Godmorgen kære Amino'er. Hvad er den største bommert I har begået som iværksætter? Hvad lærte I af det? Jeg kan starte med mig selv... Da jeg var 25 år ung startede jeg min egen restaurant, uden andre forudsætninger end at jeg var god til at lave mad og at jeg havde lysten til det. Det hele skete meget tilfældigt og mit held var, at jeg mødte en masse af de 'rigtige' mennesker på det rigtige tidspunkt; For penge havde jeg heller ikke.... Nu kommer pointen: Jeg fik uhyggelig meget presseomtale, b.la forsiden af Århus Onsdag samt 1½ side inde i avisen. Jeg fik gns. 4-5 cm spalteplads i 6-7 andre aviser og blade. Jeg blev interviewet af radioen og TV Danmark lavede også et indslag med mig på åbningsdagen. Alt i alt rigtig meget omtale helt gratis. Bommerten: Jeg fulgte ikke op på al min omtale, ved f.eks at få journalisterne til at lave en opfølgning senere. Jeg reklamerede ikke før efter et års tid efter. Da jeg endelig begyndte at reklamere gav det pote med det samme, men da havde jeg allerede tabt en del af gejsten pga manglende kunder. Men jeg lærte en masse om at drive virksomhed, der senere gav mig et mellemlederjob og mulighed for at lære endnu mere. Jeg har aldrig fortrudt at jeg åbnede min restaurant og heller ikke at jeg lukkede den igen efter lige knap 2 år. Jeg lærte en masse - også hvad jeg IKKE gør næste gang. ![]() Så, kom ud af busken - hvad er Jeres største bommert som iværksætter? Mange hilsner, Tina |
Hvordan undgår man de irriterende store mellemrum?
Tina