Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Din mening om Muhammed tegningerne (3 spørgsmål)

Side 3 ud af 18 (179 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Du fik et svar herfra ;D

Mohammedtegningerne er et af de største tidspild, som der har været i det nye årtusinde...
De har ik bidraget med noget som helst godt eller brugbart.
Man træder på nogle mennesker, som allerede ligger ned, og hvor man ved, at der vil komme en kraftig modreaktion. Med hvilket formål?
Dernæst får man alle ens venner til, at klappe en på skuldrene. Med andre ord, så gaver man en endnu dybere kløft mellem vesten og den 3. verden. Igen hva er formålet?

Og sidst men ik mindst, så har de tegninger kostet så mange penge, så man tror det er løgn!!!!!!
Prøv at tjekke prisen for 24/7/365 overvågning af ham Kurt Vestergaard + regningen for overvågning af Jyllandsposten mm. Og sjovt nok betaler de ik en klejne selv af disse omkostninger.
Hvis Jyllandsposten vil lave sjov, fis og ballade, så må de fandme os selv afholde omkostningerne! Det kan ik passe, at de vil bryde grænser og udfordre hele verden, og så blot skubbe regningen videre til skatteborgerne...

Fra Greve
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 04:58

Sådan!

Godt Svar ;)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 08:26

Fashion

Du har spørgsmål, der allerede blev besvaret af Flemming Rose i Jyllands Posten 30. september 2005. Jeg foreslår du starter der - og hvis du alligevel skal google, så søg også på Theo van Gogh og Pim Fortuyn.

Vil du give en prisindikation på det rimelige omkostningsniveau, til at beskytte borgere mod at blive dræbt over stregtegninger i et retssamfund? 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 09:30

Så er den udfyldt

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:43
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej med jer, 

Trådstarter beder om besvarelse af 3 spørgsmål i et spørgeskema. Hold nu lige fokus på det. Skype-Smile

For god ordens skyld må vi vist hellere gøre opmærksom på:

Ytringsfriheden er en vigtig del af det danske samfund. Men vær også opmærksom på, at reglen om ikke af angribe, tilsvine eller udstille andre på Amino er en meget vigtig del af Amino.

Vil man debatere de famøse stregtegninger i dansk et forum er det jo tilladt ifølge loven. Sker det på en saglig måde - uden at overtræde Aminos regler - med en indgangsvinkel i forhold til iværksætteri, så er der vist ikke umiddelbart noget i vejen med det. Men vær nu opmærksom på, at det er et iværksætterforum.

Vil man afprøve grænsen for ytringsfrihed på den forkerte siden af Aminos regler, har man friheden til at gøre det et andet sted.

Håber I får en god søndag. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:57

Fashion-Seller:
Med andre ord, så gaver man en endnu dybere kløft mellem vesten og den 3. verden. Igen hva er formålet?

At tegningerne blev trykt i første omgang, havde/har jeg ikke det store problem med. Jeg kunne ikke se nogen grund til det, men det er den mulighed vi har i Danmark. Der hvor filmen efter min mening knækkede, var da man så reaktionen. Der burde man have reageret meget anderledes.

Anders Fogh kunne sandsynligvis have taget det værste, ved at have accepteret mødet med de 11 ambassadører. Selvfølgelig ville han ikke kunne give dem det de ville have, men diplomati handler ved også om så meget andet. 

Allerede den gang kunne han have taget afstand fra tegningerne, og JP kunne også have trådt i karakter langt tidligere, og beklaget at der var nogen der følte sig krænket.

Det synes jeg er ganske almindelig anstændighed. Jeg siger og gør også selv mange ting, og det sker også at jeg træder over stregen, og sårer folk med det jeg siger og gør. Og hvis det ikke har været min hensigt at såre nogen, er jeg meget hurtig til at undskylde. Det mangler jo bare.

Hvis min hensigt er at såre, undskylder jeg naturligvis ikke. Så fortsætter jeg, og giver den gerne et par hak mere fremover.

