Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til alle de afgifter der er ved import!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig lidt her!

Lad os sige jeg har et smykke i Indien. Lad os hypotetisk set sige, at smykket koster 1.000,- kroner. Hvad vil i tro fragt ligger på? Hvilke typer moms, afgift osv. skal der betales og i hvilken rækkefølge?!

Jeg er en smule forvirret, og finder pludseligt ord som punktafgift, jeg aner ikke hvad punktafgiften er i dette tilfælde? :-D

Skal jeg betale noget i form af importregistrering?

Er der nogen der har et realistisk bud på hvad ét smykke ville koste at fragte til Danmark?

Er det evt. en som vil lave en lille "beregning" for mig, så jeg kan se hvad et 1000 kroner dyrt smykke i Indien ville koste i Danmark med moms, told osv? (Eller give mig ledetråde så jeg selv kan gøre det, det er jo grunden til jeg skriver, det er fordi jeg vil lære det og pt kan jeg ikke!).

Tak for det :-)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07

Claus von Arenstorff:

Hej, jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig lidt her!

Lad os sige jeg har et smykke i Indien. Lad os hypotetisk set sige, at smykket koster 1.000,- kroner. Hvad vil i tro fragt ligger på? Hvilke typer moms, afgift osv. skal der betales og i hvilken rækkefølge?!

Jeg er en smule forvirret, og finder pludseligt ord som punktafgift, jeg aner ikke hvad punktafgiften er i dette tilfælde? :-D

Skal jeg betale noget i form af importregistrering?

Er der nogen der har et realistisk bud på hvad ét smykke ville koste at fragte til Danmark?

Er det evt. en som vil lave en lille "beregning" for mig, så jeg kan se hvad et 1000 kroner dyrt smykke i Indien ville koste i Danmark med moms, told osv? (Eller give mig ledetråde så jeg selv kan gøre det, det er jo grunden til jeg skriver, det er fordi jeg vil lære det og pt kan jeg ikke!).

Tak for det :-)

Hej Claus,

lidt søgning på Amino giver bl.a. denne tråd

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Skrevet kl. 12:20

Tak for det hurtige svar, men jeg syntes ikke helt det er nok der står i den tråd om det rent økonomiske. Men nu vi er i den tråd, er der så nogen/du der ved, om man også skal have personligt firma stempel på smykkerne, når det er mærkevarer? Det vil da virke fjollet.

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Skrevet kl. 13:12

Det er jo virkeligt en jungle det her.

Jeg skal altså ikke betale den såkaldte punktafgift af smykker importeret fra Indien? Skal mærkevarer fra Indien firma stemples i DK? Hvad er tolden på ved smykke import fra et land som Indien?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:07

Hej Claus,

For at du ikke skal blive alt for forvirret, så altid start med at gå ind på SKAT´s hjemmeside, der står der alt om regler og love vedr import til EU / Danmark.

Du kan igennem deres hjemmeside selv bruge deres afgifts system, hvor du igennem flere click med musen selv kan finde frem til nøjagtigt hvor meget der told afgiften er på smykker.

Det er super bruger venligt.

Vedr fragt omkostninger, så tag kontakt til danske fragt selskaber der kører med shipment til og fra Indien.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)