Hej aminoer, Jeg er meget ny hvad affiliate marketing angår - og er slet ikke sikker på at det er noget jeg vil ofre meget på, andet end fascinationen af at drive brugere til ens site og det man lærer heraf. Selvom jeg dog finder det fascinerende :) Lad mig prøve at tage udgangspunkt i to eksempler: Eksempel A: Eksempel B: Hele min undren og mine tanker, går på formålet med at man kommer ind på disse sider og dermed også sandsynligheden for at man ville klikke på et evt. banner eller andet affiliate relateret.
Hvis man kigger på Eksempel A - så må man vel forvente at bounce raten på ens site er forholdsvis stor, i og med at folk vel typisk vil komme ind via en søgning på frisør. F.eks Frisør Jens Jensen Frederiksberg. Og dermed vil de typisk ende på den specifikke side for frisøren hos billige-frisorer.dk - hvilket vel blot fører til at de finde frisørens adresse, hjemmeside-url eller lægger en rating, og så er de væk igen.. Eller tager jeg fejl? I Eksempel B - er det vel typisk personer som søger på billige hårprodukter som vil ende på siden - de er stadig rimelig åbne overfor hvad de søger og udfaldet heraf.. Så der vil man vil bedre kunne "opfordre" til at de browser lidt rundt og måske trykker på et banner eller to i jagten efter det billige hårprodukt. Tænker at besøgende på eksempel A ikke er ligeså klik-villige som besøgende i eksempel B, eller tager jeg helt fejl? Kan man konkludere at B er et bedre affiliate-eksempel med højere klik-rate end eksempel A vil være? Noget helt tredje er, hvad er mange hits, for et affiliate-site? Snakker vi hundreder dagligt? Tusinder? Eller er volumen ikke så vigtig? På forhånd tak :) Håber i kan hjælpe en newbie med hans filosofiske tanker herover ;) |
Tanker og måske i kan hjælpe? :)
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
iPhone app - You Wish: http://www.youwishapp.com
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)