Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hijacke - er det ok eller ej?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne lige understrege at det overstående link ikke er et enkelt stående tilfælde. Så det er jo ikke kun Hans der gør det. Linket er bare et eks. Der er mange, der underbyder, når der er en der har oprettet  "Jeg har et godt tilbud". Så det er mere generelt ment, om takt og tone 

Nicolai

Jeg har længe tænkt at det var en rigtig øv - branche I er i - en dag kom jeg til at tænke på de ting der sker i min branche og den får bilforhandlerne til at blegne.

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:30
At poste tilbud i en tråd som "kunden" selv har oprettet er vel meget naturligt,..noget helt andet er at poste tilbud i en tråd,oprettet af en studerende som søger at supplere sin SU,..det er sg for lavt ,..så jeg kan kun blive helt enig med Ronni når han skriver "dårlig stil"
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:50
At hijacke en tråd betyder i min forståelse, at man drejer emnet.

Jeg synes, det er fint at diskutere dette problem.

Men jeg synes faktisk ikke, at den nævnte tråd er et særlig godt eksempel.

Dato: 14-02-2007 15:21:14 Forfatter: etrix design
Men at hijacke en opslag og sarkastisk hentyde til at hun er studerende, og derfor vil tilbyde sig selv... det er usmageligt og burde påpeges!

Det har ikke på noget tidspunkt været min hensigt at hijacke tråden.

Ronni tolker mit indlæg som om jeg er sarkastisk overfor det faktum, at Nischa præsenterer sig som studerende.

Her er min udlægning af forløbet, som jeg læser det, og som jeg har tænkt det.

1. Nischa tilbyder en ydelse indenfor mit opgavefelt.

Jeg læser interesseret - måske kan hun blive en god samarbejdspartner i et senere projekt.

2. Ricki efterspørger Nischas ydelse og kommer med et glimrende forslag til, hvordan "knasterne" i forhold til hendes status som studerende kan rydes af vejen. - Jeg tænker: Måske vil han gerne have noget at vælge imellem.

3. Jeg skriver til Riciki (og hvem der måtte læse med), at jeg gerne vil give tilbud på opgaven. Min bemærkning om, at jeg ikke er studerende, har til hensigt at vise, at jeg ikke har behov for særlige hensyn. Den handler på ingen måde om at nedgøre Nisha, som jeg ikke kender det mindste til.

4. Ricki skriver, hvorfor han er interesseret i Nishas ydelser. Jeg er i princippet ude.

5. Nisha siger hej til os begge - hvilket jeg tolker derhen, at hun udmærket godt ved, at hun bevæger sig på et kommercielt marked, hvor der er konkurrence.

6. Andersen spørger til priser - jeg sender ham en mail. Det gør Nischa sikkert også.

7. Derefter starter den del af tråden, som jeg hellere havde været foruden.

Jeg føler ikke, jeg har hijacket tråden, idet jeg ikke skifter emnet.

Jeg fortryder ikke min rolle i de første 6 posts i denne tråd - dog ville jeg gerne have formuleret mig på en måde så jeg ikke blev opfattet sarkastisk.

Jeg skal nok lade være med at skrive i Nischas næste tråd, med mindre nogen direkte spørger efter mig.

Hvis nogen føler, at jeg skylder dem en undskyldning, må de lige sende en mail.

mvh Hans

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:56
Hans - det er somend også fint nok du tilbyder din hjælp, det lød også på Ricki at den var værdsat, men jeg mener bare du bør have lagt det i en PM.
Et løst skud er at der måske er en 20-25 tekstforfattere her på amino, hvor 10 af dem er aktive. Hvis alle 10 skulle ligge et indlæg i nichas tråd så ville det blive noget rod. Men okay 10 kan vel gå.

Lad os tage samme senarie hvis det var en webdesigner, der er der vel en 400-500 aminoer der på den ene eller anden måde bruger denne titel, og måske 200 aktive.

Så jeg ville da klart fortrække hvis folk ville benytte PMs hvis det ikke har nogen anledning til spørgers indlæg.

Angående at hijacke en tråd, så kan det vel godt forståes på den måde, da du drejer emnet væk fra Nichas oplæg, og over på at ricki skal have en række tilbud, så er det jo ligemeget om tråden holdes inden for tekstforfatning.
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:11
Hvis trådens forfatter mener, at trådens emne er drejet over i noget off topic, så er det forfatteren der skal melde ud, om drejningen er ok eller ej. 

