Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv Adm. Direktør

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg sad og tænkte på hvordan man bliver Adm Direktør, er det nødvendigt at starte firma selv, eller kan man godt komme ind i et allerede eksisterende firma også overtage rollen?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:07

Hvis du har noget at bidrage med, kan du godt få en title/stilling som Adm. Direktør i et selskabet.

Hvorfor?

Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:16

Det er næsten komisk... I teorien kan du jo blot oprette et selskab og kalde dig selv administrerende direktør. Der er jo ingen uddannelse, hvor du efter endt uddannelse kan kalde dig adm. direktør.

I mine øjne er det en titel man gør sig fortjent til. Som adm. direktør skal du gerne have bred vide om dine medarbejderes arbejdsområder og have lederegenskaber til at lede dem du skal være direktør for. Så selve titlen kan du godt få, enten ved at komme ude fra eller ved at arbejde dig "op i rang".

Men hvorfor går vi så meget op i titler? Det fede er vel hvad jobbet indebærer?

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 265
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 15:16

Nicolai :

Hey jeg sad og tænkte på hvordan man bliver Adm Direktør, er det nødvendigt at starte firma selv, eller kan man godt komme ind i et allerede eksisterende firma også overtage rollen?

Jeg vil godt være statsminister, hvordan bliver jeg det?

Hårdt arbejde - :)

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 265
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 15:17

Lærke:

Det er næsten komisk... I teorien kan du jo blot oprette et selskab og kalde dig selv administrerende direktør. Der er jo ingen uddannelse, hvor du efter endt uddannelse kan kalde dig adm. direktør.

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Administrerende direktør er en titel på en ansat og en funktion/stilling i virksomheden.

Mange administrerende direktører ejer ikke selv (hele eller dele af) den virksomhed, de er ansat i. Skype-Smile

Den administrerende direktør er som regel ansat af og refererer til virksomhedens bestyrelse, hvis det en en virksomhed i selskabsform.

Jeg har set eksempler på, at indehavere af enkeltmandsvirksomheder uden medarbejdere kalder sig administrerende direktør eller bare direktør. I såfald vil jeg personligt blot kalde det indehaver eller ejer. (I Jylland hedder det "Ham selv" Skype-Wink)

Håber, at du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:54

Tak for svar, og til jer andre, jeg tror i misforstår mig. Men John remte rigtigt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10

Ja, utroligt med de titler.

Afm. direktør bør jo reelt jo kun bruges i den forbindelse hvor der er flere direktører i et selskab (.f.eks. salgsdirekør, indkøbsdirektør mm.), men ser det faktisk også ofte i selskaber med blot én direktør.

Det må jo være fordi nogle må have det bedre med at kalde sig det.

I mit firma er jeg Adm. Salgsluder!

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 16:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej.

som bekendt findes der ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar ?

inden jeg (måske) giver dig et dumt svar, vil jeg gerne stille dig spørgsmål.

hvad får dig til at spørge som du gør ?

jeg tager udgangspunkt i, at du gerne vil vide om feks. titlen adm.dir. er noget man må kalde sig uanset uddannelse eller erfaring.

svaret er: det må men gerne ligegyldigt om det er eget firma eller en andens. Hvis man er ansat er det selvfølgelig arbejdsgiveren der bestemmer stillingsbetegnelsen.

Det at kalde sig adm.direktør henviser dog til, at man er den administrationsansvarlige i den daglige drift. I et større firma vil denne referere til en bestyrelse.

der er stillingsbetegnelser som frit kan vælges.

feks må enhver kalde sig arkitekt men ikke alle arkitekt maa. enhver må kalde sig revisor men ikke statsaut. revisor etc. etc. 

der er altså visse beskyttede stillingsbetegnelser som kræver en bestemt uddannelse. det kan du slå op i relevant litteratur.

Brian har helt sin egen, men den står næppe på visitkortet :-)

mvh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:31

En Adm. direktør er som regel en ansat direktør, som har andre direktører under sig. Det kan være Salgsdirektøren, Økonomidirektøren, Kommunikationsdirektøren, mv.

Det er altså som regel store virksomheder, som har en Adm. direktør.

I mindre virksomheder, hvor der kun er én direktør, anvendes som regel bare titlen Direktør om den dagligt ansvarlige.

Som nævnt af nogle af de andre, så er det ofte sådan, at den adm. direktør er ansat af en bestyrelse til at varetage den daglige ledelse af virksomheden, og det er sjældent at han ejer andet end en mindre del af virksomheden.

Til gengæld er der som regel ret store bonusser for den adm. direktør, som skaber gode resultater for virksomhedens ejere (aktionærerne).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)