Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EVENT Tilladelser Love

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvilke love, regler og tilladelser er det inden for at holde et event med masser af gæster, som skal betale Entrepris osv...

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 17:39

Hej Kristian.

Inden jeg besvare yderligere vil jeg gerne lige have svar på følgende.

1). Er festerne +18, eller under?

2). Hvor mange personer?

3). Skal der sælges alkohol?

Herudover er der MANGE flere regler der skal tages højde for, disse skal jeg nok komme med. Men besvar lige ovenstående først.

Venligst,

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Kristian Lim Andersen:

Hej hvilke love, regler og tilladelser er det inden for at holde et event med masser af gæster, som skal betale Entrepris osv...

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Det er et meget diffust spørgsmål. Du er nok nødt til at præcisere yderligere for at få de svar du ønsker. For naturligvis er der også love, der berører events.

Brian

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 10:58

18+

Alkohol sælger ( bar )

Entrepris

op til 700 gæster ( lejning af hal f.eks. )

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 11:01

Hvilke tilladelse skal der godkendes hvis jeg beslutter mig, for at leje en hal.

Invitere 700 mennesker, forlanger entrepris og har egen bar, hvor gæster kan købe drinks.

Man skal selvfølgelig være 18+ for at komme ind.

Dette her er et eksempel.

Men der skal visse tilladelser og love som ikke stemmer overens med den her plan.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

Kristian Lim Andersen:

Hvilke tilladelse skal der godkendes hvis jeg beslutter mig, for at leje en hal.

Invitere 700 mennesker, forlanger entrepris og har egen bar, hvor gæster kan købe drinks.

Man skal selvfølgelig være 18+ for at komme ind.

Dette her er et eksempel.

Men der skal visse tilladelser og love som ikke stemmer overens med den her plan.

Du skal have:
Alkoholbevilling
Polititilladelse
Brandmyndighedernes godkendelse
Erhversvforsikring for dine ansatte

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 13:30

Perfekt :)

Tusind tak.

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:29

Hej igen.

Det er en stor omgang, og ikke så lige til. Har selv tidligere holdt et par arrangementer, og hentet tilladelser ind.

Brian beskriver fint hvilke tilladelser du skal kæmpe for at få, inden du kan gå videre med projektet.

Herudover er det et krav at der er en del uddannede vagter til stede, mener man normalt siger omkring 2 vagter per 100 mand. Herudover kan det absolut kun anbefales at du enten tilmelder ekstra vagter eller får en hjælpende hånd fra andre.

Det er heller ikke sikkert at alle haller er godkendt til at der kan opholde sig så mange mennesker. Du skal finde lokalet inden du henter tilladelser ind.

Og så er der jo selvfølgelig en masse praktiske ting der skal være styr på som f.eks. valg af vagter, dj's, bartendere og meget andet. Da jeg tidligere har været igennem hele tivoliet så har jeg et par gode kontakter til blandt andet et godt og billigt vagtfirma.

Det kunne også være en god mulighed at lave en aftale med et diskotek istedet, da de både har vagter, bar og dj's. De skal naturligvis have en større bid af kagen, men du slipper også for en masse, næsten umuligt, arbejde.

Smid mig en privat besked og jeg skal hjælpe dig videre. Hvor er det henne af du vil afholde festen? :)

Venligst,
Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47

RBN:

Herudover er det et krav at der er en del uddannede vagter til stede, mener man normalt siger omkring 2 vagter per 100 mand. Herudover kan det absolut kun anbefales at du enten tilmelder ekstra vagter eller får en hjælpende hånd fra andre.

ved såmænd ikke om der er deciderede krav. Men politiet kan forlange det, og forvent de gør det. Antallet af vagter er meget afhængig af arrangementsindholdet.

Politiet forventer naturligvis flere vagter til en speed...nej undskyld Techno-fest end f.eks. en nytårskoncert med det lokale sangkor.

Brandmyndighederne kan også gøre tingene lidt besværligt. Men måske hallen allerede har de nødvendige optegnelser mv.

Glemte forøvrigt at skrive før, at du også kan risikere, at politiet/brandmyndighederne vil forvente en skriftlig risikovurdering. Men som nævnt, så agerer myndighederne meget efter hvad arrangementstype det er, hvilket jo i og for sig er fair nok.

Brian

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Skrevet kl. 16:15

Det ser ihvertfald ud til at der er flere ting i det, end man tror.

Dog er det bare en tanke, jeg har, om man kunne tjene lidt på den slags + lave et fedt arrangement. 

Hele ideen var at tjene på det, hvis det er muligt.

Det ville være rart at være kendt med hvilke tilladelser jeg skal have godkendt, til den tid.

Jeg har tænkt mig i fremtiden, at arbejde med lidt af den slags. Kombinere det med det projekt jeg og en anden har gang i og planlægger og forbedreder til vi begge er 18 år.

Det lyder fedt, at du eventuelt har lidt erfaring i det og gider at hjælpe Rasmus. :)

Men der er intet der er planlagt indtilvidere.  

Dog er der stadig 1 spørgsmål.

Kan man selv tjene på det, vha. aftale med et diskotek?

Mvh.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)