Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få cvr nummer uden moms registrering?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Hvis jeg skal bruge et cvr nummer for at få adgang til div. grossister, SKAL jeg så moms registreres. eller kan jeg få et cvr nummer og så moms registrere mig når min forretning er igang?

Mvh

Dennis

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:38

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du kan sagtens få cvr-nummer nu og søge om moms nummer senere..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Nope.....det kan du ikke.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:33

Okey, har jeg forstået rigtigt at ma så godt kan få et cvr nummer uden at samtidigt blive moms registreret.? Problemet er den at jeg skal bruge cvr nummer for at få adgang til prislister ved div. grossister, og det er ikke nødvendigvis den samme branche, derfor kan jeg jo ikke umiddelbart give i min registrering den rigtige branchekode. Og moms betaling vil der nok ikke være noget af det første stykke tid.

Og hva er normen så, registrere man sig som momspligtig og aflevere moms regnskab med nul i felterne eller hva, for så vidt jeg ved skal man ikke betale moms før man har oversteget 50.000 kr grænsen eller er jeg helt galt på den? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Ved CVR-registrering medfølger momsforpligtelse. Og der skal du afregne moms ved første krone.

Men indtil du får omsætning må du så skrive 0,- ifm. angivelser, som du selv er inde på.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:57
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Peter - Revisor:
Nope.....det kan du ikke.

Jo du kan. Men det er måske ikke så almindeligt og ligetil.

Hvis du er indberetningspligtig overfor SKAT i forhold til A-skat for ansatte osv. så kan du få et CVR nummer. Eksempelvis er taxa vognmænd ikke momspligtige, de betaler såvidt jeg ved lønsumsafgift.

Jeg mener faktisk også, at momsfrie foreninger kan få CVR nummer, men er ikke helt sikker på det.

Når det så er sagt, så er det i de fleste brancher normalt, at være momspligtig når man har CVR-nummer.

Men hvad er problemet i at lade dig momsregistrere? Du skal bare huske at angive 0 kr. i moms, indtil du for alvor starter op.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:59

Du kan ikke få et cvr-nummer uden at være momsregistreret. Og når du er momsregistreret,  skal du afregne momsen.

Altså du skal lægge moms på dine ydelser, og senere afregne den med SKAT - men du kan samtidig få den moms retur, som du har betalt for de varer/ydelser, du betaler for i forbindelse med din forretning.

Så i starten kan det endda være at du får moms retur, fordi man i opstartfasen tit har flere udgifter end indtægter.

Sådan skulle det dog ikke gerne blive ved, så målet er at nå frem til en situation, hvor du skal betale en masse moms - for så er der gang i din forretning Big Smile

Det med de 50.000 betyder bare, at hvis du på forhånd ved, at du omsætter for mindre end det, kan du som oftest selv bestemme, om du vil momsregistreres og have et cvr-nummer eller ej. Men hvis du regner med at skulle være selvstændig i de kommende år, kan du da efter min mening lige så godt springe ud i det.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02

Allan..de andre regler er jeg udmærket klar over.

Men nu blev der decideret spurgt om CVR.nr. ifm. momsregistrering, derfor svaret.

Mener slet ikke, at det er relevant at bringe lønsum, foreninger mv. ind i diskussionen,

idet det forvirrer mere end det gavner.

MvH

Peter 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)