Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår bliver signaturer til spam?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
"Hvor omfattende skal en signatur være for, at
den skifter karakter fra en god og hyggelig måde at skabe links og
kontakter på og i stedet bliver opfattet som spam?"

I e-mails: Når folk markerer dine e-mails som spam i stedet for at læse dem, og ikke svarer tilbage til dig, fordi dine mails havner i deres spamfolder.

I debatindlæg: Når folk ikke længere gider læse dine indlæg fordi de ikke kan finde ud af hvornår du har noget på hjertet og hvornår du bare forsøger at flashe så mange projekter som mulig i din signatur.

Der findes ingen gyldne regler på antal tegn, antal links, hvor mange billeder osv. Det eneste der kræves er sund fornuft til at vurdere hvornår man er gået over stregen. Har man den ikke mister man venner og læsere, har man den kan man være heldig at få nye. De fleste mennesker har forskellige tollerancetærskler for hvor meget de føler sig forstyrret. Mine erfaringer siger mig at det som regel hænger sammen med mængden af signaturer en person har læst/oplevet og hvor mange gange personen "tvinges" til at læse den igen. Jo flere gange, des mindre tollerant over for kæmpe signaturer med billeder, animationer m.v.

Hvis man endelig skulle være nysgerring og udholdende kunne man begynde at foretage målinger på hvor ofte et link i ens signatur bliver klikket på og så sammenholde det med en række A/B-splittest over tid. Det gælder både e-mail og debatfora.

Et klassisk citat fra "regelsættet" på usenet (nyhedsgrupper), som måske er lidt gammeldags, men stadigvæk brugbart:

"
Please keep your signatures concise, as people do not appreciate seeing lengthy signatures, nor paying the phone bills to repeatedly transmit them.  2 or 3 lines are usually plenty.  Sometimes it is also appropriate to add another line or two for addresses on other major networks where you can be reached (e.g., CompuServ, Bitnet).  Long signatures are definitely frowned upon.  DO NOT include drawings, pictures, maps, or other graphics in your signature -- it is not the appropriate place for such material and is viewed as rude by other readers."

En lidt længere beskrivelse fra en anden FAQ kan findes her:
http://lipas.uwasa.fi/~ts/http/signatur.html
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:26
Smukt, Oscar.

Så ramte du lige hovedet på sømmet

Så kan vi jo hver især vurdere hvordan vores signaturer virker.

(Har lige slettet et par linier i min egen ud fra dit glimrende indlæg )

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 23:45
Her på amino synes jeg faktisk ikke, der skal stå mere end navn og måske et link til privat blog eller andet privat.

Hvis du vil sælge noget eller henvise til din virksomhed i en given tråd, så skriv det da i din besvarelse - hvorfor have det med i tråde, hvor den information egentligt er utilgængelig?
Til gengæld synes jeg, at det burde være muligt at angive en url i sin profil, så folk der selv opsøger dig kan finde en hjemmeside med mere information.

www.nfdesign.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)