Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres største bommert/er som iværksætter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Godmorgen kære Amino'er.

Hvad er den største bommert I har begået som iværksætter?

Hvad lærte I af det?

Jeg kan starte med mig selv...
Da jeg var 25 år ung startede jeg min egen restaurant, uden andre forudsætninger end at jeg var god til at lave mad og at jeg havde lysten til det. Det hele skete meget tilfældigt og mit held var, at jeg mødte en masse af de 'rigtige' mennesker på det rigtige tidspunkt; For penge havde jeg heller ikke....

Nu kommer pointen:
Jeg fik uhyggelig meget presseomtale, b.la forsiden af Århus Onsdag samt 1½ side inde i avisen. Jeg fik gns. 4-5 cm spalteplads i 6-7 andre aviser og blade. Jeg blev interviewet af radioen og TV Danmark lavede også et indslag med mig på åbningsdagen. Alt i alt rigtig meget omtale helt gratis.

Bommerten:
Jeg fulgte ikke op på al min omtale, ved f.eks at få journalisterne til at lave en opfølgning senere. Jeg reklamerede ikke før efter et års tid efter. Da jeg endelig begyndte at reklamere gav det pote med det samme, men da havde jeg allerede tabt en del af gejsten pga manglende kunder.
Men jeg lærte en masse om at drive virksomhed, der senere gav mig et mellemlederjob og mulighed for at lære endnu mere. Jeg har aldrig fortrudt at jeg åbnede min restaurant og heller ikke at jeg lukkede den igen efter lige knap 2 år.
Jeg lærte en masse - også hvad jeg IKKE gør næste gang.

Så, kom ud af busken - hvad er Jeres største bommert som iværksætter?

Mange hilsner, Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:55
Hvordan undgår man de irriterende store mellemrum?

Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:10
Dato: 11-02-2007 09:55:14
Forfatter: Tina Finnerup
Hvordan undgår man de irriterende store mellemrum?

Tina

Når du vil lave mellemrum skal du kun trykke på enter én gang (du laver faktisk kun et linieskift), så vil forumsoftwaret selv lave mellemrummet...

Hvis du vil undgå et mellemrum, men starte på en nye linie, trykker du enter + shift.

Det ovenstående gælder i IE. Bruger du FF kan du skrive som normalt.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:11
Hej Tina, 

I forhold til bommert, kommer de nok senere fra min side, men med hensyn til stor mellemrum, trykker du på "shift" knappen når du tykker return/enter.

Michael

Dimitri, var vist lige en tand mere vågen, og enda mere fylstgørende

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:54
Det er jo altid sjovt at høre om andres bommerter og aldrig sjovt at berette om sine egne :-P Men jeg må nok i ærlighedens tegn tilføje et par stykker:

I ''98 fik jeg et godt tilbud om at dele forretningslokale med en anden og tænkte, at nå jeg nu havde pladsen til det, så kunne jeg også godt investere i noget af det udstyr, jeg havde drømt om længe. Jeg tegnede en leasingaftale med et kendt firma om en produktionsmaskine efter mange tests og overvejelser og startede produktionen op. Desværre gik der ikke længe, før maskinen stod af og jeg kaldte tekniker. Han kom, reparerede og gik.

Så var jeg klar igen men det samme skete efter en uge. Ny teknikertid, ny rep. og igang igen. Da dette havde stået på i et par m¨neder, mistede jeg tålmodigheden og bad firmaet levere en ny maskine, idet den anden øjensynligt ikke var til at reparere. Det ville de ikke. De påpegede, at der i leasingkontrakten stod, at jeg havde leaset en brugt maskine "som beset", og at det ikke var deres problem.

Jeg nærlæste kontrakten og til min forbløffelse kunne jeg se, at han havde ret ?!? Det var ikke, hvad jeg huskede at vi havde aftalt mundtligt, men fra den dag lærte jeg altid at læse en kontrakt grundigt før jeg skriver under.

En anden "bommert" er, at jeg nogle gange var slem til at tage opgaver til mig, hvor jeg tror at jeg kan spare her og der i stedet for at gå de vante gange. Dette gjorde jeg med et lysskilt for en kunde. Jeg havde fundet ud af, at dioder var meget mere økonomiske og lysstærke end lysstofrør og tænkte at jeg da kunne bygge lyskassen af en særlig aluprofil, som jeg havde fra en anden leverandør. Alt i alt en meget billig løsning.

Mine tegninger understøttede teorien og jeg påbegyndte arbejdet. Undervejs skulle der desværre ske det, at der kom flere og flere problemer, som jeg skulle købe flere og flere dimser til at rette op på. Projektet blev i sidste ende meget flot, men desværre også så dyrt at kundens betaling end ikke dækkede materialeudgifterne. Lektie: lav altid small scale tests før du markedsfører et nyt produkt!

Jeg har sikkert lavet andet.. Men det var disse to tingm der først poppede op i hukommelsen..

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:53
Bommert, hmm... har altid lært at succes er summen af ens fejltagelser og da jeg godt kan lide tro jeg har en form for succes, så har jeg nok også lavet en del af dem

Den handling jeg har lavet som jeg klart til d.d har fortrudt var da jeg første gang startede som selvstændig og ikke lavede mit firma som ApS eller A/S. Hvad jeg mistede at skattetekniske muligheder m.m.

Da jeg så valgte at genoptage mit jurastudium og stoppede virksomheden (med ganske pænt overskud), ja så fandt jeg ud af jeg kunne have haft solgt min virksomhed for en ikke ubetydelig sum, forudsat jeg havde haft det registreret som selskab.

Summa summarum, jeg kan aldrig anbefale folk ikke at stifte et selskab. Kan godt være man i sin iver blot ønsker at oprette et CVR. nr. og komme videre, men kan man ikke stifte et selskab, så bør man nok ikke kaste sig ud i det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)