Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Att: Sælgere/Salgschefer etc.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter de seneste dages dialog på amino omkring freelance sælgere etc., så kiggede jeg lidt internt i vor virksomhed og det faktum at mange dygtige sælgere på amino åbenbart gerne på den ene eller anden måde gerne vil være selvstændige.

I den anledning, kunne man i teorien ikke som et alternativ til en egentlig stab af sælgere opbygge en salgskanal bestående af selvstændige/freelance sælgere?

Konkret kan de dygtigste sælgere hos os alligevel tjene noget der svarer til mange mindre virksomheders omsætning uagtet de kun er tilknyttet os. Og i teorien kan man vel blot tilbyde tilsvarende ydelse til freelance sælgere etc. eller?

Ved godt der kan være lidt i forhold til T&S når man skal kunne dokumentere sin selvstændighed etc., men ellers kan jeg ikke just gennemskue andre konseskvenser, kan i?

Betragt ovenstående som oplæg til konstruktiv debat

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 10:34
Nu er jeg selvfølgelig ikke bekendt med jeres aflønningsstruktur, men du må nok forvente at skulle betale en større procentdel af indtjeningen til freelancere kontra interne sælgere. Til gengæld slipper du for ansættelsesforhold, sygedagpenge, feriepenge, udgifter til udstyr etc.

Udover det: Jo da. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis man finder de rette folk, giver dem de rette incitamenter og ellers er behagelig at samarbejde med.
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 10:42
Jo, men det er netop den procentdel som kunne være interessant at få afdækket.

Jeg har ingen intentioner om at skulle gøre det for at spare omkostninger etc. da jeg i bund og grund nok ville tilbyde de samme ting i det omfang det var muligt/lovligt etc., men primært udfra en grundtanke om at du den vej kunne tilbyde dygtige sælgere et alternativ.

De ville jo stadig kunne få et fast månedligt vederlag på XX kroner med en procentsats af omsætningen i tillæg, men ja hvis kriteriet er at de skal tjene 200K pr. mdr. så kan det jo nok være svært, men så blåøjet tror jeg nu heller ikke de er.

Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:55
Jeg tror, at det er en rigtig vanskelig opgave, at gafle dygtige sælgere på freelance basis.

Dygtige og kompetente sælgere er et eftertragtet "folkefærd", hvis sælgerens uddannelsesmæssige baggrund og C.V er i orden - og sælgeren samtidig kan dokumentere super gode resultater.

Endvidere vil en dygtig sælger ikke være interesseret i en løn baseret på hel eller delvis provision. Professionelle sælgere forventer en go'' fast løn samt en fornuftig bonusordning i henhold til de resultater, som han/hun leverer. Dertil kommer benefits, som firmabil, creditcard til expences, laptop, mobil, mulighed for homeoffice og så videre.

Samtidig vil sælgeren ikke engagere sig, hvis han/hun ikke kan identificere sig med den overordnede salgsstrategi.

Det koster, hvis man vil ha'' fingrene i gode strategiske sælgere... Samtidig har manglen på arbejdskraft i DK medført at "efterspørgslen" på kompetente sælgere - nærmest er eksploderet.

"Hit and run" sælgere - jobber derimod gerne på provision og er nemme at få fingrene i. Meeen ...!  

Jeg tror, at hvis man vælger at etablere selvstændig virksomhed er det, fordi man har et ønske og et giga "drive" om at få en drøm katalyseret til virkelighed...

... og dermed er man også indstillet på en "low income rate" i opstartsfasen.

Ikke for at være lyseslukker - men jeg tror desværre ikke rigtig på din ide.

I øvrigt, hvis en kompetent sælger vælger at starte selvstændig virksomhed - er vedkommende i besiddelse af de salgs- og afsætningsmæssige værktøjer, som er nødvendige i henhold til at sparke "produkter" på markedet og erobre markedsandele. Endvidere har sælgeren sansynligvis ligeledes et fornuftigt bagland "netværk", som han/hun kan og vil trække på.

Mange hilsner

Xippie

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:35
først vil jeg gerne sige at jeg selv betegner mig som en god sælger

jeg kunne godt finde på at sige ja til ren provision hvis provisionen så også forsætter når firmaet er oppe og køre

for hvis et firma kun vil betale pro i opstarten for senere at gå over til fast løn og pro

så er det kun sælgeren der giver noget og ikke firmaet

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 19:34
Hej Ricki.

