Det er da fuldstændig sort, at tale om konverteringsmæssige fordele ved at dele en lang artikel op.
En lang artikel deler man op fordi:
- Man vil skabe flere sidevisninger, hvilket er en fordel, hvis man kører efter en CPV-aftale med sine annoncører. Eller hvis man på anden vis er afhængig af mange sidevisninger, eksempelvis som del af en salgstale til annoncører. I så fald skal der naturligvis være en cliffhanger efter hvert afsnit, som fremprovokerer et klik til den næste sektion.
- Det kan være mere overskueligt for målgruppen at fordøje en artikel, hvis den er delt op. Personligt synes jeg opdeling fungerer bedst, hvis der er tale om tests, anmeldelser eller lignende, hvor hvert enkelt kriterie får sin egen side.
Men for at svare på dit spørgsmål, så har jeg ikke erfaring for, at det spiller den helt store rolle. Lad derfor ikke SEO-værdien eller what not diktere din beslutning. Baser istedet din beslutning på, hvordan du bedst muligt serverer artiklen for din målgruppe.