Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google optimering

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/13/2005 4:28:47 PM Forfatter: Mikkel deMib
 
Det interesante i forhold til markedsføring er hvor dine kunder kommer fra - hvilke søgemaskiner de benytter. For de fleste danske online virksomheder i Danmark vil det sige Google for over 80% vedkommende, så det er naturligt at meget fokus og benchmark laves her.

 
Hej
 
Det kunne være interessant at vide lidt om hvilke søgemaskiner, der er de mest benyttede internationalt. Ved nogen af jer f.eks. hvilke søgemaskiner der er mest benyttede i USA, England og Tyskland? Jeg formoder at det er Google alle steder men den procentvise andel er måske ikke 80/20, som i DK?
 
mvh
Kim N 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

> men den procentvise andel er måske ikke 80/20, som i DK?

Nej, lang fra! Jeg har ikke lige de nyeste tal foran mig, men Danny Sullivan opdaterer dem løbende på SearchEngineWatch (betalt del), men sidst jeg så dem stod Google totalt set for omkring 40% - de meste af det resterende fordeler sig imellem Yahoo og MSN, med et mindre hjørne til AskJeves/Teoma.
 
I nogle lande er der lokale søgemaskiner med en betydelig dækningsgrad, men man skal være opmærksom på at de ofte får deres resultater fra en af de 3 store. Kun meget få opbygger egentlige originale lokale indekser i dag. I Danmark opbyggede Jubii f.eks. deres egen danske søgning og Kvasir lavede sit helt eget index (med FAST technologi) - i dag får begge deres resultater fra henholdsvis Yahoo (FAST) og Google.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/14/2005 9:38:23 AM Forfatter: Molvins Nåe.. -Jeg søgte på google.com (direkte fra browseren), og dér ligger de nr. 1. -Du har et svar til det hele, hva'' Rosenstand?

Ja, det har jeg. Og det har du måske også, når du bliver ældre og klogere. Indtil det måske sker, ville det klæde dig at undlade de tåbelige kommentarer. Gør du det, kan du måske også fortsat trække på mennesker, der kan bringe dig videre til præcist det punkt, hvor det er DIG, der kan bidrage med viden til andre. Lige nu vil jeg ikke bruge flere kræfter på dig.

Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej sydbolig.dk, jeg har selv ledt meget i det samme.
 
Et af de mere fornuftige tilbud kom herfra www.die.dk....
 
Det var godt nok en løbende løsning, men god til et lille budget.
 
 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
> Det er et frit land - så vær så god. Til alle andre vil jeg dog gerne understrege at det INTET hjælper - tværtimod er der risiko for at det skader din synlighed i søgemaskinerne. Så hvis det er dit mål, så lad være :)

Jeg har en enkelt gang prøvet at submitte en side på Google. Dagen efter satte jeg et link ind på en anden af vores sider. Efter 3 dage kunne siden findes på MSN og Yahoo, men der skete ingenting med Google. Efter 2 måneder skrev jeg til Google, og spurgte hvad der skete med den submittede side, og da kom siden pludselig på Google, men man kunne kun finde den ved at skrive url'en til den. Efter nogle uger blev den dog "indexeret".

Det kan godt være at siden før eller siden ville komme på Google af sig selv, men for mig virkede det, som om Google sætter de submittede sider på "standby", til de en dag får lyst til at registrere den, og før det, er det lige meget hvor søgemaskineoptimeret siden ellers er.

Mine erfaringer viser, at den bedste og mest effektive submittering er, at linke til siden fra en anden side der tit bliver indexeret af søgemaskinerne.

Undskyld mine dårlige evner til at formulere mig

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, så kan jeg lære det! Jeg har skrevet en PM til Mikkel og Rosenstand og forklaret, at jeg slet, slet ikke havde til hensigt at være bedrevidende, flabet eller nedværdigende. Det var bare et uheldigt ordvalg.

Nå, men jeg kan da tilføje, at jeg har opdaget noget, som Google Toolbar er meget brugbart til. Den sladrer nemlig hjem til Google, om hvilke sider du besøger. D.v.s. at besøger du din egen side fra en browser, hvor du har installeret Google Toolbar, så går der ikke længe, inden Google indexerer siden. Hvad kan man så bruge det til? Jo, man kan jo f.eks. benytte det til at få sin side indexeret på Google. Derefter kan man afinstallere skidtet igen, så man er fri for at blive kigget over skulderen af Google.

Ved ikke, om det her er almindelig kendt information eller i strid med god SEO, men indexeret, det bliver skidtet i hvert fald.

Molvins
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du testet det med et website, som du med absolut garanti ikke har ét eneste link ind til?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

> Har du testet det med et website, som du med absolut garanti ikke har ét eneste link ind til?

Du kan aldrig få en sådan sikkerhed for at ingen har linket til dit website - med mindre du har en database med samtlige websider på Nettet - og det har ikke engang søgemaskinerne selv :)
 
Det er dog almindeligt anderkendt, at Google, såvel som alle andre store søgemaskiner, anvender alle de metoder de kan for at identificere nye sites - herunder toolbars, domain-registreringer etc - og så naturligvis links, som fortsat er den mest udbredte metode, og den eneste som samtidig øger sansynligheden for at siderne faktisk også ranker.
 
Så, omend der kan argumenteres for at Googles Toolbar alene kan få sider indekseret i Google, er det langt fra en særlig sikker måde, og i sidste ende forbliver siderne sjældent i det primære indeks eller ranker, hvis der ingen links er til sitet.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Køb for 10 kr. adwords og din side bliver indexeret i en aller...... fart...
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså som Mikkel skriver, kan jeg jo ikke give en 100 % garanti, men det var aldrig meningen, at siden skulle ud til offentligheden, så der burde ikke være links derude. Opdagelsen blev gjort ved en tilfældighed, men det burde vel ikke komme bag på mig, at Toolbaren sladrede hjem til Google.

Jeg vil sige, at jeg er så tæt på 100 % sikker, som det er muligt. Kan ikke se, hvorfor pokker nogen skulle linke til siden. Men det er jo nemt nok at teste.
Side 5 ud af 7 (62 indlæg)