Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hijacke - er det ok eller ej?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
På grundlag af nedenstående tråd, har jeg nu oprettet denne tråd
http://www.
amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=11670&num=20&pageNo=1𓹫

Eftersom de sker relativt ofte, tænkte jeg det kunne være relevant at diskutere det i en tråd for sig selv.

Hvad syntes du om det???

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:42
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Det er altid ok at konkurrere. Mener jeg. Hvordan man gør det, er i princippet helt op til én selv. Og hvis man træder folk over tæerne ved den måde, man gør det på, giver det som oftest bagslag i stedet for kunder.

Det kan selvfølgelig være irriterende, når det ødelægger det oprindelige i en tråd. Men jeg tror nu engang, det er en af ulemperne ved at færdes i et forum som Amino.

På Amino får man jo heller ikke nødvendigvis en masse kunder – det er vel ikke formålet. Man får et netværk og nogle gode kontakter, og så får man – gennem sin rådgivning til andre – mulighed for at vise, hvad man kan. Og derudfra kan folk vælge, om de ønsker at benytte sig af ens ydelser.

Jeg ser dog personligt ikke et problem i, at man byder ind på en opgave, som lægges ud på Amino (selvom det er i en anden tråd). Hvis nogle føler sig trådt over tæerne af den grund, kunne det være, de selv havde et problem. Kunden får jo dermed et større udvalg af udbydere at vælge imellem, og det kan jo være svært at se af en kort intro, hvad kunden egentlig har brug for – og vil nøjes med.

Blot min mening

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:52
Så vil jeg se om jeg kan være den første med et rigtigt link ;)

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=11670&num=20&pageNo=1

Jeg bryder mig personligt ikke om måden Hans fik hijacket tråden.  Jeg får et indtryk af at man i desperation forsøger at fange et par opgaver. Men om folk gør det eller ej må være op til dem selv. Man skal bare være opmærksom på at mange brugere læser tråde og derved danner sig et indtryk af brugeren. 

Derudover mener jeg dog at Etrix's udbrud er ligeså forstyrrende, hvis man er utilfredse med nogle brugere, mener jeg disse diskussioner bør tages internt eller i en tråd for sig selv, man ser mere og mere at amino "ødelægges" af personligt mudderkastning fordi nogle brugere ser sig sure på hinanden, og helt uden at tænke på trådens opretter kastes der med mudder frem og tilbage, som ikke er spor interessant andre end dem der elsker at læse se og hør mm.

EDIT: efter at have læst Bettinas indlæg, kom jeg til at tænke på at en god ide nok ville være at give tilbud over private beskeder, hvis det er midt i andre tråde, for at holde trådens emne.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 14:55
Tak martin, du er altså en sand engel :-)

Jeg er blondine!!!

Nu hijackede jeg min egen tråd hehehe....... Kig på Martins link

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Det kunne vel være en idé at henstille til, at folk opfører sig ordentligt! Det kan da aldrig skade.

Og så bruger jeg som regel det selv – personligt – at sende en PM i stedet for at skrive tilbud herinde. Hvis altså ikke lige tilbudet er et generelt et.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:21
Dato: 14-02-2007 14:51:55
Forfatter: Martin Tygsen

Derudover mener jeg dog at Etrix''s udbrud er ligeså forstyrrende, hvis man er utilfredse med nogle brugere, mener jeg disse diskussioner bør tages internt eller i en tråd for sig selv, man ser mere og mere at amino ''ødelægges'' af personligt mudderkastning fordi nogle brugere ser sig sure på hinanden, og helt uden at tænke på trådens opretter kastes der med mudder frem og tilbage, som ikke er spor interessant andre end dem der elsker at læse se og hør mm.

Ja, jeg er forstyrrende :-)
Det var sandelig også meningen - Jeg har ingen planer om at ødelægge Amino med mudderkastning - og det ligner mig ikke.
Men at hijacke en opslag og sarkastisk hentyde til at hun er studerende, og derfor vil tilbyde sig selv... det er usmageligt og burde påpeges!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:26
Etrix - tanken er somend god nok, men i praksis ødelægger du det egentlig bare mere for spørger. Derudover er jeg enig, jeg fandt også Hans'' indlæg lidt for meget, men der er sikkert også mange der finder mine, dine og mange andre brugers indlæg usmagslige, og skulle hvert et indlæg kommenteres så ville der ikke være ret meget saglig debat over amino.

På den anden side hvis alle tekstforfattere,grafikere mm. skulle byde ind i hinandens tråde med tilbud så ville det også blive noget værre rod. Derfor mener jeg den bør tages over PM hvis trådens reelle udgangspunkt ikke er at få tilbud fra forskellige folk. 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:58

Jeg er helt enig Martin, og normalt påpeger jeg ikke sådan noget.

Som de fleste har bemærket ;-) - blev jeg dog frygtelig harm over Hans'' indlæg.

Dette har intet med Hans som person, ej heller hans normalt givende kommentarer
her på amino, at gøre - men var en reaktion på hvad der i mine øjne er dårlig stil.

Håber at mit budskab er trængt igennem, og om ikke andet, så har vi da fået startet
en god og nødvendig debat.

De bedste hilsener

Ronni

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:50
Tillad mig at citere fra toppen af denne side:
" Iværksætter Debatten Amino - Her mødes iværksættere og hjælper hinanden"

Amino er jo nu engang en debat og ikke en opslagstavle, hvilket medfører både positive og negative henvendelser. Jeg ser bl.a. intet galt i at blande sig i en tråd, selv om det ikke er positivt det man byder ind med.
Hvis f.eks et firma jeg kender for noget dårligt (det kan være alt lige fra fusk, dårlig service, urimeligt høje priser eller andet jeg ikke finder i orden) begynder at markedsføre sig på Amino, så ser jeg intet galt i at gøre en debat ud af det - for igen, det er ikke en opslagstavle, men en debat man bevæger sig ind på.

Personligt ville jeg dog aldrig begynde at tilsvine en konkurrent herinde (så skulle vedkommende da virkeligt have gjort meget galt) og jeg ville slet ikke gøre som Hans, præcis fordi jeg ved hvilken respons de fleste giver på det eller stiltiende tænker; negativt.
Selv om jeg havde noget sagligt kritik af en konkurrent (og jeg er i CMS-branchen, vi har flere sorte får en bil-branchen ), så passer det sig ikke at jeg ytre dette da jeg så blot ville være "den smålige, misundelige og/eller svinske konkurrent" - og det gider jeg ikke være.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)