Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Melodi Grand Prix

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ufatteligt at et melodi grand prix udelukkende bliver vurderet på sceneshowet og mystiske "nye" ting istedet for den gode sang. Den type sang der vandt, kræver jo ingenting af en sanger(inde), der bare skal iføre sig et latterligt kostume og danse rundt til en typisk moderne boom-boom sang.  Min personlige favorit var Jacob Andersen, der både synger godt, faktisk spiller et instrument og optrådte med et stabilt rocknummer med en god rytme.

Drama Queen har heeelt klart haft fordel af at være et wildcard som er blevet spillet konstant en hel uge på P3 som må betegnes at være en ungdomskanal. Den nåede jo ikke engang med direkte i finalen. Synes generelt at det er en forkert måde at finde finalister på. De 5 bedste i hver semifinale burde kvalificere dig direkte..punktum. 

Det med at DQ har "fortjent det"...helt ærligt...hvordan har han/hun fortjent det?  Jeg kunne godt tænke mig at vide det, da jeg ikke kan se hvorfor de øvrige ikke har fortjent det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:37
Helt enig. Jeg kan heller ikke se at sceneshowet og drag''en kan overskygge musikken og nummeret, og på det punkt er der altså ikke meget at hente. Jacob Andersen nummeret var så heller ikke specielt godt. Det kan han gøre bedre. Jeg havde nok gerne set James Sampson, Stig Rossen eller "country-damen" (kan ikke huske navnet) som vinder.  

Til gengæld syntes jeg det var fedt at Annette Heick fik nul point.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:49
Dato: 12-02-2007 19:47:52 Forfatter: caffery

Det med at DQ har ''fortjent det''...helt ærligt...hvordan har han/hun fortjent det?  Jeg kunne godt tænke mig at vide det, da jeg ikke kan se hvorfor de øvrige ikke har fortjent det?

At noget er velfortjent...er vel fordi man har udmærket sig med en ekstra god indsats :)

En vinderplads i Melodi Grand Prix...er et spørgsmål om melodien og sangen er en ørehænger...

Det afhænger selvfølgelig af ørerne, som hører ;)

Personligt kan jeg godt lide discorytmer, god rock...blandt mange musikgenrer...

DQ'' s sang og rytmer...er i mine ører...også iørefaldende :)

Og det mener jeg, at flere af de øvrige melodier og sange...desværre lige manglede...

:)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:41
Så har man set det med - Melodi Grand Prix blive diskuteret på Amino

Nåja, hvorfor ikke. Min første tanke var: Det er sgu da løgn! DQ kan sgu da ikke vinde?!?

Men når man ser på sidste års vinder, Lordi, så er der vist ikke længere noget krav til at deltagere skal have den før så ellers pæne, nydelige og korrekte (og røvkedelige) optræden og udstråling. Tiden er løbet fra det pæne Melodi Grand Prix - ja, tiden er måske helt løbet fra det. De seneste par års internationale Grand Prix har desuden været præget af en del unge tøsebørn i MEGET lidt tøj, som vrider sig som om det var en helt anden type udsendelse de var med i. Altså, det pæne og nydelige er allerede yt, så hvorfor ikke også en drag?

Held og lykke til Peter/DQ

mvh Carsten

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:58
Utroligt at det bedste bud Danmark har - og sender afsted er en PÅFUGL... Helt ærligt!

Lordi var en overraskelse sidste år - der tydeligt viste et brud med IMGP - et oprør - og sikkert derfor vi noget forsinket så sender påfuglen afsted - i lyset af Lordi har den sandsynligvis - og helt sikkert langt bedre chancer end hvis vi sendte Sampson til Finland - men jeg mener da bestemt en Drag Queen har forsøgt sig før til det internationale MGP.... uden videre held!

Men, men... nu blev det sådan - og selvfølgelig hepper vi på ham svansen i fjerpragt når han rammer Finland - helt sikkert - og lad os da tæppebombe, om muligt, stemmemaskineriet i Finland, ganske som det danske samfund af svanser og fimser må have gjort i Lørdags - for det var da ikke fordi man stemte på den bedste sang og melodi da!  LOL

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 14:00

At noget er velfortjent...er vel fordi man har udmærket sig med en ekstra god indsats :)

En vinderplads i Melodi Grand Prix...er et spørgsmål om melodien og sangen er en ørehænger...

Det afhænger selvfølgelig af ørerne, som hører ;)

Personligt kan jeg godt lide discorytmer, god rock...blandt mange musikgenrer...

DQ'' s sang og rytmer...er i mine ører...også iørefaldende :)

Og det mener jeg, at flere af de øvrige melodier og sange...desværre lige manglede...

:)

I mine øjne/øre er velfortjent i MGP sammenhæng lig med en godt komponeret sang, ren vokal, god rytme og en smuule sceneshow kun.  DQ''s melodi er et typisk dance-nummer og derfor ikke noget specielt. Jeg mener så at melodien fejler ved at den ikke er særlig godt komponeret. Det minder mere om en blanding af Safri Duo og "Its raining men". Om sangen er en ørehænger....hm...synes jeg ikke man kan vurdere, da der er andre ting der gør at man kan huske nummeret (faktum at han er drag, kostumet osv.)  - det korte af det lange er, at jeg ikke kan se hvordan man kan sige at han/hun har fortjent det. Så skulle man i hvert fald også sige det til alle de andre, hvis de havde vundet :)

Sjovt nok er den sang jeg bedst kan huske....Danni Elmos nummer.

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:15
Hejsa

Jeg synes DQ''s nummer var rigtig godt. Og har meget den internationale stil, som de har til Eurovisionen. Så jeg krydser fingre for, at Danmark får en topplacering.

Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:02
Jeg har godt nok stadig ikke forstået at den sang vandt..

Har heller ikke lige regnet ud hvorfor den har fortjent det.

Peter virker da som en sympatisk gut - ingen tvivl om det. Men som jeg ser det - var det hans show og udklædning der vandt, og ikke sangen.

Men det kan godt være at det er det der skal til i det internationale melodigrandprix. Tror nu at det bliver en forholdsvis dæmpet sang der vinder - eller det ekstreme alternative sidste år..

Men som det også er blevet sagt tidligere.. Så er det naturligvis forskelligt fra person til person. Og sådan skal til være.

Jeg tror personligt ikke at vi går videre fra semifinalen - men det skal da ikke holde mig tilbage fra at ønske Peter alt muligt held og lykke.

Og jeg er enig i - at Wild Cards umuligt kan være vejen frem.. Hvad fanden var det..

/Michael 

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 08:27
Dato: 13-02-2007 22:02:28
Forfatter: Mr. Agri

Og jeg er enig i - at Wild Cards umuligt kan være vejen frem.. Hvad fanden var det..

Der har altid været forbud mod at spille nogen af sangene i radioen før en vinder er fundet. Netop for at undgå at folk bliver påvirket inden en afstemning. Det har DR tilsyneladende gået imod og må dermed have lavet en regelændring, som er helt hen i vejret.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:33
Jeg kender ikke reglerne for Melodi Grand Prix, men jeg mener at de er ændret i forhold til tidligere.
Jeg tror ikke, at DR tør overtræde noget aftalt. Det giver for meget omtale, men det er måske meningen?

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)