Kære AMINOer. Oplevede blot et akut behov her i weekenden - og sådan opstår gode forretningsidéer jo tit. Så jeg tænkte blot, hvorfor der ikke findes mobiltelefoner, som kan rumme to eller flere SIM-kort? Det er aktuelt i en række situationer: 1) Hvis jeg havde to SIM-kort, kunne jeg have to gratis mobilabonnementer og skifte mellem dem, når jeg f.eks. sender SMS eller ringer - så jeg altid vælger det billigste (kombinerede man det med en software, som selv fandt det billigste, ville det være ekstra genialt). 2) Havde jeg to abonnementer, ville jeg også spare at have to telefoner - jeg kunne således have firma+privatmobil i én telefon og skulle ikke pille det ene SIM kort ud osv. 3) find selv på flere :-) Jeg tror faktisk, at markedet, hvis ovenstående kan laves på en smart måde, ville være meget stort. Jeg kunne i hvert fald skaffe de første 50 kunder til konceptet i mit netværk :-) |
en gratis forretningsidé
Støreste problem er at ingen telefoner kan have begge abonnementer aktive på samme tid, men er det ''bare'' til at skifte så findes det skam og virker fint. Der var et firma (desværre et fup-firma) som reklamerede med det for 1-1½ år siden. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Har faktisk tænkt på den flere gange, men nåede endelig til den løsning at jeg droppede privatmobilen og nu bare har en. På et tidspunkt var det relativt oppe i tiden at man kunne få holdere til to simkort, til at sætte i mobilen, lidt ala forlængerledninger, men det blev vidst sværere og sværere jo mindre de blev. |
Det kan da heller ikke være teknisk umuligt at lave det så begge simkort kan være aktive på engang. |
Hvis der kun er en sender, modtager og antenne så er der ikke så meget at gøre mener jeg. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Det ser jeg nu ikke noget problem i... Men man skal nok være villig til at betale en del for sådan en telefon. For hvilket teleselskab vil sælge sådan en telefon med stor rabat, hvis de ved at der også kommer en konkurrents telekort i? mvh Carsten |
Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Dette har jeg efterspugt lææææænge. Jeg render altid rundt med 2-3 mobiler samtidig, så at lægge 2 simkort i een telefon og have begge aktive samtidig, ville være perfekt for mig. Min kone arbejder endda hos Nokia, så der burde jo være en indgangsvinkel... MEN, hvis man tænker over det, så er det ganske logisk at mobiltelefonproducenterne ikke ønsker at lave en sådan telefon, for så undergraver de jo sig selv. Jo flere telefoner der sælges, jo mere tjener de. Kan alle os fler-telefon-tosser nu lægge begge kort i 1 telefon, ja så mister de indtjening... Hvis der sidder en klog ingeniør og mener han kan udvikle en add-on til nuværende mobiltelefoner, så begge simkort kan være aktive samtidig - så finansierer jeg gerne ! Dette må gerne opfattes som et tilbud... |
Er der ikke en, der kan dette? Nu er finanseringen jo på plads ![]() Render også rundt med 2 telefoner, så jeg vil helt sikkert være blandt de 10 første kunder. |
Den er lidt kringlet. Men hvis din kone en dag ifører sig skæg og blå briller, og lister firmware source code''en til telefonerne med hjem er vi nået et godt stykke af vejen ![]() mvh Carsten |