Det samme burde gøre sig gældende for JP. Havde de ikke til hensigt at såre eller ydmyge nogen, men er med deres trykning kommet til det, synes jeg ikke at det er et overgreb mod ytringsfriheden at beklage det.

Vi taler også om at de tegninger blev trykt, samtidig med at vi havde invaderet et muslimsk land, og afsat deres leder. Og på det tidspunkt tegningerne blev trykt, var det klart for alle, at den invasion var lavet på falske forudsætninger. 

Alene det, kan jo godt give lidt spændinger. Og når manden der har taget beslutningen om at sende danske soldater ind i landet ikke en gang vil mødes med repræsentanter fra 11 lande for, kan jeg sagtens forstå hvis det opfattes som arrogant og en modvilje mod muslimer. Uanset hvor i verden de måtte befinde sig.

Vi kunne jo også spørge os selv, hvordan vi ville have det, hvis vi blev invaderet af Tyrkiet, fordi de ville have fjernet DF. Og når de nu var i gang, lige så godt kunne fortsætte ydmygelsen ved at lave karikaturer hvor de gør grin med danskerne, Gud, kongehuset eller noget andet.

Vi ville nok ikke synes det var så fedt igen. Alene det at det er tyrkiske soldater der render rundt i gaderne, og tyrkiske topfolk der styrer landet, ville nok ikke være så sjovt. Så behøver de ikke at tisse yderligere på os.

Men det er interessant, at der er mange der synes at sagen har været det hele værd. Jeg er så i den modsatte grøft. 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 10:07

Jesper:

Søren.Pedersen:
Sagen uvedkommende, det er svineri at provokere andre med deres religion, længere er den ikke.

Sidste indlæg fra mig i denne sag.

Du er en kujon.

Nej det er dig der er det. Det kan godt være at du er syg nok til at ofre din familie til fordel for et gammelt svin og et mdieestunt der vil skaffe læsere, der synes det er sjovt at provokere terrorister, men det er vi faktisk en hel del der ikke er.

xxx

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg mener der var andre grunde til at trykke de tegninger end "for at demonstrere vores ytringsfrihed" så synes det er et meget svært skema at svare på.

Jeg synes det var ok tegningerne blev trykt. Det var satire - noget vi i DK bruger til håndtere de ting, vi ellers har det svært med.

Andre steder bruger de andre metoder og det har jeg fuld respekt for.

At ande ville forbyde satire pga af emnet er en knægtelse af ytringsfriheden. Men igen - tegningerne blev tryk for at udstille danskernes opfattelse af islamismen - ikke for at bevise at vi altså har ytringsfrihed. Faktisk synes jeg i højere grad de tegninger gjorde grin med danskerne end med muhammed, men har fanget at muslimerne ikke er helt enige i den sag;)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:09

John,

Nu skriver jeg i forvejen ikke ret meget på Amino længere, så det kan være der er sket en masse jeg er uvidende om. I hvert fald kan jeg ikke bruge dine luftige insinuationer til noget som helst. Hvordan skal man tolke din fremhævning af 'iværksætterforum' i en tråd-kategori der handler om 'alt det andet'? Hvis du mener jeg har overtrådt nogen Amino-regler, så skriv dog hvilke.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 10:10

Fashion-Seller:
Prøv at tjekke prisen for 24/7/365 overvågning af ham Kurt Vestergaard + regningen for overvågning af Jyllandsposten mm. Og sjovt nok betaler de ik en klejne selv af disse omkostninger.
Hvis Jyllandsposten vil lave sjov, fis og ballade, så må de fandme os selv afholde omkostningerne! Det kan ik passe, at de vil bryde grænser og udfordre hele verden, og så blot skubbe regningen videre til skatteborgerne...

Jeg er sikker på at de 20 mio kroner det koster at sikre Politikens Hus, betaler koncernen selv. Ellers kunne jeg godt tænke mig at se beviser for din påstand.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 3 ud af 18 (179 indlæg)