Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsdansker..?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en drøm om at jeg gerne vil flytte til Indien og drive mit enmands design-cirkus derfra (fordi det kunne blive rigtigt spændende..)

Jeg vil så fluks høre, om nogen af jer kender til regler osv. som gør sig gældende for folk der er pæredanske, som gerne vil flytte sig selv og deres biks til udlandet for en kortere årrække?

Jeg efterlyser altså alt lige fra skatteregler, kommentarer til evtuelle erfaringer (og også de ting jeg ikke lige kan komme på..)

Håber I har en rigtig dejlig dag! (og også en imorgen..)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:47
Jeg tror i hvertfald at skatten er meget lav derovre. Og de har nok en ordning med at software udviklere der exporterer, har extra lav skat.

Ellers er det min fødselsdag i dag! 25 år!!

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 19:53

Tillykke Níklai!!

Ja skatten er lavere - alting er lavere.. Jeg ville bare høre om der er nogen der kender noget til noget..

Nu håber jeg ikke du sidder og skriver her på Amino helt for dig selv på din føs''dag - ellers må vi lige finde på noget (hvis du altså  bor i Kbh.) Ellers så ringer du lige..

Under alle omstændigheder, så er du fyldt et kvart århundret - og nu er du voksen ;) (selvom det så også kan tage et stykke tid fra nu for at forstå..)

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 20:05
Jeg sidder i Næstved, sammen med hele min familie Så det går... jeg sidder lige her og læser lidt før vi skal spise Men tak for omtanken

Voksen bliver jeg aldrig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40

Hej David

Danmark har indgået dobbeltbeskatningsaftale med bl.a. Indien...her indsætter vi lige nogle forskellige korte vejledninger:

Skattereglerne beror på aftaler landene imellem:
Danmark har indgået dobbeltbeskatningsaftaler med en række lande, se bilaget "Lande, som Danmark har indgået dobbeltbeskatningsaftaler med" sidst i vejledningen.

Dobbeltbeskatningsaftalerne fordeler beskatningsretten til de forskellige indkomstarter, herunder løn. Aftalerne skal så vidt muligt sikre, at den samme indkomst ikke beskattes fuldt ud i begge lande.

Typisk er det sådan, at bopælslandet beskatter globalindkomsten - hvad enten den kommer fra ind- eller udland - og giver skattenedsættelse for skatten af den indkomst, som arbejdslandet har beskatningsretten til.

Den danske skat kan altså nedsættes efter en dobbeltbeskatningsaftale, hvis lønnen kan beskattes i arbejdslandet. Reglerne for skattenedsættelse varierer fra aftale til aftale.

Dobbeltbeskatningsaftale:

En dobbeltbeskatningsaftale er en overenskomst, som to lande har indgået for at undgå, at en person eller en virksomhed beskattes af samme indkomst eller formue i mere end ét af aftalelandene.

Danmark har indgået dobbeltbeskatningsaftaler med en lang række lande. Alle aftalerne kan ses på Skatteministeriets hjemmeside, www.skm.dk under "Lovstof", "Gældende Regler", "Dobbeltbeskatningsoverenskomster".

En lønmodtager, som arbejder for en dansk arbejdsgiver i et land, som Danmark har indgået en dobbeltbeskatningsaftale med, kan som følge heraf være fritaget for at få trukket A-skat af den løn, som optjenes i udlandet, ligesom udenlandske lønmodtagere, der arbejder i Danmark for en udenlandsk arbejdsgiver, kan være fritaget for at få trukket A-skat af den løn, der optjenes i Danmark.

Som dokumentation for ikke at skulle trække A-skat, skal lønmodtageren fremlægge en trækfritagelse udstedt af skattevæsenet i lønmodtagerens bopælskommune. Se også afsnittet "Fritagelse for skattetræk".

Hvis du er fuldt skattepligtig til Danmark, beskattes du i princippet af al indkomst, uanset om den stammer her fra landet eller fra udlandet. Globalindkomstbegrebet medfører, at udenlandsk indkomst ikke får særbehandling, men behandles efter danske skatteregler, også selvom indkomsten allerede er blevet beskattet i et andet land.

For at undgå en sådan dobbeltbeskatning har Danmark indgået aftaler med en lang række lande om, hvem der har beskatningsretten på hvilke områder. Derudover findes der regler i den danske skattelovgivning om nedsættelse af skatten. Disse regler kan bruges i de tilfælde, hvor der ikke er indgået en dobbeltbeskatningsaftale, eller hvis det er mere fordelagtigt at benytte disse regler i stedet for dobbeltbeskatningsaftalens regler.

Lande som Danmark har dobbeltbeskatningsaftaler med (pr. 1. januar 2005):
Argentina, Ármenien, Australien, Bangladesh, Belgien, Brasilien, Bulgarien, Canada, Cypern, Egypten, Estland, Filippinerne, Finland, Frankrig, Færøerne, Georgien, Grækenland, Grønland, Holland, Hviderusland, Indien, Indonesien, Irland, Island, Israel, Italien, Jamaica, Japan, Kenya, Kina, Kirgisistan, Korea, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Makedonien, Malaysia, Malta, Marokko, Mexico, Moldavien, New Zealand, Norge, Pak
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 03:05
Hej Peter. Tak for dit indlæg :) Nu blev jeg lidt klogere og har lidt mere "brændstof" til min drøm Tak igen

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:10

Hej,

Du skal desuden være opmærksom på at du for at undgå dansk beskatning, skal opholde dig i Indien i størstedelen af året (180-dages reglen) og ikke må være i Danmark i mere end 3 måneder af gangen. Hvis du beholder en dansk helårsbolig, skal denne desuden udlejes uopsigeligt i min. 3 år...
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)