Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par SEO spørgsmål

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har lige nogle spørgsmål til lidt SEO.

Er der forskel på SEO værdien i et link med teksten(bare et eksempel)  "billige biler" og "billige biler nu" hvis man ønsker at ranke på billige biler?

Hvis man har en rigtigt lang artikel, er der så en fordel i at fordele den ud på flere sider? Positve og negative ting ved det?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Mvh. Mark

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 16:37

lytter lige med :)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 16:43

Mark:

Hej

Har lige nogle spørgsmål til lidt SEO.

Er der forskel på SEO værdien i et link med teksten(bare et eksempel)  "billige biler" og "billige biler nu" hvis man ønsker at ranke på billige biler?

Hvis man har en rigtigt lang artikel, er der så en fordel i at fordele den ud på flere sider? Positve og negative ting ved det?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Mvh. Mark

Det er en rigtig god ide at variere i ankertekster når man laver links - derfor er det korte svar "ja", det er positivt at bruge forskellige linktekster hvis du vil rangere på f.eks "billige biler".

:)

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 16:51

Mange tak for svaret. Så er det jo bare at gå i krig med diverse formuleringer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Mark:

Ja, men det er jo metoder til at finde disse formuleringer. Du behøver jo ikke sidde og opfinde 150 forskellige sætninger om "billige biler" - for du ender sikkert med at 147 af dem aldrig bliver besøgt, fordi titlen er så ringe. Du kan jo via Google Keywordtool finde eventuelle ord/sætninger der bliver søgt på.

Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 22:21

Morten88:

Mark:

Ja, men det er jo metoder til at finde disse formuleringer. Du behøver jo ikke sidde og opfinde 150 forskellige sætninger om "billige biler" - for du ender sikkert med at 147 af dem aldrig bliver besøgt, fordi titlen er så ringe. Du kan jo via Google Keywordtool finde eventuelle ord/sætninger der bliver søgt på.

Tak for hjælpen. Det vil jeg gå ind og forsøge mig med.

Men hvad med det andet spørgsmål? Hvis jeg har en lang artikel. 1500+ ord - Vil der være nogen SEO fordel (eller ulempe?) at dele den op i flere sider?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:48

Tjaeh det ville jo nok være en konverteringsmæssig fordel at opdele, så må du selv bestemme om du vil have den bedste seo artikel eller om du vil have en høj omsætning.

Tilmeldt 9. Sep 10
Skrevet kl. 13:21

Så udfra et SEO synspunkt vil det være bedst at have en lang artikel? Men den burde konvertere bedre hvis den er delt op?

Tak for det input. Jeg tror jeg vil gå efter at dele den op da det også hurtigt kan virke voldsomt for en læser at se hvor langt siden går ned. Ville bare lige høre hvad plusser og minusser der evt. var.

Igen tak for hjælpen :)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:26

Det er da fuldstændig sort, at tale om konverteringsmæssige fordele ved at dele en lang artikel op.

En lang artikel deler man op fordi:

• Man vil skabe flere sidevisninger, hvilket er en fordel, hvis man kører efter en CPV-aftale med sine annoncører. Eller hvis man på anden vis er afhængig af mange sidevisninger, eksempelvis som del af en salgstale til annoncører. I så fald skal der naturligvis være en cliffhanger efter hvert afsnit, som fremprovokerer et klik til den næste sektion.
  • Det kan være mere overskueligt for målgruppen at fordøje en artikel, hvis den er delt op. Personligt synes jeg opdeling fungerer bedst, hvis der er tale om tests, anmeldelser eller lignende, hvor hvert enkelt kriterie får sin egen side. 

Men for at svare på dit spørgsmål, så har jeg ikke erfaring for, at det spiller den helt store rolle. Lad derfor ikke SEO-værdien eller what not diktere din beslutning. Baser istedet din beslutning på, hvordan du bedst muligt serverer artiklen for din målgruppe.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:26

Ja, ser man på seo er det i langt de fleste tilfælde bedst at dele teksten op. På denne måde kan du optimere hvert enkelt dokument til ét søgeord og derved få flere biletter i tombolaen hos Google Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)