Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække uddannelse og kurser fra i et 1-mands firma?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man trække uddannelse og kurser fra i et 1-mands firma?

Jeg har hørt om en gut som tabte en sag mod SKAT og selv skulle betale den uddannelse han havde trukket fra gennem sit firma, selvom det var en uddannelse han skulle bruge for at udføre sit arbejde.

Lad høre :-)

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis uddannelsen giver dig nye kompetencer kan den ikke trækkes fra, men hvis der er tale om en uddannelse/kurser som vedligeholder din eksisterende viden/indkomstgrundlag - så kan du trække det fra.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:24

Bliver lige bekymret her hvordan er reglerne hvis uddannelsen drejer sig om et iværksætterkursus som indeholder undervisning i salg og regnskab?

Hilsen Heidi

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:53

Kurser i regnskab og salg kan du altid trække fra, da det må antages at være kompetencer du skal bruge i dit firma.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12
Hvad har det egentlig af konsekvenser, at trække kursusudgiften fra? Hvis jeg fx har købt et kursus til 10.000 kr., hvad betyder det så for økonomien?
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 19:14

ProSupport.dk:
Hvad har det egentlig af konsekvenser, at trække kursusudgiften fra? Hvis jeg fx har købt et kursus til 10.000 kr., hvad betyder det så for økonomien?

Så kan du trække de 10.000 fra i Skat :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Forstod du ikke spørgsmålet? Så vidt jeg er orienteret er der mange forskellige satser for hvor meget man kan trække fra, alt efter hvad man vil trække fra.
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:24

Hvis det som tidligere nævnt er vedligeholdelse af dine kompetencer, kan du fratrække hele beløbet i skat - hvis ikke, kan du slet ikke trække det fra.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:25

Dit skattepligtige resultat vil blive 10.000 kr. lavere, og du slipper derfor med at betale en lavere skat.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:27

ProSupport.dk:
Så vidt jeg er orienteret er der mange forskellige satser for hvor meget man kan trække fra, alt efter hvad man vil trække fra.

Enten kan du trække det hele fra, eller også kan du ikke trække noget fra overhovedet.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)