Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regnskab vedr. vasketøj

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg driver en lille skønhedsklinik som enkeltmandsvirksomhed. Jeg har nu en bogholder som laver mit regnskab.

Mit spørgsmål går på vasketøj fra klinikken.

Jeg tager dagligt vasketøj (håndklæder osv.) med hjem fra klinikken og vasker.

Er der nogen der ved hvor meget jeg kan fratrække på årsregnskabet m.h.t vasketøj?

Jeg har talt med SKAT og SKAT siger jeg må lave et skøn og fratrække det, men hvad er et skøn ??

Min bogholder siger jeg kun kan fratrække vaskepulver og skyllemiddel?? Dette mener jeg ikke er helt rigtig da, der jo er vand og støm og slid på mine maskiner herhjemme.

Hvad kan jeg fratrække??

Tak for svar :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:53

På baggrund af data om din vaskemaskine (kan evt. findes på nettet) kan du lave en opgørelse over hvor meget en vask koster i liter vand og kWh. Beløbene for dette kan du finde fra dit vandværk, vandafledningsafgift og elselskabet. Desuden skal du have et skøn over hvor mange vask din vaskemaskine kan klare i dens levetid og i forhold til dens nypris kan du finde ud af hvor meget "afskrivningen" er pr. vask. Desuden er der forbrug af vaskepulver og skyllemiddel. Når alt dette er lagt sammen har du prisen for én vask.

Nu skal du så skønne hvor ofte du vasker i en periode (kan være pr. måned, pr. kvartal elelr lign.)

Dermed har du et skønnet forbrug som du må omkostningsføre i virksomheden og enten hæve skattefrit eller lade stå som indskud i virksomheden. Husk at du ikke kan løfte momsen af disse omkostninger.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:55

Michael V. Kristensen:

Nu skal du så skønne hvor ofte du vasker i en periode (kan være pr. måned, pr. kvartal elelr lign.)

Glemte lige at understrege det selvfølgelig kun skal ganges med det antal vask som du foretager for virksomheden.

mvh
Michael

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 18:55

Mange tak for dit svar :-) Så må jeg igang med lidt udregning :-)

Jeg undre mig over min bogholder ikke siger, eller ved det.. Er det bare mig eller???

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:59

Det var da så lidt.

mvh
Michael

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 19:02

Ja, jeg kan jo ikke få fradrag for privat vasket tøj :-) Men tak for hjælpen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Hej.

Har en del kunder i branchen, hvor vi fast tager 6 tkr.+moms p.a. for vask af hjælpematerialer.

Måske kunne du bruge satsen som rettesnor.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:58

Hej

Enig med Peter.

Da der er tale om et skøn, så er der ingen grund til større udregninger.

Du kunne også checke, hvad det koster i den lokale møntvask eller hos vaskeriet.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)