Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server der kan klare høj trafik med linux server til wordpress sider

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Brian Nielsen:

Thomas Frost:

Fra jeres egen hjemmeside:

"secrethost.dk tilbyder fri trafik på alle webhoteller. I tilfælde af grov udnyttelse af dette forbeholder secrethost.dk sig retten til at lægge en begrænsning på Kundens trafik/båndbredde, og derefter at drøfte eventuelle ændringer. "

Altså er der ikke fri trafik. Der er jo heller ikke nogen seriøse hosts der tilbyder fri trafik da det vil være alt for dyrt hvis en kunde ønsker at starte et nyt youtubeBig Smile

Man kan jo ikke udnytte fri trafik, hvis det er fri. Det ville være langt mere seriøst hvis I bare skrev hvor meget man måtte bruge.

Jeps, det er korrekt der står overstående !

Men så vidt jeg er med her i tråden så taler vi om dedikeret server og VPS ?

Ret mig hvis jeg tager fejl.

Vi tilbyder som hoved regle  fri trafik på dedikeret server og VPS på en 100Mbps Port, hvor vi ikke måler forbruget.

Men igen der er forskellige kunder og forskellige krav.

Det er jo blot prisen der ændre sig, større krav større priser mindre krav mindre priser!

Vedr. webhotel, så går vi heller ikke i små sko... vi har nogle sites som trækker op imod 40-60GB pr. døgn, men hvor imod andre kun trækker nogle få MB det bruger vi altså ikke tid på.

Vedr. den begrænsning som er omtalt, så betyder det blot at man bliver nedgraderet til ca. 10Mbps resten af måneden, men så kan du jo stadig trække en del ik?

Det er lidt ligsom gyngerne og karrusellerne ! Det man taber på gyngerne vinder man på karrusellerne..

Med venlig hilsen

Brian Nielsen

Der står 600 GB trafik per måneden her http://secrethost.dk/26-ded1-6mdr.html det er i hvert fald ikke fri trafik , med der findes nok ingen der vil give mig fri trafik med min passion for at videre formidle min hjemmeside for findes kun en hjemmeside i danmark med så mange første pladser med alle mulige strip ord og striptease ord og det er www.stripdanmark.dk

Men jeres priser er gode og jeg ved udmærket fri trafik er der ingen der giver

Hej Igen

Jeps, der står 600GB fordi det er et standard tilbud jeg køre med.

Men muligheden er der, Fri trafik via en 10Mbps, 100Mbps eller 1000Mbps port, det er jeg i hvert fald åben for, jeg beklager da at det ikke findes i jeres verden.

Vi tilbyder i hvert fald muligheden hvis kunden er interesseret.

Prisen er jo en anden faktor.

Hvis der er nogle som er interesseret i nogle priser så er i velkommen på

support(at)secrethost.dk

Med venlig hilsen

Brian Nielsen.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 10:38

Brian Nielsen:

Prisen er jo en anden faktor.

Ja det er klart. Men hvis du vil tilbyde ubegrænset trafik på en 100 mbit port, så kan kunden reelt set udnytte (teoretisk)

12.5 MiB/s  x 60 sekunder = 750 MiB/min
750 MiB/min x 60 minutter =  43,9 GiB/time
43,9 GiB/time x 24 timer =  1,02 TiB/døgn
1,02 TiB/døgn x 30,5 dage (md gennemsnit) = 31,1 TiB/måned

I GiB er det 31.846. 

Du kan naturligvis tage din normale GiB pris og så ellers bare gange op, men så bliver prisen jo ufatteligt stor - og så er der i øvrigt alligevel ikke tale om en "ubegrænset" så er der tale om en "betalt for max antal mulige GB". 

En så stor mængde dansk trafik er bestemt ikke gratis og når nu manden siger at budgettet er under 2k om måneden, så må du jo kunne levere fri trafik på dansk 100mbitlinje under 2k om måneden. Hvis du kan det, så forstår jeg ikke at du ikke har både DR, Sputnik o.lign. liggende hos dig :) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:48

Mikael christiansen:

Vil gerne bare meget lidt under dandomain server priser kan se ved nuværende trafik kommer jeg til at ligge der omkring 2000 kr. per måneden

kan dog let stige, vil gerne ca 3 kr. per GB trafik ved 500 GB trafik, så der spares lidt ved en flytning

Vil gerne spare lidt penge vis skal flytte i stedet for at opgardere til server, for der skal også tænkes lidt på økonomi

Hej, 

Jeg kan tilbyde dette webhotel:

- 100 GB plads
- 500 GB trafik
- fri antal subdomæner
- fri mail konti

samt 24/7 telefonsupport for 1700,- eks. moms om måneden. Også giver du 2 kr. pr. ekstra GB trafik om måneden. 

Og vi er så sikker på det vi laver at, kan du se om et halvt år du ikke er tilfreds, så for du selvfølgelig alle dine penge tilbage! 

Kontakt mig evt. på tlf.: 4074 7613!

Rigtig god dag!

Venlig hilsen
Nicolai Christensen  

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 11:13

Frands:

DR, Sputnik o.lign. liggende hos dig :) 

Jeps:-)

Jamen de skal da hjertelig velkommen :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:21

Gad nok vide hvor meget trafik jeg i teorien kunne trække gennem min fiber på 60/60 Mbit...

Har ihvertfald før downloadet en 4.3Gb Linux installation på ganske få minutter.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:25

Brian Nielsen:

Frands:

DR, Sputnik o.lign. liggende hos dig :) 

Jeps:-)

Jamen de skal da hjertelig velkommen :-)

Hehe har i serverne stående ude i DIX eller hvad? Smile Ellers tror jeg det bliver svært at servicere de helt store.

