Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla: Lettest måde at lave katalog?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvad er den umiddelbare letteste måde at lave et produktkatalog hvor man brugerne kan trykke i topmenuen på fx. produkter, så de kommer ind på en side der viser produktkategorierne, og trykker man på en af dem får man så produkterne.

Til sidst kan man trykke ind på produkterne enkeltvis og se al den info der er omkring dem (tekst, billeder, specifikationer etc.)

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:51

Du kan f.eks. benytte webshop-komponenten Virtuemart, som kan køre i en "kun katalog" mode, hvor købsmuligheden deaktiveres. Denne kræver dog en del template-customisering for at det skal se ordentligt ud. Virtuemart "out-of-the-box" ligner noget katten har slæbt ind:-)

Jeg fandt en anden komponent for et stykke tid siden der kunne noget tilsvarende, men jeg har glemt hvad den hed. Skriver lige igen hvis jeg kommer på det.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Skrevet kl. 14:01

DJ Catalog 2 var navnet. Jeg legede kun med det i forbindelse med et tilbud til en kunde, som så valgte noget andet. Men jeg fik et godt indtryk af det.

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:51

Hej Mikkel

Tak for dit svar - jeg skal sådan set bruge noget der har samme funktion som det her:

http://demo.getk2.org/en/catalog

Der kan man se kategorierne og deres billeder, som man kan trykke på. Derefter kommer man ind på alle de produkter der er i kategorien. Og til sidst selve produktet.

Jeg har prøvet det med K2 og jeg kan se at det er muligt, men jeg mangler bare lige det sidste for at det ser sådan ud som i den demo.

Er det noget du vil gøre for lidt betaling?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:05

Du kan naturligvis også lave det med redSHOP - som kan både det som K2 og som VM kan bare minded direkte på produktkataloger (med eller uden priser / læg i kurv m.v.).

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Skrevet kl. 16:19

Qman.dk:
Er det noget du vil gøre for lidt betaling?

Det ligger lidt svært med at finde tid til andet lige for øjeblikket, men hvis du slår jobbet op på Amino Freelancer så skulle det nok være muligt at finde en der har tid, lyst og evner.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:08

Du kan også vælge at bruge Mosets Tree, som godtnok er et betalingskomponent, men jeg tror det vil være yderst brugbart til opgaven.

Du kan se det i funktion på fx denne side: www.maritimeparts.com

Google "mosets tree" for at læse mere om produktet.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:16

Hej QMan

Alternativt vil jeg anbefale Zoo fra YooTheme. Den kommer med et produkt katalog, og lever den ikke 100% op til dine krav kan den meget nemt skræddersyes til dit behov.

Send mig eventuelt en mail på kasper@infront.dk så giver jeg gerne et tilbud på opgaven.

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 13:53

Hej QMan,

Du kan også prøve at kigge på Sobi2, en komponent, som er specielt målrettet til at lave kataloger. Ellers kan en katalog laves vha web shop udvidelse (f.eks.) Virtuemart eller vha en CCK, som f.eks. Zoo eller FlexiContent.

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 09:57

Hej.

Blot til info:

Nazar:
Du kan også prøve at kigge på Sobi2, en komponent

Hvis du kigger på: http://www.shopnyt.dk/webshop-database.html 

... kan du se Sobi2 i praksis.

Mvh.