Kære Aminoer, jeg har genne de sidste 6 mdr. løbende arbejdet på denne side : www.gasdetect.dk Det er min første Joomla side nogensinde og jeg har langsomt udbygget den med K2 modul og 404sef modul, alt dette kun fordi nogle venlige folk på nettet (som f.eks. her) har sagt at det kunne være en godt ide. Nu synes jeg at jeg er gået lidt i stå, er der nogen der har lyst til at kaste et blik på siden og sige hvad de mener jeg kunne prøve nu for at f.eks. 1. tiltrække flere besøgende (SEO forbedring, men hvordan)? 2. gøre siden nemmere at bruge, hvordan? 3. bedre design 4. mere brugervenlig? ALT er velkomme, jeg kommer lidt videre hver gang. På forhånd MANGE tak. Kim |
Løbet tør for idéer?! Det kan vi ikke ha' ;-)
Du kan arbejde lidt med læsevenlighed. Den grå tekst på sort baggrund er svær at læse nogle steder og umulig at læse andre steder (tilmeld nyhedsbrev).
Jeg ville nok faktisk give sitet den store tur og ændre baggrundsfarven på hele indholdsområdet under menuen til hvid eller en lys grå og en sort tekstfarve. Det er meget nemmere at læse på lys baggrund. Det ville også "ramme sitet ind" og ville generelt løfte førstehåndsindtrykket.
Hvis det virker lidt som en stor mundfuld, er her et par andre småjusteringer, du kan hygge dig med :)
1. Lad være med at bruge centret tekst.
2. Logoet bør være link til forsiden
3. Billeder bør ikke resizes med html som her. De bliver grimme og sløver hjemmesiden, da brugeren skal hente det store billede, selvom det vises i lille størrelse. Jeg tænker bl.a. på denne side,og de billeder du har som links til pdf-filer i højre kolonne.
Jeg håber, jeg er lykkes med at sparke dig igang igen :)
Hvis du er frisk på at gå videre med den lidt større makeover med nu baggrundsfarve osv., kan jeg godt uddybe lidt med nogle flere råd, hvis det er.