Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kald mig MADS, hvis ikke CEED går rent hjem!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Som KIA ejer, kan jeg kun glæde mig som en lille dreng til den nye spiller i GOLF klassen... tjek lige præsentationsvideoen her: http://www.ceed.dk/ 

Den bliver et hit! - og med 7 års garanti!

Mit seneste køb blev en KIA, udelukkende fordi den overraskede helt vildt - i forhold til mine forestillinger... som sælgeren siger: Folk skal bare ud og prøve en tur ;-)

Pro-ceed! Respekt!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:21
Hvorfor forhindrer ESP''en den første udskridning og ikke den anden?

Nej, undskyld. Jeg er ikke så let at begejstre, hvad "almindelige" biler angår. Den er sikkert god nok.

mvh Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:10
Hej Mads

Bilen henvender sig nok primært til folk som er temmelig ligeglad med den prestige, eller de signaler, de forskellige bilmærker repræsenterer og sender. Bilen henvender sig til bilkøbere som har brug for et transportmiddel, og som ser den som et godt alternativ til DSB og bussen. Der er nok ikke mange bilentusiaster som køber den...

Men det er jo sådan set også fint nok, for markedet for biler som udelukkende har den funktion, at den skal fragte folk fra A til B, er der, og det er sikkert meget stort. Men har bilerne i dette segment ikke generelt det problem, at folk er ligeglade om der står det ene eller det andet på dem, og at det derfor er nogle ganske få argumenter bilerne kan sælges på?

Suzuki ligger efter min mening i samme kategori, og de har fået en stor markedsandel på ultrakort tid. Det er vist aldrig lykkedes et bilmærke at få så godt fodfæste i DK på så kort tid. Og årsagen? Markedsføring!

Vil det lykkes Kia at opnå samme effekt som Suzuki har opnået med deres effektive markedsføring? Jeg synes normalt ikke at Kia gør særligt meget for at markedsføre sine biler, og det tror jeg er uhyre vigtigt at de gør hvis de skal blive populære. Folk køber ikke Kia fordi det har de gjort de sidste 30 år (mærket er jo ret nyt). Folk skal derfor mindes om at bilmærket eksisterer. Igen og igen.

Så medmindre markedsføringen bliver lidt mere aggresiv, så tror jeg at vi skal begynde og kalde dig for Mads

mvh Carsten
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:24
Hvor ligger KIA når det handler om sikkerhed? NCAP?
De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:00
Dato: 13-02-2007 17:23:54 Forfatter: Morten Ove Andersen Hvor ligger KIA når det handler om sikkerhed? NCAP?

Er det godt nok et parameter som bilkøbere kigger på? Ja, jeg spørger fordi jeg ikke selv kigger efter det - af to grunde: Når det endelig siger bang og man crasher tror jeg for så vidt ikke det parameter har nogen reel indflydelse - det basere jeg så samtidig i en undersøgelse fra Sverige, hvor biluheld er registreret og tydeligt viser at der ikke er sammenhæng med virkelighedens uheld kontra hvor godt bilerne klarer sig i en crashtest.

Selvfølgelig siger det jo sig selv at eks. en Kia Picanto umuligt kan klare sig så godt som en stor Mercedes - omvendt til farten ej heller gøre at en Picanto ejer udsætter sig for samme risiko som en Mercedes ejer, der ihvertfald på motorvejen med stor sandsynlighed kører væsentlig stærkere.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:07
Dato: 13-02-2007 17:09:37 Forfatter: Carsten Jacobsen Hej Mads

Bilen henvender sig nok primært til folk som er temmelig ligeglad med den prestige, eller de signaler, de forskellige bilmærker repræsenterer og sender. Bilen henvender sig til bilkøbere som har brug for et transportmiddel, og som ser den som et godt alternativ til DSB og bussen. Der er nok ikke mange bilentusiaster som køber den...

mvh Carsten

Det siger sig selv - og iøvrigt tror jeg Kia ligger sig i selen for sælge mange Ceed´s... for Ceratoen slog slet ikke igennem - hvilket udelukkende skyldes markedsføring - for bilen er meget, meget billigere end andre i samme klasse - og vælger med en 1.5 Diesel skal man dæleme ligge sig i selen for at få samme moment hos konkurrenterne - især hos de "dyre" drenge i klassen: Toyota, Opel, Peugeot, Ford.

Nu vi er ved markedsføring synes jeg da filmen på www.ceed.dk egentlig præsentere bilen meget godt - og ikke giver "falske fornemmelser" som den pumpede reklame vi ser på TV for Grande Punto.... for der er slet ikke sammenhæng mellem reklamens signal og bilen i virkeligheden; den skuffer fælt.

Men for at vende tilbage til det der siger sig selv: Bilentusiaster, som savler op og ned af samtlige sider i Bilmagasinet, vil som udgangspunkt ikke vælge en Kia Ceed... jeg er sådan en - og selvom jeg tidligere har haft både Volvo, BMW og Audi, ja så... valgte jeg alligevel en Kia Cerato - men den kom kun på købslisten efter jeg tilfældigvis lånte en bil af forhandleren til forskellige møder i Vejle og Kolding - og retur... så var jeg solgt - og fryder mig over så meget bil i forhold til alternativerne for pengene.

Ja, gu´ er jeg farvet af Kia lige nu ;-)

Lasse

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:07
Morten Ove Andersen: Hvor ligger KIA når det handler om sikkerhed? NCAP?

Lasse Burholt: Er det godt nok et parameter som bilkøbere kigger på?

Ja, det kan du bande på! Det er mit nummet ét parameter når det handler om familiebiler (læs: som hele familien skal transporteres i). Forskellem mellem at overleve og dø i et sammenstød på 50 km/t kan være en god/dårlig NCAB-test og det har jeg min familie for kært til at risikere.

Er det en hyggebil som f.eks. en gammel VW 1302 eller en Jaguar XJ12 så er det jo noget andet, for den bliver jo ikke brugt til familietransport, men bare til søndagsture for at få luftet parykken

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:03
Hørte forleden om en undersøgelse der var lavet for nylig..hvilke parameter fokusere bilkøbere mest på?

SIKKERHED SIKKERHED SIKKERHED

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:58
Kia Ceed har fået en meget flot omtale i diverse bilmagasiner og umiddelbart virker det til at være den Corolla/Auris som Toyota ikke fik bygget. Noget andet er selvfølgelig både EuroNCAP og selve mærket.

Kia''s koreanske bror Hyundai er også på banen med en ny bil i Golf-klassen, men jeg håber godtnok at den får nyt navn inden lanceringen - forslaget er Hyunday Arnejs, der skulle være afledt af "Ah, nice" :)

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:46
Umiddelbart ser teknikken også ud til at være med dem.

Det ser for mig, ud til at den 2liters diesel motor der tilbydes er fra VAG koncernen (VW, Audi, Seat, Skoda osv), og lige netop den motor er en rigtig kraftkarl (De opgivede 140hk plejer egentlig at være 150-160 reelle HK).

At det samtidigt er med en 6-trins gearkasse er ej heller at kimse ad.

Jeg ville dog gerne lige kigge i motorrummet, for lige at få bekræftet min antagelse.

Mvh. Mikkel.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)