Det kan du godt - dine sælgere skal registerere sit eget firma som arbejder som freelance for dit firma. (Og indgår en aftale firma <-->firma  - om salg for dig) Og så skal du bare give dem et faktura grundlag som de fakturerer på. Guleroden for sælgerne kunne være en højere provision.For dig ville der være en besparelse på dine personaleudgifter da du ikke har så mange forpligtelser mere.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 23:45
Dato: 27-02-2007 02:54:47 Forfatter: Xippie

Endvidere vil en dygtig sælger ikke være interesseret i en løn baseret på hel eller delvis provision. Professionelle sælgere forventer en go'' fast løn samt en fornuftig bonusordning i henhold til de resultater, som han/hun leverer.

Nu var mit udgangspunkt primært tiltænkt som et emne som debat med udgangspunkt i vor egen salgsafdeling, hvorfor alt i princippet kan og bør afdækkes, men det citat jeg har anført ovenstående kan jeg nok ikke tilslutte mig.

Tværtimod mener jeg faktisk det hyppigt forholder sig modsat. DOG bør jeg nok gøre opmærksom på at vi i "mine" nuværende selskaber ikke ansætter folk på ren provision etc.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 23:50
Dato: 27-02-2007 19:34:15 Forfatter: whatever Hej Ricki.
Det kan du godt - dine sælgere skal registerere sit eget firma som arbejder som freelance for dit firma. (Og indgår en aftale firma &lt;--&gt;firma&nbsp; - om salg for dig) Og så skal du bare give dem et faktura grundlag som de fakturerer på. Guleroden for sælgerne kunne være en højere provision.For dig ville der være en besparelse på dine personaleudgifter da du ikke har så mange forpligtelser mere.

Som jeg vist også skrev tidligere, så var ordningen blot en tanke, men absolut ikke en tanke med henblik på at spare omkostninger, men derimod et oplæg til diskussion om en "måske" egnet mulighed for at kunne tilbyde de dygtige sælgere et alternativ i forhold til blot at forblive "lønslaver", ikke mindst set i forhold til de utrolig mange dygtige sælgere der åbenbart findes i Danmark, hvoraf flere åbenbart laver indlæg på Amino om at deres serviceydelse tilbydes - de må jo have ønsket sig et alternativ siden de er blevet selvstændige/freelance sælgere

Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:44
Danske virksomheder, herunder større virksomheder, som opererer med hel eller delvis provisionsaflønning til sælgerne - har kontinuerligt jobannoncer liggende på Jobzonen eller Jobindex. Det indikerer kraftigt, at de har vanskeligheder med at fastholde sælgerstaben.

Endvidere er jeg med i et netværk, hvor en del virksomhedsejere har "dumpet" provisionsaflønningen og erstattet denne med en rigtig go'' fast løn + kvartalsvis bonus...

... og det har givet pote ;-)

I dag opererer man primært med strategisk salg (selv indenfor busines to retail), hvilket sparker freelance sælgeren af banen. Som freelance sælger vil det nok være en vanskelig opgave, at jobbe med strategisk salg. Under alle omstændigheder hvis terminerne skal betales til tiden. Samtidig vil han/hun nok få svært ved at finde opgaver, da deres honnorar vil blive for omkostningstungt.

Jeg tror derimod på, at en salgschef/salgsdirektør med masser af erfaring indenfor salesmanagement samt en fornuftig uddannelsesmæssig baggrund indenfor salg- og afsætning, kan etablere en rigtig go'' kunsulentvirksomhed. Men disse beskæftiger sig jo heller ikke med fieldsalg. De hyres udelukkende til at etablere salgsorganisationer, udvikle salgsstrategier med videre. Men det kræver også at vedkommende er "hard core" og opdateret indenfor salg.

Jeg er slet, slet ikke interesseret i at hyre en freelance sælger i min virksomhed...

... og jeg kunne heller ikke drømme om at ansætte sælgere på provision.

Grunden er, at vi opererer med strategisk salg - hvilket giver resultater også på den lange bane.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)