Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bruge excel eller database?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lave et værktøj, der viser hvordan en række aktiehandler har udviklet sig gennem tiden. Grunddata er kursinformation for en række aktier ca. 5 år tilbage, samt flere hundrede gennemførte handler køb/salg i disse aktier.

Jeg har brug for et værktøj som på baggrund af disse grunddata kan generere en graf, der sammenligner udviklingen i en portefølje (hvis man havde gennemført de køb/salg som grunddata omfatter) med udviklingen i et referenceindex (f.eks. C20 index)

Der vil være brug for at kunne tilføje nye fremtidige køb/salg af aktier og på daglig basis at kunne opdatere dagens kurser, så grafen og referenceindexet hele tiden kan sammenlignes.

Ovenstående er den grundlæggende funktion. Derudover ønsker jeg at have følgende valgmuligheder:

1. afkrydse om jeg ønsker at alle aktiehandler indgår i mit index
  2. afkrydse hvilke aktier jeg ønsker skal indgå i mit index
  3. definere, hvor lang tid (antal dage) der skal gå fra en aktie købes til den sælges igen

Jeg er i tvivl om hvilket program, der vil være smartest at lave værktøjet i.

Glæder mig til gode input.

Fra Faaborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 163
Fra  VNASOFT Skrevet kl. 01:32

database :)

Tellip A/S - Tlf. 50 100 444 - nad@tellip.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:23

Du kan bruge begge metoder. En databasebaseret model er mere stabil, men også en dyrere løsning.

Du kommer hurtigt i gang med Excel.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 13:29

Vil også stemme for en databasestyret model. Det giver dig flere fleksible muligheder for at gøre hvad du nu vil med din data, samt du har mulighed for at køre det ud og gøre det brugbart indenfor adskillige forskellige teknologier.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:43

Ole Frølund:

Jeg vil gerne lave et værktøj, der viser hvordan en række aktiehandler har udviklet sig gennem tiden. Grunddata er kursinformation for en række aktier ca. 5 år tilbage, samt flere hundrede gennemførte handler køb/salg i disse aktier.

Jeg har brug for et værktøj som på baggrund af disse grunddata kan generere en graf, der sammenligner udviklingen i en portefølje (hvis man havde gennemført de køb/salg som grunddata omfatter) med udviklingen i et referenceindex (f.eks. C20 index)

Der vil være brug for at kunne tilføje nye fremtidige køb/salg af aktier og på daglig basis at kunne opdatere dagens kurser, så grafen og referenceindexet hele tiden kan sammenlignes.

Ovenstående er den grundlæggende funktion. Derudover ønsker jeg at have følgende valgmuligheder:

1. afkrydse om jeg ønsker at alle aktiehandler indgår i mit index
  2. afkrydse hvilke aktier jeg ønsker skal indgå i mit index
  3. definere, hvor lang tid (antal dage) der skal gå fra en aktie købes til den sælges igen

Jeg er i tvivl om hvilket program, der vil være smartest at lave værktøjet i.

Glæder mig til gode input.

Er det noget du vil udvikle til eget brug ? - for så er Avanza Vikingen vist et oplagt valg. Her finder du også et utal af tekniske analyser.

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)