Med så mange brugere kan vi ikke undgå, at der er "andre" end trådens forfatter, der finder det upassende. Tryk avler modtryk, og at "andre" så poster, at de finder svaret upassende, skaber bare mere fnidder-fnadder i tråden... Kan i følge mig?

Jeg foretrækker ligesom Martin, at der bliver sendt en PM - det er jo også networking. Dette burde også gælde, hvis man mener, at tråden er hijacket - så smid en PM til forfatteren at du mener den er hijacket.

Projektleder hos webbureauet Siege

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 01:33

Dato: 14-02-2007 21:30:07 Forfatter: OleGearløs noget helt andet er at poste tilbud i en tråd,oprettet af en studerende som søger at supplere sin SU,..det er sg for lavt ,..så jeg kan kun blive helt enig med Ronni når han skriver 'dårlig stil'

Ej nu må i stoppe... Det er da fløjtende lige meget, med hvilken baggrund, folk vælger at annoncere sig selv. En branche er en branche. Kommer man og tilbyder sig selv, så har man selv stillet sig op ved startlinien og så må man regne med hård konkurrence. Hvis det så er tilfældet at man har et "handicap", må man stille op blandt ligestillede..

Men kan så mene at Hans uretmæssigt kapre tråden. Men at få det til at se værre ud, ved at stille det op som om at han tager mad ud af munden på en stakkels studerende, er godt nok noget af det dummeste jeg har hørt..

Jeg mener nu ikke at Hans har opført sig særlig uanstændigt....

Det der er mest irriterende at se på er, i mine øjne, når f.eks. en webdesigner tilbuder sin arbejdskraft og så bliver sablet ned af andre fra samme branche, med kommentarer som går på hvor fejlagtig hans egen hjemmeside er osv.. Det er ok at bringe spørgsmål til tilbudsgiveren på en ordentlig og sober måde. Det kan både eventuelle kunder, samt tilbudsgiveren bruge til noget..

Jeg bruger dog ofte den metode, at sende dem en PM hvor jeg gør dem opmærksom på deres problem, for at hjælpe dem. I bedste AMINO-ÅND. Istedet for at synliggøre deres fejl, for at stille min egen virksomhed i et bedre lys.

Nå, det er et emne jeg har debatteret før og kan blive ved med, så gemmer lige lidt kræfter til en anden gang ;-)

/Charly  

Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 05:19

Godmorgen Charly

Her bliver vi ikke enige, men fair nok at du synets det jeg skriver er det dummeste du har hørt.

Når JEG læser pågældende tråd, står det mig soleklart i de 3 første indlæg , at Hans netop prøver at tage maden ud af munden på en studerende. Det kan man så mene om hvad man vil, og jeg er så en af dem der syntes det var ynkeligt i denne situation. At det så umiddelbart virkede som at alle bagefter var tilfredse ændre da ikke på min mening.,..og slet ikke den efterfølgende tågesnak.

Iøvrigt en meget sjovt tanke at pågældende åbenbart mener at han fremstår som en studerende og derfor føler sig nødsaget til at gøre opmærksom på at det er mange år siden han var studerende..

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:24
Dato: 15-02-2007 05:18:36 Forfatter: OleGearløs Iøvrigt en meget sjovt tanke at pågældende åbenbart mener at han fremstår som en studerende og derfor føler sig nødsaget til at gøre opmærksom på at det er mange år siden han var studerende..

Er du ikke lige venlig at redegøre for hvilke fakta, du baserer ovenstående tolkning på?

Hans

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:36

Dato: 15-02-2007 05:18:36 Forfatter: OleGearløs

Godmorgen Charly

Her bliver vi ikke enige, men fair nok at du synets det jeg skriver er det dummeste du har hørt.

Hej OleGearløs og godmorgen..

Nu skal du ikke tage det for personligt. Det var blot min måde, at sige, at vi langt fra er enige. Men det er jo heldigvis ikke et succeskriterie for en god debat...

Men jeg vil trække mig fra denne tråd, da jeg synes at kunne fornemme, at den meget vel kan ende i mudderkastning og jeg ikke ønsker at blive googlet iforbindelse med en sådan debat.

/Charly 

Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 17:49

Hej Charly
Jeg er da heller ikke helt pjattet med Google i den forbindelse, og meninger kan nemt både "koste" både økonomisk og det der er værre, når man færdes i et offenligt forum.  Det er jo altid lettest at holde mund, men syntes da det var godt at du gav udtryk for din mening, også selvom vi ikke bliver enige :)
Mvh.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)