Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan/må man tage mod betalinger i DK når firmaet ligger udenfor EU?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg driver en mindre virksomhed i Thailand - i rejsebranchen. De fleste af vores kunder er skandinaviske og betaler ved bankoverførsel direkte til vores bank i Thailand. Det er for så vidt fint nok, men er jo en noget ufleksibel og langsom måde at betale på. Derfor kunne jeg godt tænke mig at tilbyde muligheden for at betale med internationale kreditkort og Dankort til en dansk bank og herefter f.eks. månedligt overføre pengene til den thailandske bank. 

Mit spørgsmål er derfor: Må jeg tage imod kreditkortbetalinger og bankoverførsler på en dansk konto og periodevis overføre pengene til min thailandske bank når jeg nu ikke har noget firma i DK? Kan et sådan setup overhovedet lade sig gøre? Eller vil Skat kaste sig over mig så? 

Tak på forhånd for enhver hjælp.

Vh Mikkel

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:18

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:21

Du kunne bruge Paypal, så kan du modtage Mastercard og Visa Dankort.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Vil tro at Paypal, Google Checkout er gode muligheder for Visa/Mastercard. Og hvis du skal have dankort, og vil uden om PBS, er der mig bekendt kun en vej. Ewire :-)

Vi bruger selv Ewire pt, men det er lidt besværligt at betale, lidt mange step man skal igennem for at validere at man rent faktisk er den person man udgiver sig for at være.

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:04

Jeg er selv ved at starte en rejsevirksomhed op i Thailand og har været gennem samme tanker.
Det jeg hælder mest til nu er at bruge en PayPal express checkout til den thailandske bankkonto. Grunden til PayPal er fordi det er de eneste jeg har kunnet finde som understøtter capture/void og samtidig kan registeres til thailand.

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:09

Med hensyn til betalingen til en DK konto, så er jeg sikker på det ikke er tilladt af skat, men jeg ved det ikke.
Men du vil have udgifter med at overføre pengene til Thailand samt et evt. kurstab.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:04

Jeg kan ikke se hvorfor det IKKE skulle være tilladt at have firmakonto i Danmark, så dine kunder let og gebyrfrit kan indbetale ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)