Inden du skynder dig ud at købe så stor en løsning, så vil jeg bare lige stille lidt spørgsmål:
Så vidt jeg kan se fylder den del der er offentligt tilgængeligt omkring 8 MB, og med et trafikforbrug på 1100 til 1200 MB om dagen, svarer det til 137 til 150 unikke besøgende hver dag der gennemgår alle undersider, da dette næppe er tilfældet da de fleste sikkert kun kigger på 10% af siden, så er det nok ca. omkring 4-5 MB pr. besøgende (logo og en del billeder går igen), og derved omkring 240 unikke besøgende.
Det første her var egentlig ikke et spørgsmål, men bare en sjov måde at gætte på hvor mange besøgende du havde om dagen.
Nu til spørgsmålene:
Du skriver at du skal bruge min. 100 GB plads, hvad skal al den plads bruges til? Din wordpress fylder vel mindre end eller omkring 50 MB? Selv med en webshop på 10 GB er der plads til omkring 1500-1600 wordpress sider på subdomæner.
Du bruger mellem 1 og 2 GB trafik om dagen, og mener at du har brug for 500 GB trafik om måneden? 2 GB om dagen gange med 31 dage giver 62 GB om måneden, selvfølgelig vil det måske stige med en webshop (gælder også det første spørgsmål), men er det realistisk at øge din trafik med en faktor ti indenfor det næste års tid? Siger ikke at det ikke er, men bare at du måske bør overveje om du måske kunne nøjes med måske 200-300 GB trafik om måneden?
Du snakker om 5.000 GB trafik om måneden om et år eller fem, lidt lige som før, er dette realistisk at forvente? Tror du selv på at du kan få 80 gange så mange unikke besøgende om måneden? Hvis vi tager udgangspunkt i at du beholder siden mere eller mindre som den er, og jeg havde ret i de 240 unikke besøgende, skal du altså på et år eller fem, gå fra 240 unikke besøgende om måneden til 19.000 unikke besøgende. Disse tal kan se anderledes ud, og ændrer sig også lidt ved en evt. webshop. Men det er stadig vær at tage beregningen med i overvejelserne omkring valg af ny server.
Sidste sprøgsmål du bør overveje, hvis du mener du får brugt 100 GB, og du i dag bruger 50 MB, så skal du tænke på at du bruger 2.000 gange så meget plads, og hvis din trafikmængde stiger med den samme mængde, så går du fra 62 GB trafik om måneden til 124.000 GB. Med en løsning der hedder 5.000 GB trafik og 2 kr. pr. ekstra GB trafik vil det løbe op i 238.000 kr. ud over den faste aftale hver måned.
Så mit råd er, få en der har styr på data mængder og forbrug til at kigge på din side, og dine fremtidsplaner, og få denne vej hjælp til at finde ud af hvad dit nøjagtige ønske til en løsning er.
Det er jo dumt at betale 5.000 kr. om måneden hvis du kun bruger noget der kunne fåes for 1.000 kr. om måneden?
Bare lige mine råd, de er bestemt ikke lov, og behøver ikke følges, og kan endda muligvis være besparende. Jeg tager forbehold for dumheder, slåfejl, stavefejl og regnefejl og alt andet i ovenstående indlæg.