Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navision C5 - Ram behov

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber der måske sidder en lille C5 ekspert derude.

Jeg har en kunde, som pt. kører en løsning hvor C5 ligger på serveren og de to der bruger C5 kører C5 direkte fra serveren gennem ganske almindelig fildeling på et Windows netværk.

De har oplevet at C5 "hænger" eller når de eksportere nogle udskrifter til Word at det hele næsten fryser.

Min første tanke var, at det kunne være at netværket var for langsomt til at køre C5 henover dette - det er dog nok ikke tilfældet da det kører ganske fint. De har så haft fat i deres egen C5 konsulent, som konkluderede at deres maskiner bare skulle have flere RAM i.

Maskinerne kører Windows XP, SP3 med 1GB ram hver. Den ene er en sprit ny Dell, samt serveren C5 kører fra er også helt ny også med 1GB ram.

Selvfølgelig er 1GB ram overhovedet ikke meget - men det være rigtigt at C5 anvender så meget ram? Jeg tænker lidt på at programmet i sig selv er ret gammelt og før i tiden havde man jo knap nok 512 mb ram.

Jeg er desværre ikke selv den store C5 ekspert, så håber der er nogen der kan hjælpe lidt inden kunden bare går ud og investerer i ram, selvom det er jo efterhånden er en lille investering.  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)