Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal unge presses til, at tage en uddannelse?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Kære unge Amino'er

Jeg har lagt mærke til, at der kommer flere og flere unge mennesker ind på Amino. I kender sikkert det, at skulle tage stilling til uddannelse, karriere osv. Jeg vil tillade mig, at ligge en video op, hvor jeg interviewer nogle politikere, og unge selv da Regeringen vil presse unge i uddannelse. 

Lad mig høre hvad i unge selv synes? 

Se mere på: WorkTV

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Thomas

I mit uddannelsesforløb har jeg lært at man:
 - l[æ]gger en video ud
og at man
 - lancerer noget (medmindre du planlægger at danse det frem - så kan man måske godt tale om lancier og at lanciere noget).

Et tip: du kunne gøre dig overvejelser om hvordan man holder fast på de højtuddannede - vi har underskud på uddannelsesbalancen i den forstand at flere højtuddannede forlader Danmark end der kommer til. Vil løsningen være at sænke skatten på arbejde? Kan vi bevare velfærdssamfundet med den løsning? Ville det være bedre at indføre øget brugerbetaling? Er det en løsning at satse på 'import' af højtuddannede når vi som land er kendt for mindre åbenhed end så mange andre lande?

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Ja, vi unge skal presses til at tage en uddannelse....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:02

God ide at presse unge til noget, som er imod deres vilje... Det skal der helt sikkert nok komme noget godt ud af! (IRONI KAN FOREKOMME)

Thomas, hvordan kan du sige, at det er de unges holdning, når du har snakket med sølle 3? Er det ik at konkludere noget, på et alt for tyndt grundlag?

Og så vil Joakim lokke unge til at tage en uddannelse med penge. For penge er jo helt sikkert den største motivationsfaktor i verden! Vi vælger alle vores arbejde alene ud fra lønchecken, som der tikker ind hver mdr! (IRONI KAN IGEN FOREKOMME)

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 16:08

Syntes at alt for mange unge flakker for meget rundt, de mangler et mål og en drøm. Dermed ikke sagt at alle gør det. Men jeg kan godt forstå regeringens udspil.

Men mener helt klart at det også er op til forældrene at få deres børn til at ville noget her i livet og så gå efter det.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er suverænt at tvinge unge til en uddannelse.

Der er ikke noget bedre end at sidde i en klasse med 25-30 elever, hvor 60% af dem.
Har ingen interesse eller nogen form for talent i det fag, de er på vej ind i.

Jeg er pt. igang med Webintegrator og sværhedsgraden er meget lav.
Tilgengæld oplever jeg at når dem med talent, laver projekter langt højere end hvad der undervises i.
Kan de ikke hjælpes, fordi alt lærens energi bruges på at undervise folk hvad HTML er.
Uge efter uge....

Vi skal ikke tvinge folk, vi skal finde deres bestemte evner som de er gode til og fokusere på det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De unges skal informeres bedre om uddannelse og dets jobmuligheder det kan give.   Det er svært at tvinge nogen til noget og forvente noget positivt resultat.

Lad dem se mulighederne istedet for.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:31

Kritik modtager jeg gerne i PB. Det har intet med mit spørgsmål i tråden her, at gøre; nemlig hvad de unge selv synes. 

Tak til dem der har forstået det, og svaret udfra det. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:46

Nu er jeg jo en halvgammel sag, men jeg mener godt, at jeg kan komme med min personlige mening alligevel (har jo også været ung engang :-).

Nej, jeg mener bestemt ikke, at unge skal tvinges til en uddannelse. Vi er allesammen forskellige. Jeg har altid været meget kreativt anlagt og efter folkeskolen kedede jeg mig helt ubeskriveligt meget på skolebænken. Ikke desto mindre lod jeg mig "presse"/overtale til at påbegynde 2 forskellige uddannelser i årene efter gymnasiet. Først det, der dengang hed "en 1-årig HH" og sidenhen ejendomsmægler-uddannelsen. Jeg blev hele tiden ud, men gjorde det ikke godt nok til de afgørende eksaminer. Hvorfor? Fordi jeg på ingen måde havde hjertet med i det!

Jeg endte med at blive uddannet som konceptuel tekstforfatter på et reklamebureau. Så selvom jeg ikke har mere end en gymnasie-uddannelse, så gik det skam ganske godt i sidste ende! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 16:59

Jeg mener ikke man skal presse folk til noget og det er generelt alt her i livet.

Jeg syntes tilgengæld de folk der er rund omkring de unge, som ligger på vippen til ikke at tage en uddannelse skal blive bedre til at finde ud af hvad den unge brænder for og arbejde udfra dette. Vi ved alle at brænder man ikke for det man laver, ja så gør man det ikke 100%

Men som udgangspunkt mener jeg, at vi skal stræbe efter at alle får en form for uddannelse som man f.eks kan falde tilbage på, hvis man nu ikke kan få det til at fungere det man har gang i.

Jo mere uddannelse jo større viden og her er muligheden for succes større ;-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)