HVa med at blive Økonom ;)? |
Også fint hvis du vil være inden for økonomi...
HVa med at blive Økonom ;)? |
Også fint hvis du vil være inden for økonomi... |
www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.
Hej Mads, Her er nogle konkrete forslag: BDE i herning: http://hih.au.dk/Business%20Development%20Engineer-2239.aspx de laver mange iværksættere. Mener også University of Huddersfield har oprettet en BA hvor du i de 3 år skal starte virksomhed, du får en mentor og skal deltage i iværksætter fag. Den er lavet i samarbejde med Theo Paphitis fra Dragons Den. Jeg har selv studeret + rejst meget i udlandet og det har hjulpet mig meget - så undersøg om du evt kan tage et år på high-school i USA under din HHX/HTX. |
Jeg har selv overvejet, hvad er en god lederuddannelse? Jeg har personligt taget en HH eksamen, og er nu stud. merc. jur., et fint udtryk for at læse erhvervsjura. Jeg er kommet frem til, at der er mange veje til at blive leder, og jeg har læst utallige biografier af kendte erhvervsledere. Det har jeg ikke gjort fordi jeg tror de kan give mig den direkte opskrift, men de kan give mig inspiration og en idé om hvordan folk har opnået succes og lederegenskaber. Som Jonas skriver tidligere er der nogle som siger at uddannelse er spild af tid, det er jeg umiddelbart uenig i, baseret på egne erfaringer. For mig, er en universitetsuddannelse mere end bare uddannelse. Det er også personlig dannelse, et netværk af studerende og mange andre ting. På samme måde er forsvaret også karakterbyggende. Der er ingen tvivl om at du får lederegenskaber ud af en officeruddannelse. Held og lykke! |
"Direktør og gymnasieelev på én gang" Se denne artikel, ved ikke hvor i landet du er fra men går ud fra at du er fra kbh området
|
Dressur rytter søger sponsor
nu ved jeg godt at tråden er af lidt ældre dato, men håber du kan bruge mit svar til noget alligvel :) Hvis du gerne vil have kompetencer inden for ledelse vil jeg foreslå dig at tage en af forsvarets officers uddannelser. Det vil dog være naivt at tror, at en sådan giver dig direkte adgang til en direktørstilling i en mellem stor virksomhed. Jeg er heller ikke tilhænger af postulatet "uddannelse er spil af tid". En af fordelene ved forsvarets lederuddannelser er den er praktisk orienteret, hvorimod universitetsuddannelser er meget teoritiske. Det som jeg mener man især kan drage fordel af ved en officersuddannelse er de _praktiske_ erfaringer, man gør sig med ledelser, modsætning til andre uddannelse hvor man lærer en masse smarte teorier. Det skal lige siges, at jeg ikke selv er igang med officersuddannelsen (Jeg læser Jura), men har da overvejet. |
Hej Carsten & alle jer andre der har forslået det o.o? Syntes ikke rigtigt at en Officer uddannelse er noget for mig med de smags ting jeg har. Jeg kan godt lide og læse og forstå og sådan :)
|
Entrepreneurship and Business - hvorfor pokker har man ikke lavet sådan en BA i danmark hvor den studerende så har nogle få men relevante fag samtidig med at man får tilknyttet en tutor til forskellige områder, som økonomistyring og marketing. Det ville være top interessant, men det kommer jo nok ikke indenfor en overskuelig fremtid. |
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Hej, Det kommer lidt an på, hvilket slags lederjob du vil have. Økonomi uddannelsen (cand.polit), som der er blevet talt en del om, syntes jeg er et fremragende valg. Sammen med Cand.Merc er det, den mest oplagte mulighed, for et lederjob i erhvervs-verdenen. Og ja, selvfølgelig skal man også tage en MBA eller en HD, efter 5-10 års erhvervserfaring. Hvis du vil ind i staten og være minister, eller ud i det kommunale og agere leder, skal du nok satse på Cand.Scient.Pol - statskundskab. Det er en ret "tung" uddannelse, med et meget højt adgangskrav. Dog også et virkelig godt valg, hvis man er til sådan noget. Håber det kunne hjælpe dig Med venlig hilsen, |
Så kan man både tage en Cand Merc. Og en Cand Polit? og så tage en MBA? Er jeg så godt kørende? |