Du kan godt lave en hjemmeside så Google Adwords ikke virker mere. Ligesom kundens andre links til hans hjemmeside ikke virker. Hvis du "bare" har lavet en ny hjemmeside, uden at tage højde for linkstrukturen på den gamle og det arbejde der ligger i at få URLs i den gamle struktur 301 redirected til det nye site.
Juridisk har du sikkert helt ret, men som eksperten kan du spørge dig selv om ikke kunden forventer at du gør ham opmærksom på følgevirkningerne af hans valg. I dette eksempel kunne du have nævnt for ham at du ændrer hans URL-struktur og at han derfor skal være opmærksom på indeksering i søgemaskinerne, ændring af evt. links på hans samarbejdspartneres sites og ændring af links i hans Adwords-kampagner.
Som der er nævnt tidligere i tråden, så er det sikkert forventningsafstemningen der er gået galt. Din og kundens opfattelse af hvad der ligger i at "levere en fuld funktionel hjemmeside" er sikkert forskellig. Husk på at du "ikke siger det du siger, du siger det der bliver hørt". Og vi reagere ud fra det vi har "hørt" ikke ud fra det der bliver sagt. Så mit råd til dig vil være, ring til kunden, aftal et møde og få afstemt hvordan I hver især har opfattet jeres aftale - og lav så en plan/aftale på hvordan I kommer videre derfra, hvad der er med i aftalen og hvad der koster ekstra. Husk også at aftale hvordan I afgør hvornår opgaven er færdig, det kan være en tjekliste i forbindelse med en afleveringsforretning, eller blot en tjekliste I begge er enige om. Når den er udfyldt og I begge er enige, så er opgaven fuldført og I kan komme videre. HTH |
Det med URL strukturen burde ikke have noget at sige, da det er samme domæne-navn der bliver brugt.
Hjemmesiden ER fuldt funktionel, det er kun designet, jeg bliver ved med at få henvendelser på.
Plus G.A. hvor jeg HAR vejledt det jeg kunne.
Men jeg vil også bestræbe mig på at få det ud af verden hurtigst muligt, ellers må jeg trække handlen tilbage, fordi jeg gider ikke blive kontaktet yderligere, hvor kunden måske er tilfreds med designet idag og så jeg bliver kontaktet uge efter uge, fordi kunden ombestemmer sig, for eksempel fordi kunden lige har set en skrifttype eller andet, som personen måske synes er federe og så synes det er for dårligt, hvis jeg ikke ændrer det "bare lige hurtig".