Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træningsorienteret forum - sponsorat?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er!

Jeg læser kommunikation på SDU, og er samtidig moderator på et stort dansk fitnessforum. Problemet med forummet er at efter et nyligt salg til udenlandsk part, har admin på siden været forsvundet som dug for solen. Det betyder at siden, som i forvejen kunne bruge et seriøst makeover, forfalder stille og roligt.

Nu skete det uundgåelige så desværre, at 'stikket blev trukket ud' og siden ikke længere er online.

Derfor overvejer jeg kraftigt at oprette et phpBB forum på et dertil indkøbt domæne.

Her tænker jeg om det er muligt at modtage sponsorater - idet den gamle side før i tiden blev sponseret.

Kan det lade sig gøre på SU? Her tænker jeg i forhold til SKAT.

Skal man købe serverplads/domæne med 'erhverv' i sigte?

Skal man oprette eks. et I/S for at kunne modtage sponsorater?

Jeg er sikker på jeg har glemt noget i farten, men det er ihvertfald de tanker jeg umiddelbart har gjort mig.

Send gerne links hvis det har været oppe og vende før!

Vh Tobias Rasmussen

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 23:18

Hej Tobias.

I/S er interessentskab, og skal kun oprettes såfremt i er flere om det..

er det bare dig, så skal der oprettes en enkeltmandsvirksomhed.

Så indfører du bare sponsorpengene som reklamepenge, og så kan du jo også trække alle udgifter fra..

Der skal selvfølgelig også laves regnskab så og indberettes moms. Når året er slut og regnskabet er ordnet skal der betales skat af overskuddet, og alt efter hvor meget det er og hvor meget du får i SU kan det godt påvirke det.. men kan du ikke se et eller andet sted, hvor meget du må tjene ved siden af din SU?

Mvh Tobias.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 23:30

Der er jo så også gode muligheder for at køre affiliate kampagner på proteinpulver, shakes osv.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 26. Jan 11
Skrevet kl. 23:36

Så fremgangsmåden ville være;

Opret enkeltmandsselskab, med alt hvad der dertil hører(?).

Afklar hvem og hvor meget ift. sponsor.

Afklar ift. SKAT.

Kan det passe mit fribeløb på årsbasis er lidt over 100.000? Det lyder umiddelbart af meget.

Jeg har brugt denne beregner: http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/Regnemaskine.aspx

Og udfyldt 12 idet jeg får SU i alle 12 måneder, og jeg har indsat 6000kr som yderligere indtægt over året 2011 (fra bijob).

Må indrømme det er temmelig forvirrende alt det her. Kender du/I nogle steder man kan læse mere specifikt omkring skatte-reglerne og hvordan sådan et sponsorat fungerer?

Vh Tobias Rasmussen

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 23:42

Hvis jeg var dig ville jeg først indhente tilbud på sådan en hjemmeside, enten fra freelancerne her på siden, eller hos diverse webbureau'er.

Derefter ville jeg finde relevante sponsorer og høre om det var noget de var interesseret i.

Når du er så afklaret med det hele og har fundet ud af om det kan betale sig, ville jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed og så fortsætte derfra.

kender ikke lige så meget til det med SU og hvor meget man må tjene ved siden af..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 26. Jan 11
Skrevet kl. 00:37

Okay, mange tak. Det vil jeg prøve!

Vender stærkt (og forvirret) tilbage hvis jeg kommer i tvivl!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 00:50

Og dit fribeløb er på lidt over 100.000 :) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 08:03
Hej Tobias. Jeg har måske en lidt anderledes løsning. Hvad er din mail :) ?
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:23

Hej Tobias

Selvfølgelig er det muligt at modtage sponsorater hvis du har et fitnessforum med en del besøgende. Jeg driver selv en side med salg af proteinpulver og kreatin og vi er da altid på udkig efter eksponering :-)

Dog skal dit debatforum blive meget stort inden jeg tror der er mange penge i det, i det jeg kan se hvad vi omsætter fra traffiken på vores forum. Det er desuden tit svært at få folk til at skifte fra et forum til et andet medmindre du tilbyder noget unikt, hvilket PHPBB ikke helt er.

Men held og lykke med det, og skriv hvis projektet bliver søsat :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)