Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google-udrensning: Efter link-katalogerne kommer turen til Wordpress-blogs

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spekulerer på hvad Google vil gøre for at opretholde/genopbygge deres ry som den bedste søgemaskine med relevante søgeresultater.

Ovenpå udrensningen af de danske linkkataloger, - som jo egentlig ikke er den værste spamkilde - må turen komme til de åbenlyst irelevante affiliatesites, som ikke har andet formål end at give indtægt til ejeren af sitet.

Der har været et boom af sider som bygges op omkring indhold som udbydes af annoncører, hvilket er ganske forståeligt set fra en affiliates side, for der kan være ganske store indtægter forbundet med disse.

Et paradox er faktisk at jo ringere indholdet er, jo flere klik kan du mange gange opnå!?

Det er helt sikkert en tendens som Google ikke har tænkt sig at sidde og se passivt på, men hvordan har de så tænkt sig at løse opgaven? Mit bud er at alle sites som opbygget i eksempelvis Wordpress, ryger direkte over i sit eget Google-index og de vil fremover så kun få vist indhold i de søgeresultater, hvor brugeren direkte angiver at der skal vises søgeresultater fra Blogs.

Andre CMS-systemer vil nok også være i farezonen, men som jeg det, er Wordpress langt den største "udbyder" af affilites-sites.

Der er helt klart også god kvalitet indenfor affiliates-sites, men de er langt i undertal, og mit råd til dem der ønsker at bibeholde deres gode placeringer er, at de i løbet af 2011 bør få deres sites væk fra Wordpress-platformen og over på et system, som ikke er så nemt at kategorisere som værende et blogging-system.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:18

Du er lige 17 dage for sent på den ;D Demib har allerede afsagt hans forudsigelser for 2011...

Google elsker godt og unikt indhold, og tvivler stærkt på, at de vil straffe Wordpress som helhed. For det vil jo være at skyde dem selv i foden, når nu de selv har blogger.com...

Nej godt indhold, som både er unikt og brugbart, det bliver vigtigere og vigtigere i fremtiden ;D

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 06:49

Kombinerer man jeres indlæg, så tror jeg I begge har ret .

Google vægter værdien af unikt indhold rigtig højt, men du skal lave en direkte søgning på 'blog' for at finde resultatet.

Man kunne også godt forestille sig, at man kunne indsætte nogle flere filte i sine søgninger, hvis man bruger IGoogle. På den måde kan man undgå blogs eller andet, som ikke har interesse. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 07:46

Wordpress driver noget i retning af 5% af nettets sider, så det vil være noget af et voldsomt skridt at separere dem. (Læs: Jeg tror ikke, at Wordpress-sider er i fare for at blive skilt ud).

Men Google bryder sig ikke om "thin affiliate"-sites, som du beskriver dem, så den slags vil altid være i farezonen for at blive degraderet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:16

Tallet er tættere på 2,5% men ja der er mange af de sider som har godt indhold og Google vil jo alt andet lige altid søge at maksimere meningsfyldtheden - for at tilgodese folks ønsker om at få noget brugbart ud af at bruge google som søgemaskine.

Så ingen tvivl om der er en større oprydning og justering på vej fra deres side :)

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:29

Hvorfor i al verden skulle google gå efter wordpress? Der ville ikke give nogen mening. Det vil frasortere sider som eks. den officielle playstation blog, (indsæt selv flere eksempler ;)) Er utroligt mange store, flotte og meget indholdsrige sider der bruger denne platform.

Men når det er sagt tror jeg da du har fuldstændigt ret mht. til der sker en oprydning. Men at de går efter en platform, den tror jeg ikke på. Det vil absolut ikke gavne dem.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:47

At straffe Wordpress blogs svarer til at èn person der ikke kan betale sin husleje, ikke bare bliver smidt ud af huset, men også får huset revet ned. Som om at huset skulle være medskyldigt.

Det er ligeså fjollet som det lyder. Underlig konklusion

Men ja dårligt indhold har det aldrig godt, hverken hos Google eller brugere

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:53

Nu mener jeg jo heller ikke at sites pr. automatik ryger ud af index, blot fordi de er bygget på Wordpress-platformen.

Men wordpress-sites er jo nemme at idenficiere, og har derfor også nemmere ved at komme i fokus, til en gennemgribende gennemgang fra Googles side.

Og det der vil blive kigget på, vil være mængden af "godt indhold" kontra spam-indlæg og tyndt affiliate-indhold.

Mange ejere af en blog, har ikke nok teknisk indsigt til at sikre deres blog mod autogenerede spamindlæg. og kæmper derfor med at holde deres blog fri uden at det lykkes.

Sådanne sites/blogs vil være i farezonen for at ryge ud af Google-index.

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 16:09

Fashion-Seller:

Du er lige 17 dage for sent på den ;D Demib har allerede afsagt hans forudsigelser for 2011...

Google elsker godt og unikt indhold, og tvivler stærkt på, at de vil straffe Wordpress som helhed. For det vil jo være at skyde dem selv i foden, når nu de selv har blogger.com...

Nej godt indhold, som både er unikt og brugbart, det bliver vigtigere og vigtigere i fremtiden ;D

Det tror jeg du har meget ret i, og det håber jeg selvsagt også, grundet mit eget Mobilsite. For alle parter vil det være uholdbart, hvis indhold så at sige skulle abdicere fra tronen.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:18

SEO-manden:

Nu mener jeg jo heller ikke at sites pr. automatik ryger ud af index, blot fordi de er bygget på Wordpress-platformen.

Men wordpress-sites er jo nemme at idenficiere, og har derfor også nemmere ved at komme i fokus, til en gennemgribende gennemgang fra Googles side.

Come on... Tror du selv, at Google begynder at sortere ud fra systemerne bag en side, fremfor indholdet på en side? I såfald, så går de direkte imod deres egen ideologi om, at levere de bedste søgeresultater til deres brugere...
Og så vil de være direkte på vej mod afgrunden. For hvem gider censur?

SEO-manden:

Og det der vil blive kigget på, vil være mængden af "godt indhold" kontra spam-indlæg og tyndt affiliate-indhold.

Mange ejere af en blog, har ikke nok teknisk indsigt til at sikre deres blog mod autogenerede spamindlæg. og kæmper derfor med at holde deres blog fri uden at det lykkes.

Se nu vender du dit indlæg om. For nu er det ik længere systemet, men indholdet som du kommentere... Og det er vel det, som Google skal vurdere!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)