Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af nyt mærke?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går og tumler lidt med tankerne om at få produceret nogle ting efter mine ideer og nogle tegninger. Jeg har en aftale med en fabrik der gerne vil producere for mig, og de vil også godt gøre det som et helt nyt mærke hvis jeg ønsker at oprette et mærke til mine nye produkter istedet for at det er No-name.

Men nu kommer spørgsmålene.

Hvordan undersøger man om min ide til et navn er ledigt uden at overtræde andres copyrigth.

Skal man registere noget nogle steder, eller er det nok bare at lave produkterne med mærke for at sikre sin ophavsret.

Så spørgsmålet går ud om om jeg bare skal gå i krig uden alt muligt papir arbejde, eller om jeg skal igennem en masse formularer, registreringer og tilladelser for at komme igang med at lave et nyt mærke?

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - et par meget hurtige svar. 

Google er din ven, søg her og evt. også på andre søgemaskiner, så er du kommet rimeligt langt. 

Du opnår Copyright når navnet tages i brug. 

Du kan godt gå i gang uden nogen form for beskyttelse, men du løber jo en riciko. 

Skal du beskytte dig er det dyrt og der skal lægges meget arbejde i - hvis du vil gøre det selv - IMO.

Rådgav / beregnede kapital behov for noget der ligner dit, Behovet var en kvart mill.

Håber du kan bruge det til noget

Mange hilsner

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)