Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en iværksætter i udlandet, med microinvesteringer.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Folkens,

Her til aften faldt jeg over et website som er baseret på en, efter min mening, rigtig spændende ide.

http://www.kiva.org/

Projektet beskrives bedst med deres egne ord:

We let you loan to the working poor

Kiva lets you connect with and loan money to unique small businesses in the developing world. By choosing a business on Kiva.org, you can "sponsor a business" and help the world''s working poor make great strides towards economic independence. Throughout the course of the loan (usually 6-12 months), you can receive email journal updates from the business you''ve sponsored. As loans are repaid, you get your loan money back.

We partner with organizations all over the world

Kiva partners with existing microfinance institutions. In doing so, we gain access to outstanding entrepreneurs from impoverished communities world-wide. Our partners are experts in choosing qualified borrowers. That said, they are usually short on funds. Through Kiva.org, our partners upload their borrower profiles directly to the site so you can lend to them.

Jeg kender ikke noget specielt til websitet, har ikke "prøvet" det endnu, men kan godt lide idéen og synes jeg vil dele den med jer.

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:41
Spændende...

Det er da et godt koncept. Der er jo mange årsager til at folk er fattige.. og det er en fin måde at hjælpe til selvhjælp.

Nice.. ;)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:15
Det ser bestemt spændende ud! Er der nogle der kender flere af den slags sider?

Tibet Charity tilbyder også støtte til erhvervsfremme, dette blandt Tibetanske flygtninge (flygtet fra det Kinesiske regime) i Nepal og Indien, hvilket dog sker igennem  en ordinær donation.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:48
>Er der nogle der kender flere af den slags sider?

Nobels fredspris gik i år til  Yunus fra Graneem bank, som er mikrokredittens fader.

God måde at hjælpe på, tror jeg.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 21:29
Så fik jeg signet min kære moder op på http://www.kiva.org/, og hun har nu hjulpet en dame i Moldova til at købe materialer til en brønd, så hendes dyr og familie hele tiden har frisk vand. Hendes hus ligger på toppen af en stor bakke, og brønden for foden af bakken, så det har indtil nu krævet at hun har brugt flere timer hver dag på at hente de store mængder vand som hendes dyr (og familie) kræver (hendes mand slaver i den på et kontor, så han har ikke tid til at hjælpe)...

Nu kan hun bruge sin tid mere fornuftigt, samtidig med at hun kan udvide sin gård med flere dyr :)

Det er en rigtig fin måde at hjælpe på synes jeg!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:42
Er der nogen der har checket om det er et scam?

Det er da en oplagt nem måde at lave nemme penge hvis man har urent mel i posen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 21:45
Jeg har søgt på Google efter dårlige oplevelser, men indtil nu har jeg ikke kunne finde nogle. Dertil kommer, at ér det et scam, så opdager du det ikke før det er for sent...

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 21:49
Rigtig spændende projekt. Jeg har lige fået sendt de sidste penge afsted, som en mexicansk kvinde manglede for at kunne købe råvarer til hendes nye - og forhåbentligvis - bæredygtige produktion.

Tak for tippet - det er en interessant side, hvor man kan gøre en forskel på en anderledes måde.

- Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:18
Ja, det lyder bestemt som et spændende projekt. Der er mange projekter igang rundt omkring i verden, som bygger på samme grundlæggende principper om mikrokreditter. Det kan løse en hel masse problemer for en hel masse mennesker i store dele af verden. Men naturligvis ikke alle. Der skal fortsat andre metoder til også. Den 3. verdens problemer er meget mangfoldige.

Faren ved "køb en ged", lån direkte til konkrete projekter og tilsvarende løsninger er, at de "kedelige" problemer let kan blive overset. Det er derfor godt også fortsat at støtte den mere brede hjælp som både staten og gode private hjælpeorganisationer yder

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 01:47
Hej Folkens,

Jeg har rent faktisk gået med idéen - om at hjælpe iværksættere i udlandet - i støbeskeen i et stykke tid. Til formålet har jeg købt domænet www.etbedreliv.org, som skulle være selve organisationen, og www.frahjertet.dk, som skulle et "produkt", der skulle være med til at generere penge. Årsagen til, at jeg ikke er kommet i gang er problemet med at håndtere fokus på, hvem det er man skal hjælpe, hvordan det skal skrues sammen, mv. Det har simpelthen været en for stor mundfuld at kaste sig ud i alene.

Det lader til, at der måske kunne være stemning for at gå flere Aminoer sammen om at udvikle denne organisation, hvis hovedformål skal være at hjælpe folk til at hjælpe sig selv eller andre. Jeg var i Bulgarien i 3 måneder i  2004, og oplevede virkelig mange intelligente og højtuddannede mennesker, som havde mange gode (iværksætter-)idéer, men ingen mulighed for at sætte dem i værk.

Som ingeniør og iværksætter kunne jeg ikke lade være med at få idéen om at gøre noget... men fandt det alligevel for uoverskueligt - i hvert fald indtil nu.

Er der nogen Aminoer, som vil være med til at udvikle organisationen EtBedreLiv?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)