Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om nystartet virksomhed!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop startet et S.M.B.A, og i den sammenhæng har jeg nogle spørgsmål.

1. Jeg har brugt lidt penge på hjemmesider, lidt varelager og lidt andet småt til virksomheden - Kan jeg, når jeg får mit cvr nummer, overføre penge til min privat konto og så skrive udlæg for hver ting?

2. Jeg er så småt igang med lidt konsulent arbejde nu her, men sender først fakturaen når jeg har mit cvr nummer, er det et problem?

3. Jeg står som ejer i smbaét som jeg har startet, men skal jeg lave en ansættelseskontrakt på mig selv, før jeg kan få udbetalt løn og kørselsgodtgørelse? Hvor skal man registrere at man er ansat - Skat etc?

Min indtægt vil i starten være ganske begrænset, men jeg kommer til at bruge en del transport og derfor kan jeg jo udbetale kørselsgodtgørelse her i starten, men stortset ingen løn til mig selv - Kan det give problemer, rent juridisk?

4. Kan jeg udbetale alle mine lønninger som b-honorar, foruden dem til mig selv? Og skal jeg lave en ansættelseskontrakt på de personer, som laver lidt arbejde for mig, men bliver betalt for enkelte opgaver?

Skal jeg have en erhvervsforsikring, når mit produkt har med håndværkerbranchen at gøre, hvis ja, hvad koster sådan en ca?

Håber på svar på mine mange spørgsmål.

Mvh. Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Hej.

1. Yes.

2. Nej...er o.k.

3. Yes...vile jeg gøre. Du skal arbejdsgiveregistreres hos SKAT.

Ingen løn mv. Nej ingen problemer der.

4. Hvis det kun er "løsarbejdere" ja. Din løn er A-indkomst.

Ja..erhvervsforsikring....Få nogle tilbud.

MvH

Peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:54

Hej Peter

Mange tak for din hurtige respons.

Mht. erhvervsforsikring, så har jeg ikke så meget af værdi i virksomheden, men da mit produkt har noget med håndværk at gøre for kunderne, så er det vel bare en eller anden form for ansvarsforsikring jeg skal have går jeg ud fra?

Mht. b-honorar, så kommer jeg til at bruge nogle forskellige til at udføre noget arbejde ganske sjældent, men hvor går grænsen mellem at kalde det løsøre arbejde og a-skats arbejde.

Min partner i firmaet, skal han også a-skatsregistreres, når han skal have udbetalt udbytte (når der forhåbentligt kommer sådan et) - eller kan han få udbetalt b-honorar, til der kommer et respektabelt udbytte?

Mvh. Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Hej.

Din partners indkomst bliver også A-indkomst.

Udbytte kører efter regler for udbytteskat.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)