Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af en webshop. Hvilket regnskabsprogram skal jeg bruge??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Findes der en nem og god regnskabsprogram? vi er ved at opstarte en webshop. men, vi er lidt i tvivl om hvordan vi vil får styr på vores ind- og udgifter optimalt.

Skal vi gøre det med et regnskabsprogram, eller bare med papirarbejde med bogholder?

 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Regnskab er ikke nemt uanset om du vælger et program eller en bogholder. Optimalt set skal man være 3 til at drive en virksomhed: En sælger, en økonomikyndig og en administrator. Det er derfor det altid er disse 3 funktioner, der er med i en bestyrelse.

Skal man klare sig med mindre, så er salg og økonomi de vigtigste, og ingen af dem kan undværes eller være samme person. Så I må finde en partner eller en bogholder, der kan varetage funktionen.

Mvh Maria

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

aqlu:

Hej alle.

Findes der en nem og god regnskabsprogram? vi er ved at opstarte en webshop. men, vi er lidt i tvivl om hvordan vi vil får styr på vores ind- og udgifter optimalt.

Skal vi gøre det med et regnskabsprogram, eller bare med papirarbejde med bogholder?

 

 

hej det kommer også lidt an på om det findes en integration til jeres webshop..

jeg vil helt klart klart bruge mamut og finde en integration til shoppen..

måske tage kontakt til firmaet bag linket... de er gode til integrationer.

http://www.holbi.co.uk/modules-for-oscommerce/oscommerce-connectors/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria F...Der er ikke rigtigt!

Man kan sagten være een person i et firma, der udfører alle funktioner.

Regnskabsprogram.........det afhænger af jeres ønsker, mængde bilag mv.

Prøv at google lidt.

Måske kan et Excel regneark gøre det i starten.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Maria F...Der er ikke rigtigt!

Man kan sagten være een person i et firma, der udfører alle funktioner.

Regnskabsprogram.........det afhænger af jeres ønsker, mængde bilag mv.

Prøv at google lidt.

Måske kan et Excel regneark gøre det i starten.

 

MvH

Peter

 

Peter det er rigtigt, men jeg har så mange positive oplevelser i forbindelse med en shop som er integreret med et regnskabsprogram - det spare tid med at udskrive faktura og bogføring - en tid som er svært at finde når man er en eller to til at passe en webshop som sælger rimelig...

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt bestemt kigge på www.e-conomic.dk som regnskabssystem. Du har mulighed for at give en revisor/bogholder adgang uden de store problemer, hvis i ønsker hjælp på et senere tidpunkt. Herudover har i mulighed for at få lavet en integration med jeres webshop, så I slipper for at oprette alle faktura manuelt - og det sparer altså meget tid!

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvilken webshop bruger i? Til e-conomic er der lavet en lang række integrationer til forskellige webshops - måske du kan finde din udbyder på siden? På den baggrund kunne der i hvert fald være mulighed for at spare tid, hvis systemerne "snakker sammen".

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale e-conomics vi bruger det i vores virksomhed. De af vore kunder, som har det enkleste setup for os som logistikvirksomhed benytter e-conomics eller Magento.

Men tag en snak med sælgerne af de to systemer, samt gør dig en overvejelse om hvordan din webshop skal fungere operationelt. Ønsker du at outsource lageret vil jeg anbefale e-conomics som det bedste.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aqlu,

Det er ikke muligt at svare på dit spørgsmål ud fra de få informationer du giver os. Vi skal som minimum vide lidt om:

- Hvor mange bilag regner I med at have i virksomheden (salg/køb)?
- Hvor meget ved I om bogføring, og har I lyst og viden til at gøre det selv?
- Hvem skal lave jeres årsregnskab og skatteregnskab?

Det er nemlig ikke sikkert, at det kan betale sig for jer at købe/leje et bogføringsprogram.

Hvis I ikke har ret mange bilag, så kan det sandsynligvis bedst betale sig at få en freelance bogholder til at gøre arbejdet.

Denne bogholder anvender selv et system, og det skal I ikke betale for. Hvis I køber/lejer et system til 150 kr. om måneden, så koster det jer 1.800 kr. om året.

En freelance bogholder koster fra 250 kr. til 400 kr. i timen, og kan indtaste rigtig mange bilag på en time. Derudover bliver bogføringen gjort korrekt, og årsregnskabet bliver dermed meget hurtigere at afstemme.

Hvis I selv kan lave årsregnskab og skatteopgørelse, så er det jo selvfølgelig en fordel at bogføre selv. Hvis I skal have en bogholder eller revisor til at gøre arbejdet, så bliver det meget nemmere (=biligere), hvis der ikke er en masse rettelser til bogføringen.

Konklusion:
For de 1.800 kr. I sparer til et system årligt, kan I købe 5-7 timer hos en bogholder, og jeg vil påstå, at I mindst kan få bogført 50 bilag i timen, dvs. et sted imellem 250 og 350 bilag.

Hvis bogholderen også laver jeres årsregnskab og skatteopgørelse, så kan det gøres på ganske få ekstra timer.

Så hvis I driver en lille virksomhed med få bilag (under 350 bilag årligt) så kan det slet ikke betale sig at gøre arbejdet selv.

I vil hos de fleste bogholdere kunne få lavet et samlet årsregnskab for et sted imellem 1.500 kr. og 3.500 kr. ekskl. moms.

 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Man kan sagten være een person i et firma, der udfører alle funktioner.

Ja, men det er bestemt ikke optimalt Jeg har set alt for mange virksomheder, hvor netop den funktion manglede (i betydningen der blev vist nok tastet bilag ind, men ingen fattede resultatet). Har man ikke forståelse og interesse for økonomien i virksomheden, så går det ofte galt.

Derfor findes der bogholdere og revisorer Smile

Mvh Maria

 

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)