Hvad er den umiddelbare letteste måde at lave et produktkatalog hvor man brugerne kan trykke i topmenuen på fx. produkter, så de kommer ind på en side der viser produktkategorierne, og trykker man på en af dem får man så produkterne.
Til sidst kan man trykke ind på produkterne enkeltvis og se al den info der er omkring dem (tekst, billeder, specifikationer etc.)
Du kan f.eks. benytte webshop-komponenten Virtuemart, som kan køre i en "kun katalog" mode, hvor købsmuligheden deaktiveres. Denne kræver dog en del template-customisering for at det skal se ordentligt ud. Virtuemart "out-of-the-box" ligner noget katten har slæbt ind:-)
Jeg fandt en anden komponent for et stykke tid siden der kunne noget tilsvarende, men jeg har glemt hvad den hed. Skriver lige igen hvis jeg kommer på det.
DJ Catalog 2 var navnet. Jeg legede kun med det i forbindelse med et tilbud til en kunde, som så valgte noget andet. Men jeg fik et godt indtryk af det.
Tak for dit svar - jeg skal sådan set bruge noget der har samme funktion som det her:
http://demo.getk2.org/en/catalog
Der kan man se kategorierne og deres billeder, som man kan trykke på. Derefter kommer man ind på alle de produkter der er i kategorien. Og til sidst selve produktet.
Jeg har prøvet det med K2 og jeg kan se at det er muligt, men jeg mangler bare lige det sidste for at det ser sådan ud som i den demo.
Du kan naturligvis også lave det med redSHOP - som kan både det som K2 og som VM kan bare minded direkte på produktkataloger (med eller uden priser / læg i kurv m.v.).
Det ligger lidt svært med at finde tid til andet lige for øjeblikket, men hvis du slår jobbet op på AminoFreelancer så skulle det nok være muligt at finde en der har tid, lyst og evner.
Alternativt vil jeg anbefale Zoo fra YooTheme. Den kommer med et produkt katalog, og lever den ikke 100% op til dine krav kan den meget nemt skræddersyes til dit behov.
Send mig eventuelt en mail på kasper@infront.dk så giver jeg gerne et tilbud på opgaven.
Du kan også prøve at kigge på Sobi2, en komponent, som er specielt målrettet til at lave kataloger. Ellers kan en katalog laves vha web shop udvidelse (f.eks.) Virtuemart eller vha en CCK, som f.eks. Zoo eller FlexiContent.