Ps: Mikkel nu lever vi jo allerede i et liberalt samfund, det social liberale samfund som Socialdemokraterne og Venstre har balanceret ud i DK igennem mange årtier. Hvis ikke der var en grad af liberalisme i vores samfund, kunne du vidst dreje nøglen om på dit SEO firma. Diskussione går så på HVOR meget liberalisme og HVOR meget statsstyring vi vil have, og hvad der vurderes at være bedst til at løse den situation vi står i NU OG HER, og ikke for 10 år siden |
Mikkel deMib Svendsen:Jimi Hove:Hmm ærgeligt hvis der er ikke nogen der gider.Jeg gider som sagt godt - men præmisserne skal være i orden. Og det er det ikke at sætte mig alene til at forsvare en side af en diskussion op i mod to meget velformulerede (politiske) modstandere.
Jimi Hove:... og så kommer der en der vil give friere tøjler til os, og så tør folk ikke engang.Super-liberalisme og andre varianter af selvisk grådighed kan jeg slet ikke se har noget som helst at gøre med at skabe god og samfundsgavnlig grobund for sundt iværksætteri. Tværtimod. Det er bare sådan nogle Stein Baggere vi får ud af det. Det kan jeg sagtens undvære.
Dertil kommer deres oldnordiske syn på, hvordan man laver en god skole. 99% af deres ideer har vi prøvet - de blev droppet for mange år siden, fordi det var noget lort. En sort og fordummende skole, fuld af ligegyldig udenadslære, matchende tests og total mangel på udvikling af ungernes kreative kræfter er direkte iværksætterskadeligt.
Husk på, at dette parti tilhører samme fløj som her "begunstiget" os iværksættere med bl.a. iværksætterskat, affaldsskat, øgede lønadministrationsomkostninger og multimedieskat - og det er bare indenfor de sidste få år. Iværksættervenlige? Min bare røv!
![]()
Ib Abildgaard
Råd & Mal