er at finde på den side. I øvrigt er det jo heller ikke links men bare en opremsning af domænenavne.

Men jeg var altså heller ikke inde på at beskrive et videnskabeligt eksperiment (der ville det jo være alt for useriøst blot at tage et eneste eksempel at konkludere ud fra), men en lille test for sjov.


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må nok lige bestemme dig - først siger du at det er let at teste, derefter når dette modbevises påstår du noget andet. Det er sgu svært at tage dig særlig seriøst.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå jamen så. Jeg forsøgte at fatte mig i korthed, da jeg selv hader at læse flere sider lange indlæg (på en skærm). Det er let nok at teste, meget svært at teste med 100% sikkerhed, men vil man lave mere videnskabelige tests, bliver ens test nok ikke dækket af alle verdens medier, hvis man blot tester på et enkelt eksempel.

Men det var ikke min hensigt, at den test, jeg omtalte, ligefrem skulle bruges til forskning.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Har en hjemmeside for mit mobildiskotek, fandt mandag ud af at den kun kom op når man søgte på sidens navn, ikke på f.eks. mobildiskotek, så straks gik jeg igang med at lave hele siden om og skaffe links til den. Siden blev uploadet tirsdag, men først søndag kom den frem på google ved søgning på mobildiskotek (på en 31. plads), eller andre af de søgeord jeg havde optimeret den til... Mandag var alt dog tilbage ved det gamle, og jeg kan nu kun finde den hvis jeg søger på diskolys, men ikke på nogle som helst andre søgeord. Hvordan kan man komme på google, blot for at forsvinde dagen efter?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hvordan kan man komme på google, blot for at forsvinde dagen efter?

Hvordan? Man skal bare gøre som du gør - det går jo fint :)
Spøg til side, jeg går ud fra du mener hvordan man kan opnå mere stabile placeringer på flere relevante ord?

Det er et MEGET bredt spørgsmål som man ikke kan svare enkelt på. Det svarer lidt til spørgsmål som: Hvordan bygger man et hus, løser hungersnøden i Afrika, eller får alle aviserne til at skrive meget mere, og pænt, og alt det spændende du går og laver. For alt dette, og søgemaskineoptimering inklusiv, gælder det at løsningen består af en blanding af en hel masse viden, teori og praktisk erfaring blandet med en masse hårdt arbejde. Der er som jeg tidligere har nævnt (næsten) ingen lette løsninger - og de få "smuhuller" der faktisk er finder du aldrig frem til i debatter som denne - dem holder undertegnede og andre eksperter for os selv :)
Side 6 ud af 7 (62 indlæg)