Hej Amino''er. Er der nogen der har erfaringer med ovenstående? Umiddelbart tiltaler det mig mere at give en kunde nogle fordele, rabatter og evt gratis varer med - hvis de f.eks køber for mere end 500 kr. - end udelukkende at satse på, at det skal være så billigt som muligt. Jeg tror at det er svært at konkurrere på at være billigst - for der vil altid være nogen der kan bestille større partier hjem. Hvad er Jeres bud? Mange hilsner, Tina |
Brug af fordele, rabatter og gratisvarer til at øge mersalg.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!
Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk
Benyt dig evt. af tricks som vareprøver, opfølgningsmails og andet - som i princippet ikke behøver at koste det hele store. En anden ting du kunne gøre, var at lave nogle små gavekort på fx 50 kr til din webshop, eller 10% rabat på næste handel. Det vil også sikre dig mersalg. |
// Jesper Skov
Tak for svaret ![]() Hvis man bruger gavekort, skal de så gælde i 5 år - eller kommer det an på hvordan man gør det? Jeg synes jo, at 5 år er længe at vente på en kunde... Nu hvor reglerne om tilgift er ændret, er alt så tilladt? Jeg har lidt svært ved at gennemskue det. Her taler jeg udelukkende om B2C - og udelukkende salg via e-butik. På min arbejdsplads, et postordrefirma, bruger vi meget at give gratis gaver, rabatter og meget andet og jeg kan se at det giver et kæmpe mersalg. Jeg er bare i tvivl om hvornår det gælder som gavekort og hvornår det er andre regler der gælder? Mange hilsner, Tina |
Vi har i en periode medsendt alle ordre et "gavekort" indeholdende et specielt tilbud, med en god rabat til kunderne på en bestemt vare, hvor dette tilbud har været gældende i fx 2 måneder. Dette har givet en del genbestillinger = mersalg, som disse kunder nok ikke ville have bestilt ellers. Efter min mening, giver det kunderne en god opfattelse af forretningen og de synes det er en god service. Uden at have undersøgt det til bunds, mener jeg ikke 5 års reglen vil gælde her, da det jo er et extraordinært tilbud. 5 års reglen gælder hvis du sælger et gavekort til en kunde, som så giver det væk som gave, så skal modtageren jo også have en rimelig tid til at indløse dette. At 5 år jo så er en helt ualmindelig lang periode - er en helt anden sag ;-) |
Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere
Hans. Mange tak, det lyder rigtigt. Venligst Tina |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)