Hej Alle, Som overskriften antyder, ville jeg høre hvordan i sender påmindelser, rykkere, inkassovarsel og inkassobrev ud til kunder? Er blevet lidt i tvivl om hvad den helt korrekte måde er ifht. om man skal sende som anbefalet eller ej. Selve proceduren osv. er der styr på. Lige pt. sender vi Påmindelse, Telefonisk Rykker, 1. Rykker, 2. Rykker (Inkassovarsel) og så til Inkasso. Problemet er at jeg før har været ude for at man når det hele igennem, og så trækker de "jeg har ikke modtaget rykker/inkassovarsel" op af hatten. Så hvilket brev bør man sende som anbefalet? Hvis man overhovedet bør gøre det på nogen af dem? Og hvad siger reglerne helt præcist. Tænker ifht. hvis jeg sender kunden til Inkasso, og han så siger han ikke har fået nogen rykkere efter den telefoniske rykker. Skal man så starte helt forfra for at hive ham til inkasso igen, eller kan man bare sende et nyt inkassovarsel som rekommanderet / anbefalet? Som i måske kan høre så står jeg lige nu med et specifikt tilfælde, hvor der er sendt inkassovarsel ud for 12 dage siden og han skal sådan set til inkasso nu. Men har ikke sendt nogen af brevene anbefalet, så er lidt bange for at han hiver den med "har intet modtaget" frem. Hvad bør jeg gøre i det tilfælde? |
Hej,
der er ingen krav om, at der skal sendes anbefalet.
Men hvis du endelig vil sende noget anbefalet skal det være inkassovarslen (forøvrigt også det eneste du er forpligtet til at sende - øvrige rykkere er valgfri). Så er du da 100% sikker.
Men i Danmark regner man med at alle breve når frem til modtager.
Brian