Hey Amino'er! Jeg læser kommunikation på SDU, og er samtidig moderator på et stort dansk fitnessforum. Problemet med forummet er at efter et nyligt salg til udenlandsk part, har admin på siden været forsvundet som dug for solen. Det betyder at siden, som i forvejen kunne bruge et seriøst makeover, forfalder stille og roligt. Nu skete det uundgåelige så desværre, at 'stikket blev trukket ud' og siden ikke længere er online. Derfor overvejer jeg kraftigt at oprette et phpBB forum på et dertil indkøbt domæne. Her tænker jeg om det er muligt at modtage sponsorater - idet den gamle side før i tiden blev sponseret. Kan det lade sig gøre på SU? Her tænker jeg i forhold til SKAT. Skal man købe serverplads/domæne med 'erhverv' i sigte? Skal man oprette eks. et I/S for at kunne modtage sponsorater? Jeg er sikker på jeg har glemt noget i farten, men det er ihvertfald de tanker jeg umiddelbart har gjort mig. Send gerne links hvis det har været oppe og vende før!
Vh Tobias Rasmussen |
Hej Tobias.
I/S er interessentskab, og skal kun oprettes såfremt i er flere om det..
er det bare dig, så skal der oprettes en enkeltmandsvirksomhed.
Så indfører du bare sponsorpengene som reklamepenge, og så kan du jo også trække alle udgifter fra..
Der skal selvfølgelig også laves regnskab så og indberettes moms. Når året er slut og regnskabet er ordnet skal der betales skat af overskuddet, og alt efter hvor meget det er og hvor meget du får i SU kan det godt påvirke det.. men kan du ikke se et eller andet sted, hvor meget du må tjene ved siden af din SU?
Mvh Tobias.