Min ide var en ungdomsportal på ens mobiltelefon. Hvor unge kan logge på via deres mobil og så se hvad der sker i byen.
Biografen/fester/spisesteder og andre events.
Pengene ville komme fra de firmaer der ville reklamere på den portal.
Det hele ville foregår via internettet på mobiler. via wap.
ville gerne have lidt meninger herinde fra?
Er det en ide der er helt hen i vejret?
Og hvis det var en god ide... hvordan markedsfører man en mobil side? |
ungdomsportal på mobilen
|
Hvis du skal nå unge på mobilen, tror jeg SMS stadig er kodeordet. Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan man kunne lave forretning ud af dit ungdomsportalprojekt i en SMSbaseret udgave.
Måske noget med spørgeskemaer og konkurrencer, hvor man så kunne finde svaret via nettet?
SMS:
Vind 2 biografbilletter.
Spørgsmål: Hvornår har filmen "SMS overtaksatoren IV" præmiere i din by.
Send svaret: by - dato som reply på denne besked.
Svaret findes på "SMSpengemaskinen.dk"
Jeg ved ikke om den holder?
mvh Hans |
Ideen er god nok, og jeg har en lidt i samme stil, bare mere avanceret, liggende i skuffen. Mit projekt strandede da jeg begyndte at regne på hvor stort markedsføringsbudgettet burde være Man kan jo satse på en vis viral markedsføring, men jeg tror at man skal have et rigtig godt koncept før man får de første annoncører med. Men mobilos er ret uudnyttet hvad sådanne funktioner angår.
mvh Carsten
PS: Drop WAP - de fleste mobiltelefoner har HTML browser. Selv min Sony Ericsson K500i til 1 kr. Og du kan forøvrigt sende links i SMS''er!
|
Pengene havde jeg regnet med ville komme ind via folk der reklamerede på den side. grunden til jeg valgte wap var at det måske er mange der kan bruge html. MEN... der er stadig få folk der stadig sidder med de gamle mobiler der kun kan kære wap og andre wml filer...
Hvilken slags viral markedsføring er mulig når man vil sælge sådan et produkt? |
En SMS-kædebesked vil være det mest logiske i denne sammenhæng. Det kræver dog at du får fat i en temmelig stor database af mobilnumre - og måske skal de endda selv have tilmeldt sig servicen....???
mvh Hans |
Jeg kender sgu ikke mange teenagere der ikke skifter mobiltelefon lige så ofte som jeg skifter underbukser Og det er vel primært dem der er målgruppen?
Mht. viral markedsføring, så skulle der måske være en funktion hvor man superlet kunne tippe sine venner med en SMS. Eller måske lave nogle konkurrencer eller noget i den stil. Har ikke tænkt dybere over det...
mvh Carsten
|
Det var meningen at de bare kunne gå ind på en side og så ville de have mulighed for at se info om deres område. Kan godt se at der vil være rimeligt mange penge til markedsføring.
Men det er istedet for at reklamere på nettet. fordi alle folk har en mobil telefon på sig. det er ikke alle der sidder ved computeren hele tiden. Men alle har en mobil.
|
Personligt ville jeg forsøge at undgå at modtage disse reklamer......... hvor godt sælger reklamerne, hvis de er uønskede? mvh Hans |
En af de ting jeg kan huske jeg har kigget på er, om det koster mig penge at hente content via GPRS, eller om jeg kun bliver bonnet når jeg sender. Jeg kan ikke huske hvad jeg kom frem til, men hvis det koster mig begge veje, så vil det komme til at koste mig penge at se reklamer på min telefon - i ren GPRS trafik. Det er nok noget man skal gøre brugerne opmærksom på....
Så Hans, du risikerer ikke blot at SE på reklamerne - du skal også BETALE for at se dem
mvh Carsten |