Hej. Jeg er ung studerende på CBS, og har - synes jeg selv - fået alle tiders ide. Desværre har jeg ikke selv mulighed for at fører den ud i livet, men jeg mener at ideen er så god, at den kan sælges til den førende virksomhed på pågældende marked. Spørgsmålet er så, hvordan jeg gør dette? Det er ikke et produkt, så der kan umiddelbart ikke tages nogen form for patent. Der findes ikke lignende koncept på markedet pt. Et godt bud vil være, at virksomheden vil kunne tjene mellem en og fem millioner om året på dette koncept. Jeg er ret overbevist om, at ideen vil kunne blive en succes, og den passer perfekt til den forretningstype jeg vil sælge ideen til. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg skal forholde mig? Skal jeg smække en fin PowerPoint sammen, og tage ind på virksomhedens hovedkontor og fremlægge ideen, hvorefter jeg skal håbe de vil give mig penge for den, og ikke bare tyv-stjæle den, eller er der nogen måder jeg kan patentgøre denne ide? Hvis vi rent hypotetisk siger at jeg kan sælge ideen, hvad ville man så umiddelbart gøre i en forhandlingssituation? Jeg håber I vil være behjælpelige.
Mvh. Ahmt |
Forretningskoncept skal sælges
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)