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 11:26

Inden du skynder dig ud at købe så stor en løsning, så vil jeg bare lige stille lidt spørgsmål:

Så vidt jeg kan se fylder den del der er offentligt tilgængeligt omkring 8 MB, og med et trafikforbrug på 1100 til 1200 MB om dagen, svarer det til 137 til 150 unikke besøgende hver dag der gennemgår alle undersider, da dette næppe er tilfældet da de fleste sikkert kun kigger på 10% af siden, så er det nok ca. omkring 4-5 MB pr. besøgende (logo og en del billeder går igen), og derved omkring 240 unikke besøgende.

Det første her var egentlig ikke et spørgsmål, men bare en sjov måde at gætte på hvor mange besøgende du havde om dagen.

Nu til spørgsmålene:

Du skriver at du skal bruge min. 100 GB plads, hvad skal al den plads bruges til? Din wordpress fylder vel mindre end eller omkring 50 MB? Selv med en webshop på 10 GB er der plads til omkring 1500-1600 wordpress sider på subdomæner.

Du bruger mellem 1 og 2 GB trafik om dagen, og mener at du har brug for 500 GB trafik om måneden? 2 GB om dagen gange med 31 dage giver 62 GB om måneden, selvfølgelig vil det måske stige med en webshop (gælder også det første spørgsmål), men er det realistisk at øge din trafik med en faktor ti indenfor det næste års tid? Siger ikke at det ikke er, men bare at du måske bør overveje om du måske kunne nøjes med måske 200-300 GB trafik om måneden?

Du snakker om 5.000 GB trafik om måneden om et år eller fem, lidt lige som før, er dette realistisk at forvente? Tror du selv på at du kan få 80 gange så mange unikke besøgende om måneden? Hvis vi tager udgangspunkt i at du beholder siden mere eller mindre som den er, og jeg havde ret i de 240 unikke besøgende, skal du altså på et år eller fem, gå fra 240 unikke besøgende om måneden til 19.000 unikke besøgende. Disse tal kan se anderledes ud, og ændrer sig også lidt ved en evt. webshop. Men det er stadig vær at tage beregningen med i overvejelserne omkring valg af ny server.

Sidste sprøgsmål du bør overveje, hvis du mener du får brugt 100 GB, og du i dag bruger 50 MB, så skal du tænke på at du bruger 2.000 gange så meget plads, og hvis din trafikmængde stiger med den samme mængde, så går du fra 62 GB trafik om måneden til 124.000 GB. Med en løsning der hedder 5.000 GB trafik og 2 kr. pr. ekstra GB trafik vil det løbe op i 238.000 kr. ud over den faste aftale hver måned.

Så mit råd er, få en der har styr på data mængder og forbrug til at kigge på din side, og dine fremtidsplaner, og få denne vej hjælp til at finde ud af hvad dit nøjagtige ønske til en løsning er.

Det er jo dumt at betale 5.000 kr. om måneden hvis du kun bruger noget der kunne fåes for 1.000 kr. om måneden?

Bare lige mine råd, de er bestemt ikke lov, og behøver ikke følges, og kan endda muligvis være besparende. Jeg tager forbehold for dumheder, slåfejl, stavefejl og regnefejl og alt andet i ovenstående indlæg.

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 11:32

Frands:

Hehe har i serverne stående ude i DIX eller hvad? Smile Ellers tror jeg det bliver svært at servicere de helt store.

Nope, det har vi ikke!

Jeg har heller ingen intention om at skulle have den størrelse kunde.Smile

Mvh

Brian Nielsen

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:32

Tom Frank Christensen:

Gad nok vide hvor meget trafik jeg i teorien kunne trække gennem min fiber på 60/60 Mbit...

Har ihvertfald før downloadet en 4.3Gb Linux installation på ganske få minutter.

ca 7.5 MiB/s pr sekund, så det er ca. 10 minutter for at hente 4.3 GB.

Jeg har 90/90 mbit hjemme og kunne principielt bare lægge vores hosting her, men så mangler jo redundans, køl, UPS (eller, sådan en har jeg men har ingen generator)  osv. osv.  så derforholder vi stadig vores hosting i datacentre. 

Thomas Frost:

DIX er overvurderet. Du har ikke behov for at være i DIX eller sågar i nærheden af DIX for at kunne servicere de helt store som f.eks. TV2 Sputnik (Der ligger hos TDC Hosting i Århus http://www.version2.dk/artikel/15184-skift-til-silverlight-gik-via-100-terabyte-nas-hos-tv2-sputnik)

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:51

Frands:

Tom Frank Christensen:

ca 7.5 MiB/s pr sekund, så det er ca. 10 minutter for at hente 4.3 GB.

Jeg har 90/90 mbit hjemme og kunne principielt bare lægge vores hosting her, men så mangler jo redundans, køl, UPS (eller, sådan en har jeg men har ingen generator)  osv. osv.  så derforholder vi stadig vores hosting i datacentre. 

Heh ja jeg har også et par steder jeg hoster mine sider. Men de mere intense der kræver crontab osv for at køre har jeg til at ligge på mit fiber på en 64bit shuttle med 4gb ram. Ingen UPS, Ingen generator, men hardware til at udskifte det hele ved failure og bacula backup af det hele.

Nu skal det siges, det er absolut ikke kritiske sider, det er bare hyggesider uden indtjening (eller med meget lidt) så som Lotto Statistik - Lørdag og onsdags lottotal

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)